מוצרי אילוף לכלבים

אילוף כלבים, בדומה לתהליכים רבים ונוספים בחיים, מצריך שימוש בכלים הנכונים כדי לבצע את העבודה בצורה יעילה. במאמר זה נסקור כמה סוגים של מוצרי אילוף לכלבים שיכולים לספק לכם את התשתית המתאימה להשגת הרבה מיעדי האילוף שלכם.

 

מוצרים מומלצים לאילוף כלבים

כאשר שוקלים להתחיל אילוף עם הכלב, ישנם כמה אביזרי בסיס שכדאי להצטייד בהם כדי לייעל את התהליך. זה כולל קולר לכלב, רצועה לכלב באורך סטנדרטי של עד 2 מטרים, רצועת אילוף ארוכה לכלבים, חטיפים לכלבים וקליקר. את כל אלו נסקור בהרחבה בשורות הבאות.

מוצרים מומלצים לאילוף כלבים

 

באילו מוצרי אילוף לכלבים ממש לא מומלץ להשתמש?

בנוסף למוצרי האילוף שתצטרכו ולאלה שאולי תרצו אך אינם הכרחיים במרבית המקרים – כמו כלוב אילוף לכלב, יש סוגים של ציוד אילוף לכלבים שתמיד עדיף להימנע מהם. זה כולל בעיקר מוצרים כגון קולר דוקרנים, קולר חנק או קולר חשמלי, שהם מוצרים אברסיביים שיגרמו לכלבכם כאב או מצוקה מיותרת.

אמצעי ענישה אלו – גם אם יסייעו לכאורה בהשגת מטרות האילוף ברמה המיידית, בטווח הרחוק עלולים להפוך את הכלב שלכם לחששן, כבוי או נוירוטי, שלא לומר – מדוכא. אלו הן בעיות התנהגות שלרוב קשה עד בלתי אפשרי לתקן, ולכן עדיף להימנע מראש מיצירתן. את זה תוכלו לעשות על ידי בחירה בגישת אילוף ללא כאב המבוססת על חיזוקים חיוביים בלבד, ושימוש באמצעי האילוף שאודותיהם נפרט מיד.

באילו מוצרי אילוף לכלבים ממש לא מומלץ להשתמש?

 

5 מוצרי אילוף חיוניים שאף אימון כלבים אינו שלם בלעדיהם

ישנם חמישה סוגים עיקריים של מוצרי אילוף לכלבים שנחשבים כפריטי חובה עבור כל מי שמעוניין ללמד את כלבו משמעת בסיסית:

5 מוצרי אילוף חיוניים שאף אימון כלבים אינו שלם בלעדיהם

 

1. קולר לכלב

קולר לכלב הוא אחד מהפריטים שברור לכל בעל כלב שיש בהם צורך – בין אם במסגרת תהליך האילוף או ביומיום. הסיבה לכך שקולרים לכלבים הם כה חיוניים, היא בראש ובראשונה, משום שהם מאפשרים לחבר את הכלב לרצועה שבאמצעותה ניתן יהיה לטייל עמו בחוץ בקלות ולמנוע ממנו לברוח או ללכת לאיבוד.

קולר לכלב מספק לבעליו גם אפשרות לאחיזה ידנית נוחה, שהיא חיונית כשצריך לתפוס את הכלב כדי להרחיק אותו מסכנה או למנוע ממנו לבצע פעולות בלתי רצויות שעשויות לסכן אחרים או להוות מטרד. בתהליך האילוף של הכלב ובפרט בתחילתו, יש צורך לנטרל עבורו גירויים סביבתיים רבים שעלולים להסיח את דעתו ולהפריע לתהליך. השימוש בקולר לכלבים מאפשר למנוע מהכלב לזנק על בעלי חיים אחרים או אנשים שעוברים בסביבה בזמן מפגש האילוף, ומאפשר להשאירו בקרבת בעליו והמאלף המקצועי ולהתרגל לנהוג במתינות.

עם זאת, רתמות לכלבים הן אלטרנטיבה טובה לקולר הצוואר הקלאסי לכלבים, ובפרט עבור כלבים בעלי צוואר או קנה נשימה עדין. רתמה לכלב היא חיונית גם לכלבים שיכולים בקלות להיחלץ מהקולר שלהם כשהם יוצאים לטיול. ישנן רתמות מסוימות לכלבים שמגיעות עם תכונות מתקדמות יותר, כגון לולאה קדמית לחיבור רצועה למניעת משיכה וידיות שבהן תוכלו להשתמש כדי לעזור לכלבכם לחצות סלעים או מכשולים אחרים בזמן טיול.

1. קולר לכלב

 

2. רצועה חזקה וקצרה לכלב

רצועה יציבה היא חיונית כדי לאפשר לכלבכם ליהנות כראוי מהחוץ. כלבים אוהבים לצאת לטיולים, ורצועה עמידה לכלבים היא האמצעי שמאפשר לכלב לטייל בבטחה לצד בעליו.

רצועות לכלבים מגיעות בכל מיני אורכים, חומרים ועיצובים שונים. רצועת ניילון לכלב באורך של 1.8 מטרים, היא הבחירה הסטנדרטית, אך ניתן לרכוש גם רצועות מחומרי גלם אחרים כמו רצועת חבל או רצועת בד – כל עוד מדובר ברצועה איכותית לכלב מיצרן מוכר ואמין.

2. רצועה חזקה וקצרה לכלב

 

3. רצועה ארוכה לכלב

רצועות ארוכות הן חלק מהכלים המועילים ביותר שבעלי כלבים ומאלפים מתחילים, משאירים לעתים קרובות מחוץ לארגז הכלים שלהם בתהליך האילוף – וחבל. רצועות ארוכות לאילוף הן רצועות קלות משקל המגיעות במספר אורכים ארוכים במיוחד, של 6 עד 30 מטרים או יותר.

רצועות ארוכות לכלבים הן כלים פנטסטיים לאילוף שמאפשרים לתת לכלב את התחושה של פעולה חופשית ללא רצועה (מה שנקרא "ללכת עם ולהרגיש בלי"), תוך כדי שמירה עליו. אלו הם כלים רבי עוצמה שמסייעים מאוד בעבודה על תרגילי ציות ומשמעת עם הכלב.

רק שימו לב שרצועות כלבים מתארכות אינן מתאימות לאילוף. שימוש ברצועה מתארכת אלסטית, עלול לגרום לכם להיפצע כשאתם מנסים לרסן את הכלב, בנוסף לכך שלא יאפשר לכלב שלכם לחוש במסר שאתם מנסים להעביר לו באמצעות הרצועה.

בנוסף, רצועות נמתחות מעודדות את הכלב למשוך מכיוון שהוא מתרגל לתחושה של מתח קבוע על קו הרצועה. לכן, אם אתם מנסים להתמודד עם הנטייה של כלבכם למשוך ברצועה בזמן הטיולים, רצועה נשלפת היא בהכרח לא מוצר מתאים.

3. רצועה ארוכה לכלב

 

4. חטיפי אילוף לכלבים

הבסיס לאילוף כלבים יעיל ואפקטיבי לאורך זמן, הוא תגמול של הכלב על התנהגות רצויה. אף שניתן להשתמש במגוון סוגי חיזוקים חיוביים באילוף (כגון ליטופים, שבחים וצעצועים לכלבים), אוכל ובפרט חטיפים איכותיים לכלב, הם האטרקטיביים ביותר מבחינת הכלב ומניבים את התוצאות הטובות ביותר בתהליך האילוף של מרבית הכלבים.

אמנם באופן עקרוני ניתן לתגמל את הכלב בכל סוג של חטיף לכלבים, אך עדיף להשתמש בחטיפי אילוף לכלב שהם מוצר ייעודי שנועד ספציפית לאילוף כלבים. כשמדובר בחטיפים לאילוף כלבים הכוונה היא לחטיפים בגודל קטן שהכלב יכול לאכול במהירות לפני המעבר למשימת האילוף הבאה.

בנוסף מדובר בחטיפים לחים או לחים למחצה, מכיוון שלכלבים לוקח יותר זמן לצרוך חטיפים יבשים ולרוב הם גם פחות מפתים. בהקשר זה – נציין שחטיפים אפקטיביים לאילוף הם כאלו שמדיפים ריח חזק. מבחינת הכלב, כמה שיותר מסריח – יותר טוב. ולא, האכלה של הכלב במזון הרגיל שלו אינה פתרון טוב מספיק. כדי שהאילוף יצליח, תזדקקו לחטיפים מיוחדים לכלב, שיהיו טעימים, אטרקטיביים ומגרים מספיק כדי לשמור על רמת עניין גבוהה מצידו ולתת לו מוטיבציה גבוהה לבצע את הפעולות שאתם דורשים ממנו לבצע.

בהקשר זה, נציין כי למרות שניתן להחזיק את החטיפים לכלב בכיס או ביד, מומלץ להצטייד מראש בפאוץ' אילוף כלבים, כדי שהריח העז מהחטיפים לא ידבק בידיים או במכנסיים שלכם. פאוץ אילוף מספק גם גישה נוחה ומהירה לחטיפים, מה שיכול לסייע מאוד כשעובדים עם הכלב על מיומנויות מאתגרות, פקודות אילוף מורכבות או תרגילי זריזות.

4. חטיפי אילוף לכלבים

 

5. קליקר

קליקר לכלבים הוא אמנם מוצר שעקרונית ניתן לאלף את הכלב גם בלעדיו. אולם בהתחשב בכמה שקליקרים הם שימושיים (וזולים), אין הצדקה שלא להשתמש בהם. קליקר לכלב מספק דרך מיידית לאותת לכלב שלכם שהוא עשה טוב. כל זאת מבלי שתידרשו להרים את קולכם  כדי ללכוד את הקשב שלו או להגיע אליו פיזית, במידה ואתם עובדים עמו על תרגילי משמעת מרחוק.

5. קליקר

 

המצרך החשוב ביותר באילוף כלבים: סבלנות

אילוף כלבים הוא לא תמיד קל ולכן אחד הדברים שהכי חשוב להצטייד בהם כשנערכים לתהליך האילוף, הוא סבלנות – והרבה ממנה. אילוף הוא תהליך למידה מתמשך ולכן התוצאות לרוב אינן נראות לעין מיד. כך קורה שהרגלים שליליים ומתסכלים מאוד של הכלב, עלולים ללוות אתכם למשך זמן מה, גם לאחר שפניתם למאלף כלבים מקצועי. אולם חשוב לזכור שעקביות ומתינות בתגובות שלכם – הן המפתחות להצלחת התהליך.

חשוב גם לזכור, שלמרות הסברה הרווחת, כלבים לא קיימים כדי לשרת בני אדם. כלב הוא לא מוצר שנועד לספק מענה לכל גחמה שלנו, לרפד את האגו שלנו או לבדר אותנו ואת הילדים שלנו. מדובר ביצור חי, נושם ומרגיש שיש לו צרכים ורצונות משלו – ממש כמונו.

תפקידנו בתור הדמויות הדומיננטיות בחייו של הכלב שלנו, הוא לשמש כמורי הדרך שלו בעולם האנושי. זה אומר שנצטרך ללמד אותו גבולות בסבלנות ובהדרגה, ממש כפי שאנו מלמדים את ילדינו. בהחלט ניתן ללמד את הכלב מה מותר ומה אסור לו לעשות בבית או מחוץ לו, אבל יש לזכור שהרבה ממה שנדרוש ממנו לעשות, למעשה עומד בסתירה לאינסטינקטים הטבעיים שלו ולכן עשוי לקחת זמן ומאמץ רב – הן מצד הכלב והן מצידכם כבעליו.

לכן כשהכלב מבצע פעולה בלתי רצויה כמו עשיית צרכים בבית, קפיצה על האורחים, לעיסת נעליים או עלייה על הספה, זכרו לקחת שאיפה עמוקה לפני שאתם מגיבים בכעס. כל סיטואציה כזו – מסתכלת ככל שתהיה, היא גם הזדמנות לחזק דווקא את ההתנהגויות הרצויות אצל הכלב, על ידי הפנייתו לגירוי חלופי שיעודד התנהגות שאתם כן רוצים לראות. לדוגמה, ניתן להחליף את נעלי המעצבים היוקרתיות שהוא מכרסם בצעצוע לעיסה מפתה לכלבים, או להסיח את דעתו כשהוא מתחיל לנבוח, בעזרת משחק משיכה לכלבים.

המצרך החשוב ביותר באילוף כלבים: סבלנות

 

איפה משיגים מוצרי אילוף כלבים וכלים חיוניים נוספים להצלחת האילוף?

רכשתם את כל המוצרים המומלצים לאילוף כלבים אך אתם עדיין חשים שחסרים לכם הכלים והידע לעשות זאת בצורה נכונה? זה הזמן לפנות למאלף כלבים מקצועי שיספק לכם הכוונה. פנו אלינו לפרטים!

איפה משיגים מוצרי אילוף כלבים וכלים חיוניים נוספים להצלחת האילוף?

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא
כלוב גורים

רוב הווטרינרים, המאמנים ומגדל הכלבים, ממליצים לאלף כלבים כבר מגיל צעיר. כלוב גורים הוא חלק חיוני בתהליך הביות של גורי כלבים והרגלתם לחיים בבית ובחיק

רצועת אילוף לכלב

רצועת אילוף לכלב הינה רצועה שמאפשרת לחנך כלבים למשמעת ואינטראקציות חברתיות, ולתרגל עמם תקשורת והקשבה לבעליהם. השימוש ברצועות אילוף לכלבים תורם בין היתר גם לשיפור

גדר תיחום לכלב

גדר תיחום לכלבים היא גדר מפרקית ממתכת הבנויה במרבית המקרים משמונה צלעות שביחד יוצרות צורת מתומן. תפקידן של גדרות מסוג זה הינו לאפשר את יצירתו

צעצועים לכלבים

צעצועים לכלבים הם חובה בכל בית שמאמץ כלב חדש ובפרט כאשר מדובר בגור כלבים נמרץ ושובב. צעצוע לכלב הוא כלי שימושי לפריקת אנרגיה והוא מסייע

פאוץ אילוף כלבים

אילוף של כלבים זהו תהליך ארוך ומורכב, שיכול להשתרע על פני חודשים ארוכים. האילוף קורה במגוון רחב של לוקיישנים, וכאשר הולכים על אילוף מורכב יותר,

פריזבי לכלבים

הפנטזיה של כל מי שמאמץ כלב היא לדעת לשחק איתו וליהנות ממנו. הדבר הראשון שעולה לראש כמשחק משותף עם כלבים – הוא משחק הפריזבי המפורסם.

קליקר אילוף לכלב

כלבים שלא בשונה מאיתנו בני האדם, נוהגים לחזור שוב ושוב על פעולות שמסייעות להם להשיג את מה שהם רוצים. לכן באילוף כלבים באמצעות חיזוקים חיוביים

כלוב אילוף

כולנו רוצים כלב ממושמע להפליא שלא הורס דברים בבית ויודע לעשות צרכים בחוץ – ולשימוש בכלוב אילוף לכלבים יש חלק חשוב בהשגת המטרות הללו. כלוב

כלוב אילוף לכלב גדול

כלובי אילוף או בשמם הנוסף – "כלובי אקלום" או "כלוב הטסה", הם אמצעי אילוף יעילים ופרקטיים במיוחד המשמשים לחינוך גורים וכלבים בוגרים כאחד. אף על

קולר דוקרנים

לא קל להיות הבעלים של כלב שמושך ברצועה, במיוחד כשהכלב הזה הוא כלב גדול וחזק. לאורך השנים, מאלפים ומומחי כלבים רבים חלקו את דעתם על

קולר חשמלי לכלב

אילוף כלב עשוי להיות משימה מאתגרת וארוכה הדורשת איפוק וסבלנות. לא ניתן לאלף כלב ביום אחד ואין קיצורי דרך בתהליך זה, ובכל זאת, ישנם מכשירים