אילוף רועה בלגי

כאשר מביאים גור כלבים הביתה, יש צורך בייעוץ ועזרה באילופו, כך שתוכלו לחיות זה לצד זה בנוחות המירבית. גם אילוף רועה בלגי (הידועים גם ככלבי מלינואה) מחייב מומחיות ומקצועיות, ולכן לפני שמתחילים באילוף כדאי לקרוא ולצבור כמה שיותר ידע ומידע לגבי סוג הכלב הספציפי, אופיו ותהליך האילוף הצפוי.

 

נעים להכיר – רועה בלגי

רועה בלגי (ובשמו הנוסף של הגזע: מלינואה) הינו מגזעי הכלבים הנבונים והנאמנים ביותר. מדובר בכלבים פעלתנים מאוד, בעלי אומץ ותעוזה לצד מוסר עבודה מרשים (בעבר שמר על עדרים והתריע מפני גנבים) ולכן אילוף רועים בלגיים מצריך אקטיביות רבה גם מצד בעליהם.

גופם של כלבי רועה בלגי הוא גדול באופן יחסי, כך שכלב כזה עשוי לשקול בין 25 ל- 35 ק"ג וגובהו ינוע בין 50 ל- 60 ס"מ. ממדי הכלבים הללו הם בין הסיבות לכך שאימון של כלבי רועה בלגי מהווה אתגר פיזי שלא כל בעלי הכלבים בהכרח בשלים להתמודד עמו. אולם לא רק מאפייניו הפיזיים של הגזע הייחודי הזה, אחראיים לקושי באילופו, אלא גם מאפייניו המנטליים שאודותיהם נרחיב להלן.

אילוף רועה בלגי
אילוף רועה בלגי

למה נדרש אילוף רועה בלגי?

אילוף רועה בלגי בפרט וכלבים בכלל, אינו צריך להתמקד רק בלימוד הוראת ופקודות, אלא הוא מקיף את כלל הנושאים השונים שחשוב להתייחס אליהם כאשר חיים עם כלב. כמעט כל ההתנהגויות של המלינואה (טובות ורעות) מושפעות מהדרך בה תנהגו בו, לאור רגישותם הרבה של כלבים אלו.

פעמים רבות, רועה בלגי יהיה אנרגטי וכוחני מאוד, עד כדי יצירת קושי מסוים למשפחה בה הוא נמצא. אתם יכולים לאמן רועה בלגי לעשות כמעט כל דבר, אבל אין גם כלב עקשן יותר ממנו כאשר הוא אינו רוצה לעשות מה שאתם מבקשים ממנו.

כלבים אלו חייבים להיות בעלי מוטיבציה ורצון לבצע את הדברים הנדרשים מהם. יהיה זה חסר טעם לנסות להכריח את הרועה הבלגי שלכם לעשות משהו שאינו מעוניין לעשות, מכיוון שעיקשותו צפויה להכניע אתכם הרבה לפני שהכלב יבצע את מה שביקשתם.

יחד עם זאת, אילוף כלבים מקצועי יכול להוציא מהגזע את תכונותיו החיוביות ככלב חכם ונאמן מאין כמותו. כלב זה גם מתאים גם למשפחה עם ילדים, משום ליבו הטוב ויכולתם של בני המשפחה לסמוך עליו כמגן נאמן.

למה נדרש אילוף רועה בלגי

 

מתי ואיך נעשה אילוף רועים בלגיים?

אם החלטתם לאמץ גור של רועה בלגי, קחו בחשבון כי תידרשו להשקיע בו מזמנכם, להפגין רגישות רבה כלפיו, ולהרעיף עליו תשומת לב מרובה. ההמלצה היא להיות מאוד סבלניים עם גור המלינואה שלכם, ולעולם לא למשוך אותו ברצועה או להכריח אותו לבצע דברים באופן כוחני.

הוא זקוק לחיזוקים חיוביים רבים, שתוכלו לספק לו אותם לאחר כל פעולה שביצע כפי שהייתם מצפים ממנו. עליכם להיות מודעים מראש לכך שכדי שאילוף רועה בלגי יישא פירות, תצטרכו לשכנע את הכלבלב שלכם שיש סיבה טובה לעשות את מה שהתבקש ממנו – והסיבה הזאת לא יכולה להיות ממוקדת בכם, אלא צריכה להניב תועלת כלשהי עבורו.

בדרך כלל המוטיבציה של כלבים יכולה להתבסס על אוכל, צעצועים, או שניהם. השתמשו בכל תגמול שעובד עבור הכלב שלכם בעת האימון. מכיוון שרועה בלגי הינו כלב חכם שקולט באופן מהיר את מה שמצפים ממנו, אתם עשויים ליהנות מהתהליך ואף להיות מופתעים לטובה מן המהירות בה הוא מתבצע. אילוף רועה בלגי בוגר ייעשה בדרך דומה.

המטרה באילוף רועה בלגי היא בראש ובראשונה לגרום לכלב לכבד אתכם כמנהיגי הלהקה שלו, כדי שהוא יעשה את מה שאתם אומרים לו לעשות ויחדול מביצוע פעולות אסורות כשאתם מורים לו להפסיק. אולם כדי ללמד את הרועה הבלגי שלכם להכיר בסמכותכם תידרשו להשקיע בבניית יחסי אמון עמו באמצעות אינטראקציות חיוביות שתחלקו עמו באופן חזרתי.

אילוף רועה בלגי
אילוף רועה בלגי

הסודות לאילוף רועה בלגי מקצועי

אילוף מקצועי באמת של כלבי מלינואה, הוא כזה שנעשה על ידי מאלף כלבים מומלץ שצבר ניסיון ספציפי בעבודה עם גזה זה. יחד עם זאת, הצלחת התהליך תלויה במידה בלתי מבוטלת בנכונותם של כל בני המשפחה המאמצת, לעקוב ולהקפיד על מספר עקרונות בסיסיים:

  • כדי שהאילוף ייעשה באופן יעיל ומהיר, יש לדייק במתן הפקודות, כך שלכלב יהיה ברור מה מצופה ממנו.
  • כדאי להפגיש את הגור (וכמובן את הכלב הבוגר) עם ילדים, אנשים ובעלי חיים אחרים בהדרגה ובאופן מבוקר, כבר מגיל צעיר, כדי למנוע מצב של פיתוח ביישנות, חרדה ואגרסיביות בשלב מאוחר יותר בחייו. לשם כך, יהיה עליכם ללכת או לשאת את הגור במקומות ציבוריים, כמו גינות כלבים, פארקים, מדשאות ציבוריות, רחובות, ואף מרכזי קניות, כדי שהוא יתרגל להיות בקרבת אנשים ולהיחשף לחיות מחמד אחרות.
    באמצעות חשיפה מוקדמת, סביר להניח שהרועה הבלגי שלכם לא ירגיש מאוים כשהוא יראה מישהו שהוא לא מכיר הוא ישמע צליל בלתי מזוההה. תוכלו גם להזמין לביתכם מגוון רחב של אנשים, מכיוון שהימצאות זרים בבית תלמד את הכלב שזה נורמלי שאנשים חדשים מופיעים באופן תדיר על מפתן דלתכם ושאין צורך להרגיש מאוימים מכך.
  • יש לספק למלינואה שלכם תמריצים ואתגרים בזמן האימונים – מכיוון שהוא כלב אנרגטי, כדאי לאלף אותו תוך כדי משחק, כדי שהוא יפנים את הפקודות ויימנע מתסכול. יש לדאוג להוצאת האנרגיה האצורה בו, גם במהלך הטיפול היומיומי. משחק הינו חיוני בחייו של רועה בלגי והוא יכול לעזור מאוד בבניית מערכת יחסים טובה ומהנה. מלינואה, באופן מיוחד, הם כלבים מלאי חיבה שאוהבים לבלות עם האנשים שלהם, ולכן כבר מגיל צעיר כדאי לבלות זמן איכות עם הכלב מדי יום, לפחות ל- 30 דקות של משחק.
  • רכות ועדינות הן המפתח – כלב מסוג רועה בלגי הוא כלב רגיש, אשר לא מגיב היטב לכוחניות. כדי ליהנות ממאפייניו החיוביים, נסו לא לצעוק עליו, אל תפנו אליו בטון נרגן ושלילי ובכל מחיר – אל תהיו אלימים איתו. כלבי רועה גרמני לא מגיבים בדרך כלל לטכניקות אימון אגרסיביות, אלא רק לחיזוקים חיוביים. סבלנות ורגישות אם כן, הן הבסיס לבניית ביטחונו של כלבכם ורצונו לעשות כל מה שתבקשו ממנו.

הסודות לאילוף רועה בלגי מקצועי

 

לסיכום

אימצתם כלב רועה בלגי לא מזמן ואתם זקוקים לסיוע והכוונה כדי לאלף אותו בצורה הנכונה? זה הזמן לפנות למאלף כלבים מקצועי המתמחה באילוף רועה בלגי וללמוד איך לעבוד עם הכלבים המופלאים הללו. בהצלחה!

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

אילוף דלמטי

הסרט המפורסם "101 כלבים דלמטיים" עושה חסד גדול עם הכלבים המפוארים והמנוקדים הללו. הוא הביא אותם לקדמת הבמה, וכיום, הדלמטיים מהווים חלק בלתי נפרד מהרבה

אילוף דוברמן

השם "דוברמן" מעניק לאנשים קונוטציות שלרוב הולכות לשני כיוונים שונים: מרבית האנשים חווים קונוטציות שליליות שמתחברות לדימוי שיצא לכלבים אלו ככלבי תקיפה אכזריים, בעוד שאנשים

אילוף לברדור

כלבי לברדור הינם כלבים אנרגטיים, חכמים ויציבים באופיים, ולכן הם מסייעים לאדם בפונקציות רבות כמו תמיכה באנשים עיוורים, עזרה בחיפוש ומציאת חומרי נפץ או סמים,

אילוף פודל

יש כלבים שכאשר רואים אותם, מצליחים לזהות בדיוק מה הגזע שלהם, גם אם לא מבינים בכלבים בכלל. גזע הפודל הוא בדיוק גזע כזה, והוא זכה

אילוף רוטוויילר

בין אם אתם מתכננים לאמץ גור רוטווילר, מתקשים באילוף כלב הרוטוויילר שלכם או מודאגים מכך שלרוטוויילר שלכם יש נטיה לתוקפנות, הגעתם למקום הנכון. במדריך שלפניכם

אילוף האסקי

כלבי האסקי סיבירי הם ללא ספק בין גזעי הכלבים היפים והמרשימים ביותר בעולם. אולם הם גם בין הגזעים העקשנים ביותר. מאלפי כלבים מומחים ובעלי האסקים

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס