אילוף כלבים נובחים

ככל שכלבים מתרגלים להגיב בנביחות לגירויים שונים, כך לוקח להם זמן רב יותר לפתח אמצעי תקשורת אחרים או למתן את רגישותם לגירויים שגורמים לנביחות הכרוניות שלהם. ההבנה מדוע הכלב שלכם נובח היא קריטית לבחירת הטכניקות היעילות ביותר להתמודדות עם הבעיה. לכן במאמר זה נמנה כמה שיטות לאילוף כלבים נובחים, שיכולות לעזור להפחית את נטייתו של הכלב או הגור שלכם לנבוח ללא בקרה. 

 

3 קווים מנחים לאילוף כלבים נובחים ודגש אחד חשוב במיוחד

כאשר מנסים לחנך כלב נובח, כדאי לזכור תמיד את העצות הבאות:

  1. לצעוק על הכלב שלכם שישתוק, לא יפחית את נביחותיו: המטרה היא לזהות מדוע הכלב שלכם נובח ואז לספק לו דרך חלופית לתקשר או להסיר את הגירוי שגורם לו לנבוח.
  2. אילוף כלבים נובחים חייב להתבצע בגישה חיובית וסבלנית: זכרו כי נביחות הן חלק נורמלי לחלוטין מכלי התקשורת של הכלב שלכם.
  3. היו עקביים כדי שלא תבלבלו את הכלב שלכם: אם כל בני הבית יהיו מסונכרנים בנושא של אילוף הכלב הנובח, הדבר יתרום להשגת תוצאות מהירות יותר.

למרות שעקרונית, אילוף כלבים נובחים בדרך כלל מצליח כשמבצעים אותו בשיטות הנכונות, אל תצפו לראות תוצאות מופלאות בן לילה. זכרו גם ששיטת אילוף שעבדה היטה עם הכלב של השכן לא בהכרח תעבוד גם עבור הכלב שלכם. לכן עבדו עם כלבכם בסבלנות, עקביות והתמדה, אך הכי חשוב – בדקו קודם מה הגורם לנבחנות שלו כדי שתוכלו להתאים לו את שיטת האילוף הנכונה.

 

3 קווים מנחים לאילוף כלבים נובחים ודגש אחד חשוב במיוחד

 

האם אילוף כלבים נובחים הוא הכרחי?

חשוב להבין שנביחות הן התנהגות נורמלית לחלוטין של כלבים ולכן אין לצפות שהגור שלכם יתגבר על הצורך לנבוח ככל שיגדל. מה שכן ניתן לעשות בנושא, הוא לנקוט בצעדים חיוביים כדי להפחית את הצורך של הכלב להתבטא באופן זה, וללמד את הכלב שלכם דרכים חלופיות לתקשר עמכם ועם סביבתו.

 

האם אילוף כלבים נובחים הוא הכרחי?

 

באילוף כלבים נובחים – מניעה היא המפתח

בין אם זה עתה אימצתם כלב בוגר חדש ובין אם זה השבוע הראשון שלכם עם גור קטנטן שהצטרף למשפחתכם, מתן תשומת לב רבה לכלב החדש והקפדה על הפעלתו במסגרת פעילות גופנית סדירה, יעזור למנוע ממנו להתרגל לנבוח. כאמור, חשוב לשים לב לסיבות שבעטיין הכלב או הגור שלכם נובח ולהשתמשו בעצות שלהלן כדי להפחית את תדירות הנביחות.

 

באילוף כלבים נובחים - מניעה היא המפתח

 

מה הכלב מנסה להגיד לכם כשהוא נובח?

נביחות יכולות להיות כלי עזר חשוב מאוד לזיהוי הדברים שמפחידים את הכלב שלכם או גורמים לו לאי נוחות. זכרו: התפקיד שלכם כבעלים לכלב הוא להגן עליו ממצבים שגורמים לו ללחץ רב מדי.

אם הכלב שלכם נובח ללא הרף, זה אומר שהוא מנסה להגיד לכם שיש לו צורך שלא קיבל מענה או שיש להרחיק אותו ממצב מפחיד או מלחיץ.

 

מה הכלב מנסה להגיד לכם כשהוא נובח?

 

שיטות מנצחות לאילוף כלבים נובחים

אם הצלחתם לזהות את הדבר שטורד את מנוחת כלבכם וגורם לו להגיב בנביחות, זה הזמן להתקדם לטיפול הבעיה בפועל, שיכול להתבצע באחת מן השיטות הבאות:

שיטה מספר 1: נטרלו את המוטיבציה של הכלב לנבוח

גם אם לא בהכרח הייתם מודעים לכך – כאשר הכלב שלכם נובח, הוא מקבל סוג של תגמול בעקבות זאת. אחרת, הוא לא היה עושה את זה באופן חזרתי. לכן חשוב שתגלו מה יוצא לכלבכם מהנביחות ופעלו כדי לנטרל את הדבר הזה.

אם למשל, הכלב נובח על אנשים או בעלי חיים שהוא רואה מחלון הבית, תוכלו להתמודד עם זה על ידי הסטת הווילונות או הכנסת הכלב לחדר אחר בבית. לחילופין, אם אתם נאבקים עם נביחות הכלב שלכם סביב אנשים זרים או כלבים אחרים, פנו לאילוף כלבים באמצעות חיזוקים חיוביים, כדי שהכלב ילמד להתייחס לאינטראקציה עם זולתו כאירוע חיובי ומשמח, ולא כאיום.

 

שיטה מספר 1: נטרלו את המוטיבציה של הכלב לנבוח

 

שיטה מספר 2: התעלמו מהנביחות עצמן וספקו לכלב תעסוקה אחרת

אם אתם סבורים שהכלב נובח רק כדי למשוך את תשומת לבכם, נסו להתעלם ממנו כשהוא עושה זאת. שימוש בצעצועי חשיבה לכלבים יכולים לספק לכלבכם תעסוקה כשאתם לא פנויים לשעשע אותו. המפתח הוא למנוע מהכלב להתחיל לנבוח מלכתחילה – על ידי כך שתספקו לו משהו מעניין יותר לעשות. זה בוודאות קל יותר מאשר לנסות לגרום לו להפסיק לנבוח לאחר שכבר התחיל.

 

שיטה מספר 2: התעלמו מהנביחות עצמן וספקו לכלב תעסוקה אחרת

 

שיטה מספר 3: הפחיתו את רגישותו של הכלב לגירוי שגורם לו לנבוח

אם הכלב נובח בעקבות חשיפה לטריגרים ספציפיים, עליכם להרגיל את הכלב בהדרגה לכל מה שגורם לו לנבוח. התחילו עם חשיפה לאותו גירוי (הדבר שגורם לו לנבוח) מרחוק. זה חייב להיות רחוק מספיק כדי שהכלב לא ינבח מיידית כשהוא רואה את זה.

האכילו אותו בהרבה חטיפים טעימים לכלבים כדי שירצה לשמור איתכם על קשר עין ולא לנבוח, גם כשהטריגר נמצא בסביבתו. בהדרגה תוכלו לקרב את הגירוי אל הכלב עוד ועוד בכל פעם תוך הקפדה לתת לו תגמול במקביל, עד שלבסוף נוכחותו של הגירוי הזה כבר לא תעורר בו את הצורך המיידי לנבוח.

 

שיטה מספר 3: הפחיתו את רגישותו של הכלב לגירוי שגורם לו לנבוח

 

שיטה מספר 4: המירו את הנביחות בהתנהגות חלופית

בכל פעם שהכלב מתחיל לנבוח, הורו לו לבצע פעולה אחרת. אם תלמדו את הכלב שלכם להגיב לגירויים מעוררי נביחות בפעולה חלופית שתפריע לו לנבוח, כמו שכיבה על המיטה שלו, לאט לאט תראו שהנבחנות תדעך.

 

שיטה מספר 4: המירו את הנביחות בהתנהגות חלופית

 

שיטה מספר 5: ספקו לכלב פעילות גופנית יומיומית

כלב עייף הוא כלב שיש לו פחות סיכוי לנבוח משעמום או תסכול. לכן עליכם לוודא שהכלב שלכם זוכה למספיק פעילות גופנית ותעסוקה מנטלית מדי יום. בהתאם לגילו ומצב בריאותו, הכלב שלכם עשוי להזדקק לטיולים ארוכים בחוץ ולסשן פעיל של משחקי רדיפה אחרי כדור וצעצועים אינטראקטיביים, כדי להגיע למצב שבו הוא עייף אך מרוצה, ופחות להוט לנבוח.

 

שיטה מספר 5: ספקו לכלב פעילות גופנית יומיומית

 

לסיכום: מתי כדאי ליצור קשר עם מאלף כלבים מקצועי מוסמך

במאמר זה סקרנו מספר שיטות שמסייעות מאוד באילוף כלבים נובחים. אולם ישנן שיטות רבות ונוספות להתמודדות עם הבעיה, שאותן צריך להתאים פרטנית לכלב לאחר שמזהים את המוטיבציה שלו לנבוח. לשם כך, מומלץ לפנות למאלף כלבים מוסמך ומנוסה המתמחה בנושא. בהצלחה!

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

אילוף לצרכים

אילוף לצרכים הוא בין האתגרים הכי משמעותיים בגידול של גורי כלבים או כלב בוגר שלא הורגל בצעירותו לחיים בשטח בנוי. החדשות המשמחות הן שמי שצולח

אילוף כלבי נחייה

אילוף כלבי נחייה מתבצע על מנת להכשיר גזעי כלבים מסוימים בשירות בני האדם. כלבים אלו נועדו לסייע לבעלי לקויות מסוגים שונים, כאשר המקרה השכיח ביותר

אילוף כלבים נושכים

כל כלב יכול לנשוך אבל ישנם כלבים שהנטייה שלהם לנשיכות היא גבוהה יחסית. על מנת להקטין את הסיכוי לכך שהכלב שלכם יצטרף לסטטיסטיקה העגומה של

אילוף כלבי רעייה

אילוף כלבי רעייה טומן בחובו אתגרים לא פשוטים שהם תוצר של ההתניה הגנטית של גזעי כלבים אלו, לפעול כרועי עדרים ויצר הציד החזק שהוטבע בהם

אילוף כלבי עבודה

כלבי עבודה הם גזעי כלבים שפותחו לביצוע משימות מוגדרות בשירות האדם. לשם כך טופחו ושומרו בהם תכונות ודחפים מסוימים לאורך דורות, שקשה עד בלתי אפשרי

אילוף כלבים תוקפניים

כאשר כלב נושך בן אדם, זה נעשה לעיתים מזומנות ממקום של חשש או התגוננות. לא אחת, כלבים תוקפים כאשר הם אינם חשים בטוב ולא מניחים

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס