אילוף כלבים מעורבים

אימצתם כלב מעורב ללא קשר למראהו או למוצאו הגזעי? אין כמוכם! בניגוד להנחת המוצא הרווחת שבה מחזיקים אנשים רבים בנוגע לכלבים מעורבים, הניסיון שלנו מלמד שאילוף כלבים מעורבים משיג תוצאות מרשימות לא פחות מאשר אילוף של כלבים גזעיים.

אף שיכולתו של כל כלב לשמור על ריכוז, להבין את הוראות בעליו וללמוד ליישם אותן – בהחלט תלויה במספר משתנים שחלקם מושפעים מהמטען הגנטי שלו, הצלחת האילוף תלויה לא פחות באופיו האישי ובאופי החוויות שהכלב צבר באינטראקציה עם סביבתו מאז שנולד. מעוניינים לגלות כיצד לעבוד עם כלבכם בצורה נכונה, ללא קשר למוצאו הגזעי? המשיכו לקרוא!

 

מה הקשר בין אילוף לגזע הכלב?

בחינוך או אילוף כלבים נהוג לקחת בחשבון את המאפיינים האישיותיים של הכלב, שחלקם הם נגזרת של המטען הגנטי שלו. למשל, לכלבים מגזעים מסוימים, יש יכולת מיקוד גבוהה יותר, בעוד שאחרים – נוטים להיות מוסחים יותר כאשר הם נחשפים לגירויים סביבתיים. יחד עם זאת, כל הכלבים חייבים להיות מאומנים לפי אותם עקרונות, שיאפשרו להם ליצור אינטראקציה חיובית עם זולתם מבלי לסכן את עצמם ואת סביבתם שלא לצורך.

 

מה חשוב לדעת על אילוף גורים כלבים מעורבים?

גורי כלבים מכל גזע ומין צריכים לעבור תהליך חיברות (סוציאליזציה) כבר בשלבים המוקדמים לחייהם. זה צריך להיעשות מיד לאחר שהם קיבלו את כל החיסונים שלהם. בשלב זה עליכם לאפשר לגור שלכם לקיים אינטראקציה עם כלבים חברותיים אחרים, כדי שיוכל ללמוד כיצד להתנהג ולשחק איתם. תהליך זה הוא חשוב מאוד לאילוף כלבים מעורבים וגזעיים כאחד ומניעת בעיות התנהגות עתידיות.

על אותו משקל, עליכם לאפשר לכלבלב המעורב שלכם לשחק עם אנשים אחרים ולהוציא אותו לטיולים מרובים בחוץ כדי שיוכל לגלות ולחקור את סביבתו. תהליך זה צריך להתבצע בהדרגה, אבל זו דרך טובה מאוד להבטיח שהכלב שלכם לא יפתח חששנות וחרדות מדברים שונים.

מה חשוב לדעת על אילוף גורים כלבים מעורבים?

 

 

 

השלב הבסיסי באילוף כלבלב מעורב

גיל חודשיים הוא זמן טוב להתחיל לחנך את הגור המעורב שלכם לעשיית צרכים בחוץ, למשחק בצעצועי לעיסה לכלבים או להישאר לבד בבית. חיוני שכל המשפחה תהיה מעורבת באילוף הכלב או לפחות תבין מה הגבולות של הכלב.

חשוב גם שכל בני הבית יגלו עקבניות בהקשר לגבולות שמציבים לכלב כדי לא לבלבל אותו. אולם הדבר החשוב ביותר כשמאמצים כלב מעורב חדש, הוא להעניק לו המון אהבה ותשומת לב. זכרו שלגורים מכל הגזעים והסוגים לוקח זמן ללמוד דברים והתאזרו בסבלנות ובידע המתאים.

 

אילוף בכלבים מעורבים בוגרים

גם כשמחליטים לאמץ כלב מעורב בוגר, כדאי ללמד אותו פקודות אילוף בסיסיות כמו שב. הישאר, בוא, רגלי ועוד. הדבר נכון הן לכלבים מעורבים והן לכלבים גזעיים, כמובן. חינוך הכלב למשמעת הוא חיוני למניעת תאונות מצערות ושמירה על בטיחות הכלב. אולם בד בבד חשוב גם לבנות ולחזק את הקשר שלכם עם הכלב בהדרגה ובהתמדה.

 

כמה זמן כדאי להקדיש לתרגול פקודות האילוף עם הכלב?

הקדישו 10 עד 15 דקות כל יום לאילוף הכלב שלכם. אילוף ממושך יותר עלול להעמיס על הכלב ולא להשיג את מטרותיו. בכל מקרה, הקפידו להשתמש תמיד בחיזוקים חיוביים כמו חטיפי אילוף, ליטופים ושבחים, כדי שהכלב שלכם ידע שמה שהוא עושה תקין ורצוי מבחינתכם.

האילוף צריך להיות פעילות מהנה עבור שניכם. אל תדאגו אם הכלב שלכם אינו בהכרח קולט דברים בקצב שלו אתם מצפים, באילוף כלבים מעורבים וגזעיים כאחד – סבלנות והתמדה הן המפתח להצלחה. המשיכו לתרגל והתוצאות לא יאחרו להגיע!

 

אילוף כלבים מעורבים לטיול עם רצועה

חשוב לטייל עם הכלב המעורב שלכם לפחות 3 פעמים ביום כדי לשמור עליו בכושר, לאפשר לו לרחרח, להטיל שתן ולפרוק אנרגיה כראוי. הרבה אנשים לא מבינים שהטיול הוא ההזדמנות של הכלב להכיר את סביבתו ומנסים למנוע מכלבם בכוח לרחרח עצמים ובעלי חיים שונים.

גם אם הכלב שלכם נרגש מהגירויים שאליהם הוא נחשף מחוץ לבית ומושך ברצועה, תגובה אגרסיבית מצידכם לא תתרום במאום למאמצי האילוף שלכם. הדרך להרגיל את הכלב לטייל עם רצועה ברוגע ולהפסיק לגרור אתכם אחריו, היא לעבוד על התקשורת ביניכם באמצעות תרגול של פקודות האילוף הבסיסיות, שיקנו לכלב את המשמעת הנדרשת.

 

משחקים וצעצועים שמסייעים באילוף כלבים מעורבים

צעצועים ומשחקים עוזרים לכלבים מכל הסוגים להיות מאושרים ונינוחים יותר, מה שבתורו עוזר לשמור על בריאותם. תוכלו לשחק עם הכלב המעורב שלכם במשחקי כדור או פריסבי, להפעיל אותו מחוץ לבית ולארגן עבורו משחקי חשיבה לכלבים שיספקו לו תעסוקה גם כשאתם לא בסביבה. בכל מקרה, לא מומלץ לתת לכלב שלכם לבלות את היום בשינה מבלי לעשות דבר, אם אינכם רוצים שיתנוון ויסבול מבעיות בריאותיות והתנהגותיות.

 

מתי כדאי לשקול פנייה למאלף כלבים?

כלבים יכולים לפתח בעיות התנהגות אם הם סובלים מטראומה, אם הם לא עברו סוציאליזציה כראוי או במידה והם סובלים מלחץ חמור. במקרה זה, חובה לפנות לאיש מקצוע שיוכל לטפל בכך, ומדוע? אנשים רבים "מאבחנים" בעצמם את הבעיות של הכלבים שלהם, אך זוהי שגיאה חמורה.  מה שהאנשים האלה לא יודעים זה שהם עלולים לקרוא לא נכון את סימני האזהרה שהכלב שלהם מציג, וטיפול שגוי עלול להביא להחמרה משמעותית ומיותרת במצב.

לכן הדבר הראשון שכדאי לעשות אם הכלב מציג סימני מצוקה בריאותיים או התנהגותיים הוא לפנות לוטרינר כדי לשלול את האפשרות לבעיה רפואית. רק לאחר שהוטרינר שולל את האפשרות לבעיה ממקור פיזיולוגי, יש מקום לפנות למאלף כלבים מוסמך עם ניסיון באילוף כלבים מעורבים.

 

בשורה התחתונה

כפי שאתם יכולים לראות, אין באמת הבדל בין אילוף כלבים מעורבים לאילוף כלבים גזעיים. כל עוד תקפידו להעניק לכלבכם המעורב הרבה אהבה ולתרגל עמו משמעת באמצעות חיזוקים חיוביים, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים בזה שתזכו בבן לוויה נאמן לכל החיים. בהצלחה!

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

אילוף לברדור

כלבי לברדור הינם כלבים אנרגטיים, חכמים ויציבים באופיים, ולכן הם מסייעים לאדם בפונקציות רבות כמו תמיכה באנשים עיוורים, עזרה בחיפוש ומציאת חומרי נפץ או סמים,

אילוף רועה בלגי

כאשר מביאים גור כלבים הביתה, יש צורך בייעוץ ועזרה באילופו, כך שתוכלו לחיות זה לצד זה בנוחות המירבית. גם אילוף רועה בלגי (הידועים גם ככלבי

אילוף פודל

יש כלבים שכאשר רואים אותם, מצליחים לזהות בדיוק מה הגזע שלהם, גם אם לא מבינים בכלבים בכלל. גזע הפודל הוא בדיוק גזע כזה, והוא זכה

אילוף דלמטי

הסרט המפורסם "101 כלבים דלמטיים" עושה חסד גדול עם הכלבים המפוארים והמנוקדים הללו. הוא הביא אותם לקדמת הבמה, וכיום, הדלמטיים מהווים חלק בלתי נפרד מהרבה

אילוף דוברמן

השם "דוברמן" מעניק לאנשים קונוטציות שלרוב הולכות לשני כיוונים שונים: מרבית האנשים חווים קונוטציות שליליות שמתחברות לדימוי שיצא לכלבים אלו ככלבי תקיפה אכזריים, בעוד שאנשים

אילוף כלב תחש

כולנו מכירים את הספר המפורסם על כלב הבייגלה מילדותנו. כלב בייגלה הוא למעשה כלב מגזע תחש. הכלבים מגזע זה נחשבים חכמים וידידותיים מאוד ועל כן

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס