כל מה שצריך לדעת לפני שלוקחים כלב לחופשה

כל אחד מאיתנו צריך לנקות את הראש לפחות פעם בשנה. אנשים אוהבים לצאת לחופשות בכל מיני מקומות בישראל ובחו"ל, ואחרי דעיכתה של מגפת הקורונה, יש לנו הרבה יותר אפשרויות (וגם חסכים להשלים), בעיקר בחו"ל. אולם אם יש דבר אחד שמעיב על הדחף לראות עולם – זה הצורך להיפרד מהכלב למשך הנסיעה.

לכן ישנם לא מעט נופשים שמחליטים לקחת את הכלב איתם. אם גם אתם נמנעים עם אוהבי הכלבים שמתקשים לתכנן חופשה שהכלב לא חלק ממנה – המדריך הבא, נכתב בדיוק עבורכם, ובו נפרט על כל מה שצריך לדעת לפני שלוקחים כלב לחופשה.

 

האתגרים ביציאה לחופשה עם הכלב

יציאה לחופשה עם כלבים זה לא דבר פשוט לוגיסטית, בין היתר משום שגם בזמן שאנחנו נמצאים בחופש, הכלב עדיין זקוק לטיפול שוטף. מעבר לכך, הרחקת הכלב מהמחייה הקבועה שלו, עשויה לגרום לו להגיב בחרדתיות ובאף באופן תוקפני כלפי זרים. כל אלו רלוונטיים כשנוסעים לחופשה בארץ עם הכלב, כמו גם הצורך למצוא מקום לינה המאפשר שהייה עם כלבים, שהוא אתגר לא פשוט בפני עצמו.

כאשר מדובר על נסיעה לחו"ל, המורכבות גדלה עשרות מונים, לאור העובדה שנדרשים סידורי הטסה מיוחדים עבור הכלב, חיסונים ואישורים תברואתיים שהנפקתם כרוכה בבירוקרטיה לא מעטה. גם עבור הכלב ההתניידות בין ימים ויבשות אינה פשוטה ואף מסוכנת לבריאותו. לכן חשוב לחשוב היטב אם צירוף הכלב לנסיעה שלכם לחו"ל הוא בהכרח הפתרון הטוב ביותר עבורו ולשקול לחיוב את האלטרנטיבות.

האתגרים ביציאה לחופשה עם הכלב

 

אילו תהליכים צריכים לעבור לפני שיוצאים לחופשה עם הכלב?

אם למרות הכל, גמלה בלבכם ההחלטה לקחת את הכלב אתכם לחופשה, יש להיערך לכך מבעוד מועד ובהקדם האפשרי. אם החופשה היא בארץ, הנושא הוא יותר קל, אין צורך באישורים או בהיערכות לוגיסטית מורכבת, אלא אם כן אתם הולכים לבית מלון או לצימר, ואז תידרשו לבקש את אישורם לשהייה עם כלבכם (שלא בכל מקום מתאפשרת).

לעומת זאת, אם בחרתם לטוס עם הכלב לחו"ל, תצטרכו להשיג אישורים רפואיים, אישורי הטסה וכלוב הטסה ייעודי שבו ישהה הכלב במהלך הטיסה. חשוב גם כאן לשים לב לפרטים הקטנים ולדאוג ללוגיסטיקה מבעוד מועד, כמו גם להיוועץ בוטרינר שלכם בנוגע לצמצום אי הנוחות הפיזית והנפשית של כלבכם למינימום האפשרי, במסגרת תהליך ההתניידות ממקום למקום.

אילו תהליכים צריכים לעבור לפני שיוצאים לחופשה עם הכלב?

 

מה צריך להכין מראש כשיוצאים עם הכלב לנופש?

כאשר מארגנים כלב לשהייה ארוכה מחוץ לבית, צריך להכין לו את האוכל מראש, ולעיתים אף למדוד את הכמויות אם הכלב צריך לאכול מנות מדודות מסיבות רפואיות. חשוב לארוז גם את התרופות של הכלב אם הוא לוקח כאלו ואת הרצועה שלו פלוס רצועת גיבוי. בנוסף כדאי לנסות להרגיל את הכלב לנסיעות ממושכות ברכב, אם איננו מורגל בכך.

אף שלטיסה עצמה לא תוכלו להרגיל את הכלב, בהחלט אפשר להכין את הכלב לנסיעה של יותר מכמה דקות, על מנת שיהיה רגוע ונינוח לאחר הנחיתה במדינה זרה. יש להביא גם את פנקס החיסונים או התיק הרפואי של הכלב איתכם, צעצועים שיעיסיקו אותו וכל דבר אחר שיכול להרגיע אותו או אותה במידה והם חווים מצוקה.

מה צריך להכין מראש כשיוצאים עם הכלב לנופש?

 

איך מרגילים את הכלב לסביבה שבה שוהים במהלך החופשה?

כאשר כבר הגעתם ליעדכם עם הכלב, עליכם לזכור שהוא אינו בסביבה הטבעית שלו ואי אפשר לשחרר אותו ללא פיקוח. צריך להישאר קרובים אליו, לשים לב לשינויים בהתנהגות ולנסות לשמור על השגרה שלו כמה שיותר, גם כאשר אתם נמצאים בחופשה.

זה כולל יציאות תכופות לטיולים בסביבה שבה אתם שוהים, שיאפשרו לו גם להתפנות וגם להפחית את מפלס החרדה, ככל שיתוודע לטריטוריה הזרה שבה הוא נמצא. בנוסף, כדאי להביא איתכם גם את המיטה וכלי האוכל הקבועים של הכלב, כך שיהיו בסביבתו החדשה, ריחות מוכרים מהטריטוריה שלו בבית.

איך מרגילים את הכלב לסביבה שבה שוהים במהלך החופשה?

 

מה חשוב לעשות לאחר החזרה הביתה עם הכלב בתום החופשה?

החזרה לשגרה אחרי חופשה עם כלב, יכולה להיות גם היא מאתגרת למדי – הן מבחינה לוגיסטית והן מבחינת הצורך המתעורר לא אחת להרגלת הכלב מחדש לסביבה הביתית הקבועה שלו, שבנוכחות של בעלי חיים נוספים בבית – עלולה להיות לעיתים מורכבת. לכן חשוב לחשוב היטב אם צירוף הכלב לחופשה שלכם הוא אכן הרעיון הטוב ביותר עבורו ולבחון את האפשרות לשכן את כלבכם עם בני משפחה או בפנסיון כלבים אמין ומומלץ לתקופת נסיעתכם.

מה חשוב לעשות לאחר החזרה הביתה עם הכלב בתום החופשה?

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

שפת גוף כלבים

לכלבים יש שפת גוף הייחודית להם והיא נשענת על תנועות שונות וצלילים שהכלב יודע להפיק כדי להביע את עצמו. כבעלים לכלבים, חיוני שנכיר את השפה

ציוד וצעצועים לכלבים

הצורך של כלבים בתעסוקה הוא דומה מאוד לצורך של בני אדם. כלבים לא יכולים לשבת כל היום ולנוח, אלא הם צריכים משהו שיאתגר ויספק אותם,

שיטת ארגז הכלים לאילוף כלבים

הרבה מאוד שיטות אילוף ומתודות הומצאו בשנים האחרונות על מנת שמלאכת אילוף הכלב תהפוך לקלה ואפקטיבית יותר. אחת השיטות הטובות והאפקטיביות ביותר שמדברים עליה כיום,

למה הכלב לא מקשיב?

התסכול הוא האויב הכי גדול של אנשים שלא מצליחים לאלף או לאמן את הכלב שלהם. בהרבה מקרים, הכלב פשוט לא משתף פעולה, וקשה מאוד להביא

למה כלב הוא חברו הטוב של האדם?

החיבור בין אנשים לכלבים הוא קשר עתיק יומין. אין זה מקרי שכלבים נחשבים לחבריהם הטובים ביותר של בני האדם. כלב הוא ללא ספק חיית המחמד

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס