פאוץ אילוף כלבים

אילוף של כלבים זהו תהליך ארוך ומורכב, שיכול להשתרע על פני חודשים ארוכים. האילוף קורה במגוון רחב של לוקיישנים, וכאשר הולכים על אילוף מורכב יותר, שמטרתו להכשיר כלבי נחייה למשל, זהו תהליך שיכול לקחת גם שנים.

לכן, גם כאשר מאלפים כלב לטיול עם רצועה או מנסים להרגיל אותו לעשיית צרכים מחוץ לבית, וגם אם מבצעים אילוף למטרת לימוד של פקודות אילוף מתקדמות יותר, צריכים להיות ערוכים ומוכנים. במדריך הבא נסביר איך פאוץ אילוף כלבים מסייע בתהליך ולמה כדאי שיהיה לכם כזה כשאתם מלמדים את הכלב שלכם דברים חדשים.

 

מהו פאוץ אילוף כלבים ולמה צריך כזה?

פאוץ אילוף כלבים הוא פאוץ' ייעודי שבו מאחסנים חטיפי אילוף לכלב ושאר אביזרי אילוף, במקום להחזיקם בכף היד או בכיסי המכנסיים. מדובר באביזר עמיד במיוחד, בו יש מגוון רחב של כיסים וחורים בהם אפשר להניח את כל הציוד הנדרש כדי לאלף את הכלב, כך שיהיו זמינים לבעליו במהלך סשן האילוף, לשליפה מיידית ונוחה.

 

מדוע חשוב להשתמש בפאוץ' לכלבים?

בכל הנוגע לאילוף, מוכנות למשימה היא חשובה מאוד, ובהרבה מקרים, בעלי כלבים נקלעים לבעיה כאשר אין בידם את כל הציוד הדרוש לביצועה. מחסור בציוד יכול לפגוע בשטף של האילוף, וכאשר מגיעים למצב בו אין לכם גישה נוחה ומהירה לחטיף שרציתם לתת לכלבכם לאחר שביצע פעולה חיובית, היא כאילו לא התקיימה כלל.

 

כיצד פאוץ' לכלבים משתלב באילוף על בסיס חיזוקים חיוביים?

אוכל הוא הדרך לליבו של הכלב, ולכן חטיפי אילוף לכלבים הם חלק בלתי נפרד מתהליך האילוף באמצעות חיזוקים חיוביים. אף שעקרונית ניתן להחזיק בחטיפים לכלב בכיסי המכנסיים או בידיים, כאשר אתם לוקחים את החטיפים בידיים, תתקשו לתת לכלבכם פקודות מבלי להסיח את דעתו בגלל הריח העז של החטיפים. לבסוף, גם יהיה לכם קשה לא להפיל את הצ'ופרים לכלב ולאבד את האפקט שלהם.

הפאוצ'ים שומרים על חטיפי האילוף הרחק מעיני הכלבים, וגם הם מתוכננים כך שיהיה פשוט מאוד להגיע אליהם במהירות. זכרו כי חטיפים לכלבים שמתאימים לאילוף אמורים לגרום לכלב לעוררות רבה ולכן הם בעלי ריחות עזים שאינם בהכרח רוצים שידבקו בידיים ובבגדים שלכם. מכל הסיבות הללו, פאוץ' לאילוף כלבים הוא פתרון נוח ומתבקש.

 

איך בוחרים את הפאוץ' הנכון עבורכם ועבור כלבכם?

לכל בעלים ולכל כלב יש את סט הצרכים והרצונות שלהם. יש שיטות אילוף שונות, וכלבים שמגיבים בצורה שונה לטכניקות השונות. לכן, קיימים דגמים שונים של פאוצ'ים לאילוף כלבים. יש אנשים שצריכים גישה קלה לכיס הקדמי, ויש כאלו שצריכים שליפה מהירה מהכיס הצדדי.

ככל שתתכננו טוב יותר את הקנייה שלכם, יהיה לכם יותר קל, נוח ונעים לעבוד על תרגילי האילוף עם כלבכם. בנוסף, חשוב גם לזכור את ההעדפות של הכלבים שלכם ואת הצורך בצ'ופרים גדולים במיוחד לביצוע תרגילים מסומים, שצריכים גם הם להיכנס לפאוץ' בצורה נוחה. לכן, יש גם פאוצ'ים גדולים במיוחד שיכולים להחזיק ליטרים שלמים של חטיפי אילוף לכלבים.

 

עד כמה חשובה קלות הפתיחה בפאוץ' לכלבים?

אחד הדברים הכי חשובים שיש לשים לב אליהם כאשר קונים פאוץ' לכלבים הוא קלות הפתיחה שלו. אין דבר יותר גרוע מריצ'רץ' שאינו נפתח או כזה שנתקע בדיוק כשצריך להוציא ממנו משהו. זה מתסכל, זה פוגע באילוף ובריכוז של הכלב, וכאשר מושכים חזק מדי, עלולים להפיל את תכולת הפאוץ ולאבד את כל האפקט של התהליך.

לכן, שימו לב שהפאוץ' שלכם נפתח בקלות, אך הוא אינו כזה שיכול להיקרע או להיפתח מהר מדי. יש כמה סוגים שונים של פתיחות, כולל סקוצ'ים ומגנטים, אך עדיף להישאר עם הריצ'רץ' המסורתי בסופו של דבר ברוב המקרים אך לוודא שאתם רוכשים פאוץ' איכותי ועמיד מיצרן מוכר.

 

האם לתכולה של הפאוץ' יש משמעות?

אלמנט נוסף שחשוב לשים אליו לב הוא התכולה של הפאוץ' והנפח שהוא יכול להכיל. יש פאוצ'ים קטנים מאוד לכלבים אשר מתאימים בייחוד כאשר עובדים עם כלב קטן ועם חטיפים בכמות מצומצמת. עם זאת, יש מקרים שבהם מאלפים כלבים גדולים והפאוצ'ים הבינוניים פשוט לא מספיקים.

כאשר חושבים על תכולה, יש להתחשב לא רק בגודל של הכלב, אלא באורך האימון, בדרגת הקושי של האימון, וכמובן, במספר הכלבים, מפני שלעיתים יוצאים אל השטח עם יותר מכלב אחד לטובת תרגילי אילוף קבוצתיים.

 

למה עוד חשוב לשים לב כאשר קונים פאוץ' לכלבים?

אלמנטים חשובים נוספים ששווה לשים אליהם לב ברכישת פאוץ' לכלב הם סוג התלייה של הפאוץ' (על הכתף או המתניים), כיסים נוספים לדברים כמו שקית איסוף צואה למשל וגם נושא הניראות. יש אנשים שחשוב להם מאוד להיראות במיטבם גם כאשר הם מאלפים את הכלב שלהם. לכן, קיימים גם פאוצ'ים לאילוף כלבים בעיצובים נאים ובמבחר רחב של צבעים.

 

הידעתם? גם מאלפי מקצוענים עובדים עם פאוץ' לכלבים!

בקניית ציוד אילוף לכלבים צריך לחשוב בעיקר על הפרקטיקה. אנשים מחפשים אחר דברים נוחים שיהפכו את כל הפעולה לקלה יותר. המגוון כיום הוא עצום והמון חברות עוסקות בנישה של ציוד אילוף לכלבים. לכן הסיכויים לכך שתצליחו למצוא בדיוק את מה שאתם מחפשים – הם גבוהים.

אילוף כלבים הוא כמובן תהליך מורכב ולא כל אחד בנוי לקחת בו חלק. לכן, אנשים עובדים עם מאלפי כלבים מקצועיים כדי שיעזרו להם בכך. כאשר אתם מחפשים אחר מאלף כלבים מומלץ תוכלו לראות בעצמכם שגם לו יש פאוץ' איכותי ומותאם.

 

לסיכום

כאשר קונים פאוץ' לכלבים, אפשר להתרשם מהסגנונות השונים ואף להתנסות ולשים אותם עליכם, על מנת שתוכלו לבצע את ההתאמה המושלמת ולקנות את הפאוץ' הנכון ביותר עבורכם.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

גדר תיחום לכלב

גדר תיחום לכלבים היא גדר מפרקית ממתכת הבנויה במרבית המקרים משמונה צלעות שביחד יוצרות צורת מתומן. תפקידן של גדרות מסוג זה הינו לאפשר את יצירתו

צעצועים לכלבים

צעצועים לכלבים הם חובה בכל בית שמאמץ כלב חדש ובפרט כאשר מדובר בגור כלבים נמרץ ושובב. צעצוע לכלב הוא כלי שימושי לפריקת אנרגיה והוא מסייע

פריזבי לכלבים

הפנטזיה של כל מי שמאמץ כלב היא לדעת לשחק איתו וליהנות ממנו. הדבר הראשון שעולה לראש כמשחק משותף עם כלבים – הוא משחק הפריזבי המפורסם.

קליקר אילוף לכלב

כלבים שלא בשונה מאיתנו בני האדם, נוהגים לחזור שוב ושוב על פעולות שמסייעות להם להשיג את מה שהם רוצים. לכן באילוף כלבים באמצעות חיזוקים חיוביים

כלוב אילוף

כולנו רוצים כלב ממושמע להפליא שלא הורס דברים בבית ויודע לעשות צרכים בחוץ – ולשימוש בכלוב אילוף לכלבים יש חלק חשוב בהשגת המטרות הללו. כלוב

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס