מאיזה גיל אפשר לאלף כלב?

שאלת הגיל בנושא אילוף כלבים היא סוגייה חשובה מאוד, מפני שאחד האתגרים הגדולים ביותר של בעלי כלבים הוא האילוף הראשוני לצרכים. יש צורך להרגיל את הכלב לעשיית הצרכים מחוץ לבית ולשם כך האילוף לצרכים צריך להתחיל בדיוק בגיל הנכון, כדי לא להטמיע הרגלים בלתי רצויים שילוו אותו גם בחייו הבוגרים. לכן חשוב לדעת מאיזה גיל אפשר לאלף כלב ולפעול בתזמון הנכון.

 

מאיזה גיל אפשר להתחיל? על הגיל המומלץ לאילוף כלבים

ההמלצה המקובלת כיום בנוגע לגיל הטוב ביותר להתחיל בו את האילוף של הכלב, היא להתחיל במפגשי אילוף כבר בגיל 7 או 8 שבועות. אולם בשלב זה חשוב להבין כי עדיין לא מדובר על אילוף במובן המקובל של המילה, אלא בחינוך בסיסי מאוד להרגלים אלמנטריים שיאפשרו לכלבלב להסתגל לחיים בשטח בנוי – קרי בבית שחיים בו גם בני אדם.

בגיל תשעה שבועות והלאה, כבר  אפשר להתקדם לשלב שבו מקנים לכלב הרגלים התנהגותיים מתקדמים יותר באמצעות משחק משותף. זאת כאשר את האילוף המשמעתי המתקדם יותר, לרוב מומלץ לבצע רק החל מגיל ארבעה או חמישה חודשים. זהו השלב שבו הכלב כבר יותר בשל ללמידת פקודות אילוף.

מאיזה גיל אפשר להתחיל? על הגיל המומלץ לאילוף כלבים

 

מתי כדאי להתחיל באילוף לעשיית צרכים מחוץ לבית?

נחזור לאילוף הצרכים. אילוף צרכים צריך להתחיל בערך בגיל חודשיים וחצי עד שלושה חודשים. בשלב הזה, לכלב כבר אמורה להיות שליטה מסוימת על השלפוחית שלו, אולם רצוי בהחלט להוציא את הכלב כמה שיותר פעמים ביום, על מנת שלא יפספס.

מתי כדאי להתחיל באילוף לעשיית צרכים מחוץ לבית?

 

מה הגיל הכי מאוחר שאפשר להתחיל לאלף בו את הכלב?

אנשים רבים מניחים שעדיף להמתין עם אילוף הכלב עד שיגיע לגיל חצי שנה. אולם יש לקחת בחשבון את העובדה שגיל חצי שנה בכלב הוא שווה ערך לגיל העשרה בבני אדם. זהו הגיל בו הכלב/ה מגיעים לבגרות מינית, מה שעלול להפוך את תהליך האילוף מאתגר יותר.

בנוסף, בשלב הזה ישנם הרגלים רבים שהכלב סיגל לעצמו כבר, ואינם בהכרח ההרגלים שאנחנו רוצים שישארו איתנו. לכן מומלץ בדרך כלל שלא להתעכב עם האילוף מעבר לגיל חמישה חודשים.

מה הגיל הכי מאוחר שאפשר להתחיל לאלף בו את הכלב?

 

האם לא כדאי להמתין שהכלב יגדל קצת לפני שמתחילים באילוף?

אף שבאופן עקרוני אין מניעה מלהתחיל תהליך אילוף גם עם כלב בוגר, אילוף הכלב שלכם כבר החל מהחודש הרביעי בחייו, הוא לא רק אפקטיבי יותר להטמעה של הרגלים בריאים וחיוביים אצל הכלב, אלא גם מומלץ מאוד מעצם היותו תהליך שמסייע גם בחיזוק הביטחון של הכלב והקשר שלו עם בעליו.

חשוב לזכור שכלבים מטבעם מאוד להוטים לרצות את הבעלים שלהם. לכן כשמקפידים לבצע את תהליך האילוף בסבלנות הראויה ותוך שימוש בחיזוקים החיוביים הנכונים, זוהי דווקא חוויה מהנה מאוד ומתגמלת ביותר הן עבור הכלב והן עבור בני משפחתו.

יחד עם זאת חשוב להמנע בכל מחיר משימוש בטכניקות אילוף כוחניות ואגרסיביות, משום שאלו עלולות גם להסב לכלב נזקים פיזיים ובפרט כשהוא עדיין גור, וגם להזיק לו נפשית והתנהגותית. כל אלו גם יעשו עוול לייצור המתוק הזה שאוהב אתכם ורוצה רק לרצות אתכם וגם יתנקמו בכם כבעליו.

האם לא כדאי להמתין שהכלב יגדל קצת לפני שמתחילים באילוף?

 

האם ניתן לאלף כלבים בוגרים?

חשוב להבין כי גיל אילוף כלב זה לא משהו קבוע. כמובן שאילוף אינטנסיבי ומורכב זה משהו שצריך לעשות בגיל צעיר, אך בניגוד לאמרה המפורסמת, גם כלבים זקנים יכולים ללמוד טריקים חדשים. ההתנייה של הכלבים זה לא משהו שנעלם עם הגיל, וניתן לבצע התניות חדשות וללמד גם כלבים זקנים לעשות פעולות בסיסיות.

הכלבים המבוגרים יכולים להבין שהם צריכים להיות במקום מסוים עם התנייה מסוימת, או להביא דבר מסוים בהתנייה אחרת. זה יכול לקחת יותר זמן, אך זה תלוי בעקשנות ובסבלנות של המאלפים, וכמובן, בסוג הכלב.

האם ניתן לאלף כלבים בוגרים?

 

איך מגיעים לתוצאות הטובות ביותר באילוף כלבים?

אילוף כלבים זוהי אומנות, ומקצוע לכל דבר ועניין. התוצאות הטובות ביותר מגיעות כאשר עובדים עם אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים שיודעים איך לגשת לכלבים ולהתאים את טכניקת האילוף לאופיים ויכולותיהם. מאלף כלבים איכותי יודע להפעיל את הכלב בהתאם ליכולות שלו ובמידה לה הוא מסוגל, כדי לא לגרום לנזק.

אילוף ניתן לעשות בכל גיל, אך כמובן, ככל שתתחילו מוקדם יותר, ובזמן הנכון עם הכלב שלכם, כך תצליחו להגיע לתוצאות טובות ומועילות יותר, בזמן קצר יותר.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

שפת גוף כלבים

לכלבים יש שפת גוף הייחודית להם והיא נשענת על תנועות שונות וצלילים שהכלב יודע להפיק כדי להביע את עצמו. כבעלים לכלבים, חיוני שנכיר את השפה

ציוד וצעצועים לכלבים

הצורך של כלבים בתעסוקה הוא דומה מאוד לצורך של בני אדם. כלבים לא יכולים לשבת כל היום ולנוח, אלא הם צריכים משהו שיאתגר ויספק אותם,

שיטת ארגז הכלים לאילוף כלבים

הרבה מאוד שיטות אילוף ומתודות הומצאו בשנים האחרונות על מנת שמלאכת אילוף הכלב תהפוך לקלה ואפקטיבית יותר. אחת השיטות הטובות והאפקטיביות ביותר שמדברים עליה כיום,

למה הכלב לא מקשיב?

התסכול הוא האויב הכי גדול של אנשים שלא מצליחים לאלף או לאמן את הכלב שלהם. בהרבה מקרים, הכלב פשוט לא משתף פעולה, וקשה מאוד להביא

למה כלב הוא חברו הטוב של האדם?

החיבור בין אנשים לכלבים הוא קשר עתיק יומין. אין זה מקרי שכלבים נחשבים לחבריהם הטובים ביותר של בני האדם. כלב הוא ללא ספק חיית המחמד

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס