רצועת אילוף לכלב

רצועת אילוף לכלב הינה רצועה שמאפשרת לחנך כלבים למשמעת ואינטראקציות חברתיות, ולתרגל עמם תקשורת והקשבה לבעליהם. השימוש ברצועות אילוף לכלבים תורם בין היתר גם לשיפור הביטחון העצמי של הכלב, ולכן מומלץ לדעת כיצד לעבוד עם כלי חשוב זה.

 

מהי רצועת אילוף לכלב?

רצועת אילוף לכלב הידועה גם כ"רצועה נשרכת", היא רצועת טיולים סטנדרטית יחסית לכלבים, שייחודה ביחס לרצועות הרגילות לכלבים, הוא באורכה. רצועה רגילה לכלב מגיעה בדרך כלל עד אורך של כ- 2 מטרים ואילו רצועות אילוף נעות בין 4 עד 10 מטרים בממוצע.

השימוש ברצועות מסוג זה מתבצע לרוב בהקשרי אילוף, בשלב שבו רוצים ללמד את הכלב משמעת מרחוק. רצועת האילוף לכלב מאפשרת לבעליו לקבוע מהו המרחק המבוקש בין הכלב לבינו בזמן הטיול בחוץ ולשחק עם אורך הרצועה בהתאם לכך. הודות לדינאמיות של רצועות אלו, הן נחשבות ככלי אילופי פופולרי ופרקטי מאוד.

 

מהי רצועת אילוף לכלב?

 

למה תורם השימוש ברצועת אילוף לכלב?

כלב מאולף וממושמע הוא כזה  שבינו לבין בעליו קיימת תקשורת טובה והבנה שהיא מעבר למילים. במצב כזה, לא רק המשפחה שמגדלת את הכלב יוצאת נשכרת, אלא גם הכלב עצמו – שחש בטוח בעצמו ובמעמדו בבית.

 

למה תורם השימוש ברצועת אילוף לכלב?

 

כיצד רצועות אילוף מסייעות בלימוד פקודות האילוף הבסיסיות?

רצועת אילוף לכלב מסייעת לבעליו ללמד אותו לבצע פקודות אילוף אלמנטריות כמו "שב", "בוא", "ארצה" "רגלי" ו- "הישאר". אף שתכלית הלימוד של פקודות אלו, היא להקנות לכלב משמעת בסיסית שתקל על בעליו בגידולו, המטרה אינה חלילה לשבור את רוחו של הכלב, אלא להגן על בטחונו.

כל אדם החפץ להגן על כלבו מפני הסכנות הקיימות מחוץ לבית, יפיק תועלת רבה משימוש ברצועת אילוף. כך ניתן למנוע מהכלב להידרס או להיקלע לריבים עם בעלי חיים אחרים, כמו גם להימנע מהתנהגות אגרסיבית כלפי עוברי אורח, שעלולות להיות לה השלכות חמורות לשני הצדדים.

יחד עם זאת, אורכה של הרצועה מאפשר לכלב מרחב תמרון וטווח תנועה משמעותי יותר ביחס לרצועה הסטנדרטית, כך שהכלב נהנה מתחושה של "ללכת עם – להרגיש בלי".

 

כיצד רצועות אילוף מסייעות בלימוד פקודות האילוף הבסיסיות?

 

מה האורך המומלץ עבור רצועת אילוף לכלב?

רצועות אילוף לכלבים מגיעות באורכים שנעים בין ארבעה עד עשרה מטרים. ישנה האפשרות גם לחבר בין כמה רצועות כאלו על מנת להגדיל את חופש התנועה לכלב והמרחק בינו לבין בעליו.

יתרונן הגדול של רצועות האילוף הללו טמון בטווח התנועה הגדול שהן משאירות לכלב לצד מהירות התגובה שהן מאפשרות לבעלים.

 

מה האורך המומלץ עבור רצועת אילוף לכלב?

 

האם יש חסרונות לשימוש ברצועת אילוף לכלב?

החיסרון ברצועת אילוף לכלב הוא בכך שככל שמגדילים את הטווח בין הכלב לבעליו, כך קשה יותר לשמור על הקשב של הכלב. הדבר מצריך אימון והתמדה מצד הבעלים, אולם כאשר רצועת האילוף איננה מוחזקת כראוי האדם האוחז בה עלול להיפצע בידיו. לכן צריך לדעת איך מחזיקים את הרצועות הללו בצורה נכונה או לרכוש רצועת אילוף שמגיעה עם רצועת אחיזה לכף היד.

 

האם יש חסרונות לשימוש ברצועת אילוף לכלב?

 

סוגים שונים של רצועות אילוף לכלבים

כיום נמכרים בחנויות לציוד לחיות מחמד, סוגי רצועות אילוף לכלבים המגיעים באורכים שונים:

 

רצועת אילוף 10 מטרים

רצועת אילוף באורך זה היא שימושית כשרוצים ללמד את הכלב פקודות אילוף ממרחק, כגון פקודת "בוא" או "רגלי". זוהי אינה רצועה שמתאימה לטיולים רגילים עם הכלב אלא מיועדת לצרכי אילוף בלבד מאחר והשליטה בה מצריכה מיומנות מצד האוחז.

 

רצועת אילוף 10 מטרים

 

רצועת אילוף לכלב באורך 4 + 6  מטרים

זוהי גרסא משודרגת של רצועת ה- 10 מטר שהזכרנו קודם. בתצורה זו מתחילים את האימון

ברצועת 4 מטר, מתקדמים בהמשך לרצועת 6 מטרים ולבסוף מאחדים ביניהן ומגיעים עד 10 מטרים בין הבעלים / המאלף לכלב.

 

רצועת אילוף לכלב באורך 4 + 6  מטרים

 

מה ההבדל בין רצועת אילוף 4+6 מטר לבין רצועת אילוף 10 מטר?

השוני בין סוגי הרצועות הוא שרצועת אילוף 4+6 מטרים מורכבת מ- 2 רצועות נפרדות שניתן לחבר ביניהן. הקצרה מביניהן מסייעת ללמד את פקודות ה"בוא" וה"רגלי", בעוד שהשנייה מסייעת לקדם את הכלב להקשיב ולההגיב לבעליו ממרחק מרבי של 10 מטרים.

שימוש זה רלוונטי רק לחיזוק ושיפור המיומנות של הכלב לאחר שכבר למד והפנים את הפקודה הבסיסית. אולם התוצאה הסופית תהיה זהה בשלב זה גם אם תבחרו להשתמש ברצועה אחת ארוכה באורך 10 מטרים.

 

דגשים חשובים לשימוש ברצועת אילוף לכלב

אם התחלתם באילוף עצמאי של כלבכם בעזרת רצועת אילוף לכלב, יש לגלות קשב רב למצבו של הכלב בהיבטי ריכוז ורצון לשתף פעולה. אחרי שתלמדו את הכלב את פקודות האילוף הבסיסיות, זה הזמן לבחון את יכולת הריכוז שלו גם בטיולים בחוץ כאשר הוא נחשף להסחות דעת שונות.

לשם הצלחת התהליך, תידרשו להצטייד בחטיפי אילוף וברצועות אילוף באורכים שונים כדי להגדיל את הטווח בהדרגה בהתאם למיומנות שאתם מתרגלים עימו. לדוגמא, כדי ללמד את כלבכם את פקודת "שב" או "ארצה" – תוכלו להשתמש בחטיפים לכלבים בלבד. אולם עבור פקודות אילוף כמו "רגלי" תידרשו להעזר ברצועת האילוף.

את האילוף יש לבצע בתחילה כאשר הרצועה מקוצרת. עליכם ללפף אותה ובהדרגה להגדיל את הטווח ביניכם לבין הכלב כדי שיילמד לגשת אליכם גם ממרחק. זוהי גולת הכותרת של תהליך האילוף באמצעות רצועות אילוף שכן הוא בסיכומו של עניין מה שיאפשר לכם למנוע מהכלב לסכן את עצמו וסביבתו ולטייל עמו בכיף.

 

דגשים חשובים לשימוש ברצועת אילוף לכלב

 

לסיכום

השימוש ברצועת אילוף לכלב מאפשרת ללמד אותו את גבולות המותר והאסור בבית ומחוצה לו, ומקלה על בעליו בחינוכו לעשיית צרכים בחוץ, הימנעות מאכילת עצמים בלתי רצויים וריסון הנטייה למשוך ברצועה או לזנק במהלך הטיולים. הרצועה היא חיונית לשירוש הרגלים בעייתיים גם בתחומי הבית, כמו נביחה או קפיצה על אורחים. בנוסף, משמשת רצועת האילוף גם ללימוד פקודות אילוף שונות כמו "רגלי" וביסוס תקשורת יעילה עם בעליו גם ממרחק.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

פאוץ אילוף כלבים

אילוף של כלבים זהו תהליך ארוך ומורכב, שיכול להשתרע על פני חודשים ארוכים. האילוף קורה במגוון רחב של לוקיישנים, וכאשר הולכים על אילוף מורכב יותר,

פריזבי לכלבים

הפנטזיה של כל מי שמאמץ כלב היא לדעת לשחק איתו וליהנות ממנו. הדבר הראשון שעולה לראש כמשחק משותף עם כלבים – הוא משחק הפריזבי המפורסם.

קליקר אילוף לכלב

כלבים שלא בשונה מאיתנו בני האדם, נוהגים לחזור שוב ושוב על פעולות שמסייעות להם להשיג את מה שהם רוצים. לכן באילוף כלבים באמצעות חיזוקים חיוביים

כלוב אילוף

כולנו רוצים כלב ממושמע להפליא שלא הורס דברים בבית ויודע לעשות צרכים בחוץ – ולשימוש בכלוב אילוף לכלבים יש חלק חשוב בהשגת המטרות הללו. כלוב

כלוב אילוף לכלב גדול

כלובי אילוף או בשמם הנוסף – "כלובי אקלום" או "כלוב הטסה", הם אמצעי אילוף יעילים ופרקטיים במיוחד המשמשים לחינוך גורים וכלבים בוגרים כאחד. אף על

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס