כיצד מרגילים את הכלב למגורים במדינה זרה?

עושים רילוקיישן ולוקחים איתכם את הכלב? אשריכם. רק מי שהיגר עם כלבו יודע מה כרוך בהטסת החבר על ארבע – תהליך בירוקרטי בעיקרו שלוקח כמה חודשים עד הרגע המיוחל בו תצעדו זה לצד זה בשדה תעופה של מדינה זרה בדרככם לבית החדש. אבל איך מרגילים את הכלב למגורים בבית הזה, ובכלל? התשובות לפניכם.

 

טיסה עם כלב

טיסה היא השלב הראשון ברילוקיישן בו הוא נחשף למשהו חדש שטרם התנסה בו ולכן חשוב להכין אותו לפני. למשל, במידה והוא אמור לטוס בתא טיסה מיוחד, ריכשו אותו כמה שיותר זמן מראש והכירו ביניהם. הפכו את הכלוב למקום מרבץ אהוב, הגישו שם ארוחות וצ'ופרים טעימים ושימו שמיכה נעימה שתצבור ריח מוכר ונעים.

טיסה עם כלב

Welcome Home!

מעבר דירה אף פעם לא קל, במיוחד כשמדובר באזור שונה לחלוטין וסביר להניח שאת רב הריהוט המוכר והאהוב השארתם מאחור. מה עושים עם זה?

 

היאחזו במוכר

אם יש דברים שכן אפשר לקחת איתכם, עשו זאת. אלה יכולים להיות דברים ששייכים לחבר על ארבע כמו שמיכה אהובה, צעצוע שהוא מכיר, כלי האוכל שהוא רגיל אליהם וכד'… וגם דברים ששייכים לכם, אפילו בגדים שטרם כיבסתם, שטיחון הרגליים מהמקלחת וכיסוי הספה הישן.

 

לא בבת אחת

הדרגתיות חשובה בחיים, בעיקר כשמדובר בשינוי גדול ומשמעותי. נכון, אתם במדינה חדשה והכל שונה, אבל אם יש דברים שאפשר לעשות לאט – למשל כל מה שקשור בלהישאר לבד בבית, עשו זאת. אם אתם מתקשים, היעזרו באיש מקצוע. השאיפה – למנוע חרדת נטישה.

דוגמא נוספת, פריקת החפצים ואבזור הדירה – הוציאו תחילה דברים המוכרים שהבאתם איתכם מהארץ ואחר כך צרפו חפצים חדשים ואפשרו לו להתיידד איתם.

טיפ חשוב: אם אתם עובדים מהבית, כדאי להפריד בין חלל העבודה לחלל המגורים המשותף, אחרת תיתקשו להשאיר אותו לבד בהמשך.

טיסה עם כלב

שגרה שגרה שגרה

כלבים הם בעלי חיים שאוהבים לסמוך על הרגלים. הם מכירים את סדר היום? הם פורחים! לכן, עם כל הקושי שלכם להסתגל, חשוב לאמץ שגרה שתלווה אתכם לתקופה הקרובה, גם אם ידוע לכם שהיא זמנית ועתידה להשתנות.

מה למשל? שעה קבועה לטיול בוקר, מסלול קבוע עם גירויים (כזה שעובר למשל בגינת כלבים) וכך הלאה. כמובן שאפשר לגוון מעת לעת ולצאת לפעילויות מהנות שוברות שגרה, לפנק בצעצוע חדש ולפגוש חברים חדשים, אבל הבנתם את הפואנטה.

מחפשים מסלול מעניין או טיפים על מה אפשר לעשות ביחד או לבד בברלין? ממש כאן https://myberlin.co.il תמצאו המון מידע שימושי.

לסיכום, רילוקיישן הוא לא דבר פשוט, בעיקר אם אתם אחראים על יצור נוסף שלעיתים (בשל מחסום השפה…) קשה לתווך לו את הסיטואציה. אמצו שיגרה, עשו את הדברים לאט, תעזרו באיש מקצוע ותהיו בסדר גמור.

טיסה עם כלב

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

10 פריטים שהחתול שלכם יהנה מהם

חתולים הם יצורים סקרנים ושובבים, שתמיד מחפשים דרכים חדשות להעביר את זמנם. הם מטפסים על הרהיטים, רודפים אחרי צעצועים או פשוט נחים בשמש, חתולים נהנים

הכל על הדברת מזיקים

פרעושים וקרציות בחצר? מקקים ותיקנים בחדר האמבטיה? נמלים במטבח ועכברים במזווה? שוקלים להזמין מדביר ומתלבטים? במאמר זה נספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על

חמשת החצאיות היפות ביותר מבית H&M

H&M ידועה באופנה העדכנית שלה עם המחיר המשתלם. הרשת מציעה מגוון רחב של אפשרויות לבוש מסוגננות לחובבי אופנה. כשזה מגיע לחצאיות, H&M תמיד מצליחה להרשים

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס