קליקר לאילוף כלבים – האם זה משתלם?

כל אחד מגיע לשלב הזה עם הכלב שלו – שלב האילוף. חלק משקיעים בזה יותר מאחרים, חלק אפילו שולחים את הכלב לסדנה של אילוף מקצועי. אך לאלו שמוכנים להשקיע את הזמן באילוף – יש אופציות אילוף ביתיות נוחות ביותר, במיוחד לבניית הרגלים טובים אצל הכלב.

דרך אפשרית ביותר לאילוף כלבים היא באמצעות קליקר. אז מה זה קליקר לאילוף כלבים, האם השימוש בו באמת משתלם ומה עוד ניתן לעשות כדי לאלף את הכלב שלך? על הנושאים האלה בהמשך המאמר.

 

מה זה קליקר לאילוף כלבים?

נתחיל בבסיס – מה זה בכלל קליקר לאילוף כלבים, ואיך הוא אמור לעבוד? קליקר הוא סוג של קופס קליק קטנה, שכאשר לוחצים על כפתור שמונח עליה – משמיעה צליל קבוע כל פעם מחדש. הקליקר מאפשר אילוף של הכלב באמצעות קישור של שמע מסוים לביצוע פעילות חיובית. כך למשל, מתחילים בלחיצה על הקליק – כשלאחריה מתלווה אוכל או חטיף שהכלב מקבל.

את האוכל לכלבים הזה הוא מקשר לצליל של הקליקר לאט לאט – ובכך שמיעה של הקליקר מעידה לו על כך שעומד לקבל דבר חיובי, ובכך הוא מקשר פעולות שמתבצעות עם צליל הקליקר כפעולות שעליהן יתוגמל. זה מביא את הכלב לדפוסי התנהגות חיוביים, עד שאלה הופכים לקבועים.

קליקר אילוף כלבים

האם הקליקר משתלם?

ניתן להגיד שהקליקר בהחלט משתלם – בהמון מקרים אילוף באמצעות קליקר מאפשר שיפור וחיזוק הרגלים טובים אצל הכלב, עד הפיכתם להרגלים קבועים. ככל שהזמן עובר הקשר בין השמעת הקליקים לביצוע מעשה חיובי מתחזק – יחד עם תגמולים שונים – ובכך מחזק את הגישה של הכלב כלפי אותם מעשים.

לאט לאט, הכלב ימשיך לבצע פעולות חיוביות אלה כאשר שומע את הקליק, עד שלבסוף אלה יוטמעו בו ויוכל אף לבצע תרגילי אילוף לבד. הרעיון הוא ליצור הרגל חיובי קבוע – והקליקר הוא דרך מצויינת ליצירה של ההרגלים האלו בצורה קבועה. ניתן למצוא קליקר לאילוף כלבים בחנויות שונות ברחבי הארץ, למשל חנות חיות בחולון.

 

מה עוד ניתן לעשות למען האילוף של הכלב שלך

ניתן לעשות עוד דברים רבים במטרה לתרום לאילוף הכלב. כך למשל, אפשר להשתמש בחטיפים שונים בעת השימוש בקליקר לאילוף ומותאמת לרמת החשיבות. אפשר להוסיף משחקים בעת האילוף, ליצירה של התלהבות של הכלב. ניתן למצוא דרכים נוספות לחיזוק חיובי של הכלב – כאלה שיאפשרו לו להשתפר בדברים שונים תוך שילמד ויתחנך, כחלק מהאילוף המתמשך.

מעבר לכך, חשוב לזכור שאילוף הוא תהליך שיכול להיות מאוד ארוך – במיוחד אם מדובר באילוף של כלב בוגר – כך שיש להיעזר בסבלנות, להשתמש בחיזוק חיובי ולעודד את הכלב לקראת הכיוון הנכון.

 

לסיכום…

קליקר בהחלט מאפשר אילוף יעיל של הכלב. חשוב ללמוד איך להשתמש בו, אחרת הוא אינו יעיל – אך בשימוש נכון הוא יכול להשפיע משמעותית על האילוף החיובי של הכלב.

קליקר אילוף כלבים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

10 פריטים שהחתול שלכם יהנה מהם

חתולים הם יצורים סקרנים ושובבים, שתמיד מחפשים דרכים חדשות להעביר את זמנם. הם מטפסים על הרהיטים, רודפים אחרי צעצועים או פשוט נחים בשמש, חתולים נהנים

הכל על הדברת מזיקים

פרעושים וקרציות בחצר? מקקים ותיקנים בחדר האמבטיה? נמלים במטבח ועכברים במזווה? שוקלים להזמין מדביר ומתלבטים? במאמר זה נספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על

חמשת החצאיות היפות ביותר מבית H&M

H&M ידועה באופנה העדכנית שלה עם המחיר המשתלם. הרשת מציעה מגוון רחב של אפשרויות לבוש מסוגננות לחובבי אופנה. כשזה מגיע לחצאיות, H&M תמיד מצליחה להרשים

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס