כלוב אילוף לכלב גדול

כלובי אילוף או בשמם הנוסף – "כלובי אקלום" או "כלוב הטסה", הם אמצעי אילוף יעילים ופרקטיים במיוחד המשמשים לחינוך גורים וכלבים בוגרים כאחד. אף על פי שאנשים רבים נרתעים מהקונספט של שימוש בכלוב אילוף לכלב גדול, וחוששים כי מדובר במוצר אכזרי שאינו הומני – כדאי לדעת כי דווקא חללים סגורים מסוג זה, נתפסים בעיני כלבים רבים כמקום בטוח המשרה רוגע.

למעשה, לכלבים ישנה נטייה טבעית לתור אחר חללים סגורים ומערתיים באופיים, שיכולים לשמש כמקלט בטוח עבורם. לכן כלובי האילוף מומלצים מאוד על ידי וטרינרים ומאלפי כלבים כאחד, לאילוף גורים לצרכים ומשמעת, לאקלום של כלבים בוגרים בבתים חדשים וכמקום מפלט נוח ומוגן לכלבים מבוגרים – הן בשגרה והן במצבי חירום.

 

כיצד כלוב אילוף לכלב גדול מסייע בתהליך האילוף?

כלוב האילוף משרה על כלבים בכל הגדלים תחושה של רוגע וביטחון, כאשר דואגים להרגיל את הכלב בהדרגה לשהייה בו. כאשר כלבים גדולים מאומנים להשתמש בכלוב שלהם כבר מגיל צעיר, זוהי דרך להרגיל אותם להתמודד בבגרותם עם אי שקט וחרדה בצורה בריאה ולווסת את עצמם במצבים של עוררות יתר.

 

על השימוש בכלוב אילוף לכלב גדול כחלק מגמילת הכלב מעשיית צרכים בבית

שימוש בכלוב אילוף כלב גדול, הוא חלק בלתי נפרד וחשוב מתהליך הרגלתו של הגור לביתו וגמילתו מעשיית צרכיו בסביבה הביתית. מאחר וכלבים אינם אוהבים בדרך כלל לעשות צרכים במקום שבו הם ישנים, שימוש בכלוב גורים כמקום לינה לכלב, מרגיל אותו בשליטה על הסוגרים באופן הדרגתי.

יחד עם זאת, למרות שכלוב הגורים תומך בתהליך הגמילה של הכלב מצרכים בבית, אין פירושו שניתן או צריך להשאיר את הגור בכלוב למשך שעות רצופות. זכרו שהגור שלכם זקוק גם לזמן משחק, התרוצצות, אכילה, שתייה ועשיית צרכים. אם תשאירו את הכלבלב לאורך זמן ממושך מדי בכלוב, לא זאת בלבד שהוא לא יוכל להתאפק ויעשה בכלוב את צרכיו, אלא שגם ההשקעה שלכם בחינוך הכלב להימנעות מעשיית צרכים בבית – תרד לטמיון.

 

שימוש בכלוב אילוף לכלב גדול כהכנה למצבי חירום

במצבי חירום, השימוש בכלוב אילוף לכלבים גדולים, יכול לחולל הבדל עצום בין בטיחות לאי ודאות.

אם מתרחש חלילה אסון, כמו שריפה, רעידת אדמה, שיטפון, או מתקפת טילים – חשוב שתהיה לכם יכולת לפנות את הכלב הגדול שלכם ביעילות ובמהירות מהבית. כלב שמשתף פעולה עם בעליו ויודע שעליו להיכנס לכלוב האילוף שלו במהירות – יחסוך לכם זמן מכריע. אבטחת כלבים גדולים במהלך הפינוי מפחיתה את הסיכוי לכך שהם ילכו לאיבוד או יפצעו.

 

איך לבחור כלוב אילוף לכלב גדול?

כאשר אתם קונים כלוב אימון לכלב גדול כשהוא עדיין גור, חשוב מצד אחד להימנע מקנייה של כלוב גדול מדי, אך מאידך – חשוב להתאים את גודלו של הכלוב לגודל הסופי שהכלב צפוי להגיע אליו בבגרותו. אחרת, בתוך חודשים ספורים, הכלוב יהפוך צפוף מדי לגור הגדול שלכם, ולא יתאים.

רכישת כלוב אילוף שיתאים לגודל הסופי של הכלב, היא חיונית ליכולת שלכם להגדיל את השטח הזמין לכלב בתוך הכלוב בהדרגה ולאפשר לו לשהות בתוכו בנוחות גם כשיגדל.

 

חשיבות התזמון בהרגלת הכלב לכלוב האילוף שלו

ככל שהכלב שלכם יילמד לקשר את הכלוב שלו עם רוגע ונוחות – כך יהיה לו קל ונעים יותר לשהות בו. מכאן חשיבות התזמון של הכנסת הכלב לתוך הכלוב. לצורך העניין, במידה ותנסו להכניס את הכלבלב הגדול שלכם לכלוב האילוף דווקא בעיצומו של משחק בכדור – ניתן להניח שהוא יהיה מתוסכל מכך מאוד וינסה לצאת מיד מהכלוב על מנת לשוב ולשחק.

לעומת זאת, אם תכניסו את הגור לכלוב רק אחרי שסיים לשחק ואכל, יש להניח שהוא יראה את הכלוב כמקום מנוחה מרגיע.

 

איך מרגילים את הכלב לכלוב אילוף לכלבים גדולים?

כדי להרגיל את הכלב שלכם לשהייה בכלוב הגורים שלו, חשוב להפוך אותו למקום נחשק עבורו. לכן כדאי לתת לכלב חטיף טעים לכלבים כאשר הוא נכנס לתוך הכלוב. המטרה היא לייצר עבורו אסוציאציה חיובית בין השהייה בכלוב האילוף ובין התגמול הנחשק. מאלפים רבים ממליצים להכניס לכלוב צעצוע שנקרא קונג, שממלאים אותו בחמאת בוטנים שאינה ממותקת.

כך בזמן שהכלב שוהה בכלוב האילוף, זמינה לו תעסוקה מתמשכת. זה מסוג הדברים שמרגילים את הכלב להישאר בכלוב האילוף לאורך פרקי זמן ארוכים, תוך שהוא נהנה מהחוויה במקום לחוש שמענישים אותו.

 

כמה זמן הכלב יכול לשהות בתוך כלוב אילוף לכלב גדול?

את הרגלת הכלב לכלוב האילוף יש לבצע באופן הדרגתי ומבוקר מאוד. התחילו בלהכניס את הגור פנימה למשך עשר דקות בלבד בכל פעם, והמשיכו משם. בהדרגה, תוכלו להגדיל את משך הזמן שבו הכלב שוהה בתוך הכלוב. אולם חשוב שהשהייה בכלוב תגדל בכל פעם במרווחי זמן קצרים. זה אומר שאין לצאת מהבית בבת אחת למשך 5 שעות ולהשאיר את הכלב כלוא בכלוב.

רק אחרי שהכלב מתרגל לשהות בכלוב במשך שעה רצופה כשאתם איתו בבית, תוכלו להשאיר אותו כך לפרקי זמן סבירים ולהגדילם בהדרגה. בהקשר זה, כדאי להיעזר במצלמת רשת על מנת לתצפת על הכלב בהיעדרכם ולראות מה מעשיו וכיצד הוא מגיב למצב. כמובן, כשאתם חוזרים, חשוב שתתגמלו אותו אם התנהג יפה כשלא הייתם.

ממה חייבים להיזהר עם כלוב נסיעה לכלב גדול?

כשמכניסים כלב לכלוב אילוף לכלבים גדולים, יש לוודא שאין עליו קולר, משום שאם הקולר יתפס בסורגי הכלוב חלילה, הכלב יכול להיחנק.

 

בשורה התחתונה

למרות שבעלי כלבים רבים נרתעים עקרונית משימוש בכלוב אקלום לכלב גדול, זהו אמצעי מצוין ומומלץ מאוד לחינוך הכלב, שבעבודה נכונה – גם כלבים נהנים ממנו מאוד. למעשה, כלבים מחפשים באופן אינסטינקטיבי אחר חללים צפופים כדי ליצור לעצמם מקלטים ומקומות מסתור. כלובי אילוף אם כן, הם אמצעי אילוף שימושיים לגורי כלבים, מקומות מרגיעים עבור כלבים מבוגרים ופתרון מציל חיים למקרי חירום.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

פאוץ אילוף כלבים

אילוף של כלבים זהו תהליך ארוך ומורכב, שיכול להשתרע על פני חודשים ארוכים. האילוף קורה במגוון רחב של לוקיישנים, וכאשר הולכים על אילוף מורכב יותר,

פריזבי לכלבים

הפנטזיה של כל מי שמאמץ כלב היא לדעת לשחק איתו וליהנות ממנו. הדבר הראשון שעולה לראש כמשחק משותף עם כלבים – הוא משחק הפריזבי המפורסם.

קליקר אילוף לכלב

כלבים שלא בשונה מאיתנו בני האדם, נוהגים לחזור שוב ושוב על פעולות שמסייעות להם להשיג את מה שהם רוצים. לכן באילוף כלבים באמצעות חיזוקים חיוביים

כלוב אילוף

כולנו רוצים כלב ממושמע להפליא שלא הורס דברים בבית ויודע לעשות צרכים בחוץ – ולשימוש בכלוב אילוף לכלבים יש חלק חשוב בהשגת המטרות הללו. כלוב

כלוב גורים

רוב הווטרינרים, המאמנים ומגדל הכלבים, ממליצים לאלף כלבים כבר מגיל צעיר. כלוב גורים הוא חלק חיוני בתהליך הביות של גורי כלבים והרגלתם לחיים בבית ובחיק

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס