חברים לא צפויים – כך תעזור לכלב להתרגל לחיית מחמד חדשה

מקרה מצער שאירע לשכנה שלנו לאחר שהביאה ארנב חדש הביתה, גרם לנו להבין כי עלינו להוציא מדריך מקיף בנושא שיציג בפני כל דורש את הדרך הנכונה שתאפשר לכל כלב באשר הוא להתרגל אל חיית מחמד חדשה. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות איך עושים זאת שלב אחר שלב.

 

השלב ה – 1 שיאפשר לכלב שלכם להתרגל למצב החדש: תדברו איתו על כך

מי שמגדל כלב בבית, יודע שמדובר בבעל חיים חכם שמבין כל דבר שאנחנו אומרים לו. לכן, ההמלצה שלנו היא לשוחח תחילה עם הכלב ולציין בפניו שחיה חדשה צפויה להגיע אל הבית. סביר להניח שאם תגידו לו שמדובר בארנב, אוגר או עכבר, הוא לא יבין את העניין לעומק, אבל הוא כן יבין ששינוי משמעותי צפוי להתרחש. ההכנה הזו חשובה מאוד. שכן, היא תאפשר לכם לעבור את השלב הבא ואת אלו שאחריו באופן נינוח יותר.

אוכל לכלבים

השלב ה – 2 שיאפשר לכלב שלכם להתרגל למצב החדש: הציגו בפניו את הכלוב הריק

בשלב הראשוני אתם צריכים להציג בפני הכלב שלכם את הכלוב הריק. חשוב שתשימו לפני כן את החיה החדשה בתוך הכלוב, כדי שהכלב יוכל להריח אותה. את ההצגה הזו עליכם לבצע לאחר שתניחו מעט אוכל לכלבים בקערת המזון של הכלב שלכם. שכן, הוא צריך להיות שבע ומרוכז. אנו מזכירים שוב כי הכלוב צריך להיות ריק, כלומר ללא כל חיה בפנים. בשלב זה הוא רק צריך להריח את החיה ולהבין שהיא צפויה להגיע אל הבית.

 

השלב ה – 3 שיאפשר לכלב שלכם להתרגל למצב החדש: הציגו את הכלוב עם החיה ממרחק רב

בשלב זה אתם יכולים להכניס אל תוך הכלוב את הארנב (או כל חיה אחרת) ולהניח עבורה מעט מזון לארנבים ומים. עליכם להציג את הכלוב המלא לכלב בזמן שהוא נמצא במרחק מה מכם. שכן, במידה והוא יקבל את האורח החדש בנביחות ובכעס, אתם תוכלו להרחיק אותו מהמקום. צריך לבצע את ההצגה הזו מספר פעמים עד שהכלב יתרגל ויבין שמדובר בשותף חדש לבית.

אוכל לכלבים

טיפ שחשוב ליישם לאחר ביצוע השלב ה – 3

חשוב מאוד שתשימו לב שאתם מניחים את הכלוב של החיה החדשה שלכם בחדר נפרד מהכלב. אתם צריכים לנקוט משנה זהירות גם אם נדמה לכם שהכלב סימפטי ואדיב אל החיה החדשה. ההמלצה שלנו היא להניח את הכלוב במקום יחסית גבוה שהכלב לא יכול להגיע אליו ולבדוק שהמיקום הנבחר הינו יציב, כך שהכלוב לא ייפול חלילה.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת איך תוכלו לעזור לכלב שלכם להתרגל אל בעל חיים לדש שצפוי להגיע אל ביתכם. נאחל לכם בהזדמנות זו שתעברו את ההליך בשלום ושיהיה לכם בהצלחה!

אוכל לכלבים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

מתי מומלץ להתחיל לאלף גור כלבים?

כשזה מגיע לאילוף והתפתחות גור כלבים, התזמון הוא הכל. במאמר זה נחקור את הגיל המומלץ לתחילת אילוף גורים ונשפוך אור מדוע גיל ספציפי זה נחשב

5 תרופות לא שגרתיות לחתולים וכלבים

כשזה מגיע לבריאות ולרווחה של חיות המחמד האהובות שלנו, רפואה וטרינרית קונבנציונלית היא לרוב האופציה הרצויה. עם זאת, ישנן תרופות חלופיות ולא קונבנציונליות שיכולות להועיל

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס