קולר חשמלי לכלב

אילוף כלב עשוי להיות משימה מאתגרת וארוכה הדורשת איפוק וסבלנות. לא ניתן לאלף כלב ביום אחד ואין קיצורי דרך בתהליך זה, ובכל זאת, ישנם מכשירים רבים המסייעים למאלף להעביר מסרים לכלב. במאמר זה נתמקד באחד המכשירים הקרוי "קולר חשמלי לכלב" – אילו סוגי קולרים חשמליים קיימים בשוק? האם נכון לאלף באמצעות מכשיר זה? מהם היתרונות בקולר חשמלי?

 

מה זה בכלל קולר חשמלי לכלב

קולר חשמלי הינו מכשיר המאפשר לאדם המאלף את כלבו להעביר לו מסר בצורה ברורה ומהירה. קיימים מגוון קולרים חשמליים המתאימים למגוון סיטואציות ומטרות, ובהמשך המאמר עוד נרחיב על הסוגים השונים. הקולר הנפוץ הינו קולר המעביר זרם חשמלי לצווארו של הכלב במצבים מסוימים, זרם אשר נועד לגרום לכלב לחדול ממעשיו.

הפעלת הטריגר יכולה להיעשות באופן ידני על ידי המאלף באמצעות שלט רחוק, או באופן אוטומטי במקרים מוגדרים מראש.

 

סוגי הקולרים החשמליים לכלבים

זרם חשמלי

כפי שציינו, הקולר החשמלי הנפוץ ביותר הינו מהסוג המעביר זרם חשמלי במתחים שונים לצווארו של הכלב. חשוב לציין שהזרם המועבר לכלב לא נועד לגרום לכאב גבוה, אלא ליצירת תחושת אי נוחות אשר מספיקה בכדי לשכנע את הכלב לחדול מפעולתו, או ליצור אצלו חיבור בין הפעולה שהוא מבצע לתחושת אי הנעימות.

כל הקולרים החשמליים מאפשרים לווסת את רמת הזרם החשמלי המועבר לכלב, כך שהזרם יהיה מדויק לגודלו וסוגו של הכלב שלכם.

 

 

רעש

ישנם קולרים המעבירים לכלב מסר באמצעות השמעת רעש בתדרים אשר אינם נשמעים לאוזן האנושית, בדומה למשרוקיות כלבים. גם כאן, הרעש לא נועד לשתק את הכלב אלא ליצור אצלו תחושת אי נעימות, ולעיתים אף הסחת דעתו של הכלב עשויה להספיק.

 

רטט

ישנם מצבים בהם המאלף אינו מעוניין לגרום לתחושת אי נוחות, ודי בהסחת דעתו של הכלב. במצבים אלה ניתן להשתמש בקולרי רטט המעבירים רטט לצווארו של הכלב ומסיחים את דעתו.

 

ספריי

ישנם סוגי קולרים המסוגלים להפיץ ספריי הגורם לתחושת אי נעימות ברמות שונות לכלב בעת עשייתו פעולות מסוימות (נביחות, התרחקות מהבית וכדו').

 

השימושים השונים בקולרים חשמליים

באופן כללי ניתן לחלק את השימושים השונים לשלושה סוגים עיקריים:

 

1. קולרים חשמליים לאילוף

קולר חשמלי מאפשר למאלף להעביר מסר לכלב ללא צורך במגע ישיר. אפשרות זו מקילה על המאלף להעביר את המסר במהירות ובישירות, דבר המקל על הכלב לחבר בין הפעולה האסורה לבין הכאב. השימוש בקולר חשמלי מונע מהמאלף את הצורך לרוץ אחרי הכלב ולתת לו משוב שלילי, ומאפשר לפעולת האילוף להיות מדויקת וחדה יותר.

 

2. קולרים חשמליים נגד נביחות

ישנם קולרים המזהים את הרטט והרעש שנביחות הכלב יוצרות ומעבירות לו משוב אשר נועד לגרום לו להפסיק. לשימוש זה חשוב לרכוש קולר איכותי ומדויק אשר אינו מוטעה מרעשי הסביבה, דבר העשוי לגרום לכלב אי נעימות על לא עוול בכפו, וליצור אצלו תחושת בלבול ותסכול.

 

3. קולר חשמלי לגדר וירטואלית

שימוש נפוץ נוסף בקולרים חשמליים הינו החלפת הרצועה המסורתית בקולר חשמלי. הקולר החשמלי מזהה את המרחק בין הכלב לבין הבית, ובמידה והכלב מתרחק יתר על המידה הוא מעביר לו משוב הגורם לכלב לחזור. השימוש באמצעי זה מאפשר לבעלים לשחרר את הכלב ברחבי הבית והחצר ללא צורך בקשירה או גידור.

 

אילו כלבים צריכים קולר חשמלי

באופן כללי קולרים חשמליים עשויים להתאים לכל סוגי הכלבים, עם התאמות שונות. עם זאת, ישנן שלוש אוכלוסיות אשר אצלם השימוש בקולרים חשמליים נפוץ במיוחד:

  • כלבים הנדרשים רמת אילוף גבוהה – כלבי נחייה או כלבי משטרה נדרשים לעבוד ברמת דיוק גבוהה, במצבים בהם אין מקום לטעויות. במקרים אלה, מאלפים רבים משתמשים בקולרים חשמליים על מנת להבטיח אילוף ברמה הגבוהה והמדויקת ביותר.
  • כלבים מסוכנים – גם בעלים המחזיקים בכלבים הידועים בנטייה לתוקפנות משתמשים לעיתים קרובות בקולרים חשמליים על מנת להבטיח שהכלב שלהם לא יתקוף איש מהסובבים אותו. במצבים אלה חשוב להקפיד שהשימוש בקולר לא יטריד את הכלב יתר על המידה ולא ייצור אצלו אגרסיות ותוקפנות אצורה.
  • כלבים הנובחים רבות – אנשים הגרים במרכזי ערים ובמקומות צפופים צריכים להתמודד עם הנביחות של כלבם. השימוש בקולר חשמלי מאפשר שליטה כמעט מוחלטת בנביחותיו של הכלב, ויכול לשמש כפתרון זמני או קבוע לצמצום הנביחות.

 

נקודות חשובות לשימוש בקולר חשמלי לכלב

  • גם אם הכלב לא מראה תגובה מיידית אין להגביר את עוצמת הזרם או המשוב במהירות. כלבים אנם ממהרים להביע רגשות או סבל, והגברה מיידית עשויה להוביל להתפרצות אגרסיבית.
  • יש להיזהר מליצור התניות שליליות שאינן קשורות למעשה הרע של הכלב, למשל אם הקולר יצפצף בכל פעם שהוא מעביר משוב – הכלב עשוי לפתח פחד מצפצופים, ויצא שכרנו בהפסדנו.
  • יש להרחיק כמה שאפשר את ההקשר בין המשוב לבין הקולר עצמו. כמאלפים אנו רוצים שהכלב יבין שהמעשה לא נכון ולא שהקולר הוא מקור הכאב. לשם כך מומלץ לשים את הקולר על הכלב מספר שעות לפני תחילת האימון, ולהסירו כמה שעות לאחר תום האימון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

פאוץ אילוף כלבים

אילוף של כלבים זהו תהליך ארוך ומורכב, שיכול להשתרע על פני חודשים ארוכים. האילוף קורה במגוון רחב של לוקיישנים, וכאשר הולכים על אילוף מורכב יותר,

פריזבי לכלבים

הפנטזיה של כל מי שמאמץ כלב היא לדעת לשחק איתו וליהנות ממנו. הדבר הראשון שעולה לראש כמשחק משותף עם כלבים – הוא משחק הפריזבי המפורסם.

קליקר אילוף לכלב

כלבים שלא בשונה מאיתנו בני האדם, נוהגים לחזור שוב ושוב על פעולות שמסייעות להם להשיג את מה שהם רוצים. לכן באילוף כלבים באמצעות חיזוקים חיוביים

כלוב אילוף

כולנו רוצים כלב ממושמע להפליא שלא הורס דברים בבית ויודע לעשות צרכים בחוץ – ולשימוש בכלוב אילוף לכלבים יש חלק חשוב בהשגת המטרות הללו. כלוב

כלוב אילוף לכלב גדול

כלובי אילוף או בשמם הנוסף – "כלובי אקלום" או "כלוב הטסה", הם אמצעי אילוף יעילים ופרקטיים במיוחד המשמשים לחינוך גורים וכלבים בוגרים כאחד. אף על

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס