גדר תיחום לכלב

גדר תיחום לכלבים היא גדר מפרקית ממתכת הבנויה במרבית המקרים משמונה צלעות שביחד יוצרות צורת מתומן. תפקידן של גדרות מסוג זה הינו לאפשר את יצירתו של מרחב תחום, מוגדר ומוגן עבור הכלב בתוך הבית או הדירה, אשר ייסייע לו להבין בהדרגה שזהו האזור המיועד לו בביתכם. במדריך זה נסביר מדוע משתמשים בגדר תיחום לכלב ומה חשיבות העניין בהקשר האילופי.

 

חשיבות השימוש בגדר תיחום לכלב

גדרות תיחום לכלבים מהוות פתרון חיוני שנהוג להשתמש בו כשרוצים להרגיל גור או כלב חדש שאימצנו להכיר את גבולות הגזרה בסביבתו החדשה. השימוש בגדר התיחום מסייע לכלב לצבור ביטחון בסביבתו החדשה ולהבין מהי הפינה בבית שבה יוכל לקבל מענה לכל צרכיו (מלבד עשיית צרכים כמובן, שצריכה להתבצע מחוץ לבית) ולהירגע בה.

 

חשיבות השימוש בגדר תיחום לכלב

 

באיזה גיל כדאי להשתמש בגדר תיחום לגורים?

בגדר כלבים כדאי להתחיל להשתמש כשהכלב עדיין צעיר ואינו יודע את גבולות המותר והאסור בביתו החדש. עם זאת, הרגלת הגור לגדר הכלבים איננה משימה קלה ואסור לגשת אליה בקלות ראש וללא הבנה מספקת של התהליך. לכן בנושא זה יש מקום להתייעץ עם מאלף כלבים מוסמך.

 

באיזה גיל כדאי להשתמש בגדר תיחום לגורים?

 

איך בוחרים גדר תיחום בגודל מתאים?

גדרות אילוף נמכרות במידות אורך וגובה שונות. בחירת גדר האילוף צריכה כמובן להתבצע בהתאמה לשטח הבית או הדירה שלכם, לגיל ולגודלו של הכלב. אף שגדרות אלו נמצאות בשימוש תדיר בהקשר של חינוך גורים, לעיתים גור מגזע גדול יכול להגיע למימדים גדולים למדי עוד לפני שמלאו לו שנה.

לכן חשוב ביותר לבחור בגדר אילוף שתוכל "לגדול" ככל שהכלב גדל ובהתאמה למימדיו המשתנים. יתרונן של גדרות אלו טמון בהיותן מפרקיות מה שמאפשר להקטין או להגדיל את המתחם שהגדר יוצרת בהתאם לצורך.

 

איך בוחרים גדר תיחום בגודל מתאים?

 

יתרונות השימוש בגדרות תיחום לכלבים

גדר גורים היא אמצעי שימושי לחינוך הכלב שמקל מאוד גם על בעליו בתהליך. לרוב הגורים בצעירותם יש נטייה לשובבות, תזזיתיות וזריעת הרס ברחבי הבית. זאת בנוסף לשליטה החלקית מאוד שלהם בסוגרים. כאשר ממקמים את הגור במתחם הייעודי שיצרנו עבורו באמצעות גדר התיחום, ניתן גם להיות סמוכים ובטוחים שלא יחרב את הבית כשאנחנו יוצאים ממנו וגם שלא יסבך את עצמו או יילך לאיבוד ברחבי הבית.

גדר תיחום לכלבים מציעה פתרון יעיל גם בהיבט של הרגלת הגור לשליטה בצרכים, וכן בהבאתו למצב רגיעה כאשר הוא חרד או נרגש מדי.

 

יתרונות השימוש בגדרות תיחום לכלבים

 

שימוש בגדר תיחום לכלב קשיש

למותר לציין כי מאותם שיקולים שמנינו לעיל לטובת השימוש בגדר תיחום לגורים, יש בעלי כלבים מבוגרים שנעזרים אף הם בגדרות תיחום לכלבים. זאת לטובת יצירת מתחם מוגן ובטיחותי בבית, למען כלבם הקשיש. לעיתים כשכלב מזדקן, ראייתו נפגעת או שמפרקיו נשחקים.

כתוצאה מכך כלבים קשישים – בדומה לאנשים מבוגרים, נוטים למעוד ולהיפצע. לבעיה זו מתווספת לא אחת הנטייה לדמנציה בכלבים בגיל מבוגר וכתוצאה מכך, הכלב נוטה "ללכת לאיבוד" בביתו ולהילכד בחללים צרים או מתחת לרהיטים. כדי לחסוך מהכלב הקשיש את החוויה המלחיצה והלא נעימה הזו, של נפילה או אובדן התמצאות במרחב, ניתן להשתמש בגדר תיחום מהסוג האמור, לפחות כאשר הבעלים מחוץ לבית או ישנים.

 

שימוש בגדר תיחום לכלב קשיש

 

האם הכרחי להשתמש בגדר תיחום לכלב כשמביאים גור חדש הביתה?

אף שהשימוש בגדר גורים אינו הכרחי, בלעדיה דרושה השגחה צמודה יותר אחר הכלבלב וארגון מקדים של הסביבה כך שתהיה מוגנת ובטוחה דיה עבורו. חשוב להבין שגדר התיחום דומה במהותה ללול של תינוקות: היא מסייעת להגן עליו בהעדרנו ולמנוע ממנו להזיק לעצמו.

גור כלבים החופשי להסתובב בביתו החדש ללא השגחה צמודה עשוי גם להיפגע בשל כך מפציעה או בליעה של גופים שאינם מיועדים למאכל, וגם להוביל לבעיות התנהגות מסוגים שונים, לרבות קושי באילוף הכלב לצרכים והרס של רהיטים וחפצים בבית. גדר התיחום היא למעשה הדרך ליצר עבור הכלבלב מעין חדר משלו בבית, שבו יוכל לעשות ככל העולה על רוחו במסגרת הגבולות שהגדרתם לו.

 

האם הכרחי להשתמש בגדר תיחום לכלב כשמביאים גור חדש הביתה?

 

למה לא מומלץ לוותר על גדר תיחום לכלב?

השימוש בגדר התיחום הוא מועיל, היות והוא מהווה נדבך חשוב בתהליך האילוף של הכלב וחינוכו למשמעת. אף שאנשים רבים חוששים מכך שמדובר בפתרון לא הומני, מאלפי כלבים רבים דווקא ממליצים על השימוש ברשת גורים בחום. זהו כלי חינוכי לכל דבר ועניין שבאמצעותו תוכלו לחנך את כלבכם בצורה יעילה יותר, לסייע לו להירגע ולספק לו ביטחון, הנובע מכך שיש לו מקום משלו אצלכם בבית. לכן לא מומלץ לוותר על אביזר זה.

 

למה לא מומלץ לוותר על גדר תיחום לכלב?

 

למה כדאי לשים לב ברכישת גדר לכלב?

אם אתם מתכננים לרכוש גדר תיחום עבור כלבכם, ישנם שני נושאים שחשוב לבדוק היטב לפני הרכישה:

גודלו של הכלב שלכם

כאמור לעיל, ישנה משמעות לבחירה בגדר אילוף לכלב בהתאם למימדיו של הכלב שלכם בהווה ולגודל שאליו הוא צפוי להגיע ככל שיגדל.

נוחות ההתקנה והפירוק של הגדר

חשוב לבדוק מראש את אופן ההתקנה של גדר התיחום שאתם מעוניינים לקנות, ורצוי גם את צורת הפירוק. לא אחת, מתעורר הצורך לקפל את הגדר ולהזיז אותה לטובת ניקיונות או לרגל מעבר דירה. זאת בנוסף לאפשרות לפרק את הגדר ולהעביר אותה לאיחסון לאחר שסיימתם לחנך את הגור שלכם. לכן כדאי לוודא מראש שהרכבה ופירוק קלים הם אפשריים.

 

למה כדאי לשים לב ברכישת גדר לכלב?

 

מה אסור לעשות כשמשתמשים בגדר תיחום לגורים?

חשוב לומר מראש כי השימוש בגדר אילוף לכלבים אינו מתבצע בשיטת "שגר ושכח".

בתחילת התהליך, אין בתכלית האיסור להניח את הכלב מאחורי הגדר הנעולה ללא אפשרות יציאה.

יש צורך להרגיל את הכלב בהדרגה ובסבלנות לשהייה בתוך המתחם שלו כדי להקנות לו ביטחון ואפשרות להירגע בשטח המגודר, ולמנוע ממנו לפתח "אנטי" כלפי המתחם וחרדה מיותרת.

 

לסיכום

גדר תיחום לכלב אמורה לאפשר את יצירתה של סביבה נוחה ובטוחה עבור הכלב שלכם. אמנם אין הכרח להשתמש בגדר כזו במידה ואתם נמצאים בבית למשך מרבית שעות היממה היום, אך כדאי בהחלט לשקול את שילובה בתוכנית האילוף שלכם, משום שהיא מסייעת מאוד בהרגלת הגור לגבולות – הן במישור המרחבי והן ברמה המשמעתית.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

פאוץ אילוף כלבים

אילוף של כלבים זהו תהליך ארוך ומורכב, שיכול להשתרע על פני חודשים ארוכים. האילוף קורה במגוון רחב של לוקיישנים, וכאשר הולכים על אילוף מורכב יותר,

פריזבי לכלבים

הפנטזיה של כל מי שמאמץ כלב היא לדעת לשחק איתו וליהנות ממנו. הדבר הראשון שעולה לראש כמשחק משותף עם כלבים – הוא משחק הפריזבי המפורסם.

קליקר אילוף לכלב

כלבים שלא בשונה מאיתנו בני האדם, נוהגים לחזור שוב ושוב על פעולות שמסייעות להם להשיג את מה שהם רוצים. לכן באילוף כלבים באמצעות חיזוקים חיוביים

כלוב אילוף

כולנו רוצים כלב ממושמע להפליא שלא הורס דברים בבית ויודע לעשות צרכים בחוץ – ולשימוש בכלוב אילוף לכלבים יש חלק חשוב בהשגת המטרות הללו. כלוב

כלוב אילוף לכלב גדול

כלובי אילוף או בשמם הנוסף – "כלובי אקלום" או "כלוב הטסה", הם אמצעי אילוף יעילים ופרקטיים במיוחד המשמשים לחינוך גורים וכלבים בוגרים כאחד. אף על

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס