כיצד מעקרים כלבה?

במדינת ישראל יש לא מעט כלבים שאין להם בעלים, דבר שגורם להם סבל רב ומותיר אותם נתונים לחסדיהם של אנשים מזדמנים. כדי למנוע את המצב הזה, המדינה מעודדת אתכם בתור בעלים של כלבים לבצע להם סירוס או עיקור כדי למנוע את ההתרבות שלהם. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שצריך לדעת על עיקור כלבות, ואיפה ניתן לבצע אותו.

 

עיקור כלבים

עיקור כלבה מתבצע על מנת למנוע את הרבייה של הכלבים, דבר שכאמור גורם להרבה מאוד כלבים להישאר נטושים בשלב הראשון, ולעבור המתה בשלב מתקדם יותר. אם יש לכם כלבה, אנחנו ממליצים בחום לבצע לה עיקור.

 

איך זה קורה בפועל

במהלך העיקור אנחנו מבצעים הליך כירורגי באיברי הרבייה של הכלבה, ולמעשה מונעים ממנה בצורה מוחלות להתרבות. ברגע שהכלבה שלכם מעוקרת תוכלו להיות רגועים לגבי היחסים שלה עם כלבים אחרים, ולא תחששו למצוא את עצמכם במצב שבו הכלבה שלכם מביאה אליכם הבייתה מספר רב של גורי כלבים.

 

איפה מבצעים את זה

חשוב להבין שעיקור או סירוס של בעלי חיים הוא הליך רפואי לכל דבר ועניין, ולכן עליכם לבצע אותו רק במקום מוסמך. חשפו מרפאה וטרינרית שמספקת את השירות הזה, ובדקו היטב שהיא עובדת לפי התקנים המחמירים ביותר.

את העיקור עצמו מומלץ לבצע כאשר הכלבה בגיל חצי שנה מה שמאפשר לנו לבצע את הניתוח בקלות יחסית, ויאפשר לכלבה שלכם להתאושש ממנו בצורה מאוד מהירה. ככל שתקדימו לבצע את הניתוח כך הכלבה שלכם תעבור אותו יותר בקלות.

האם הכלבה סובלת

האם הכלבה סובלת

בדיוק כמו אצל בני האדם, אנחנו מנסים למנוע בצורה מוחלטת את הסבל של הכלבה בעת הניתוח. לאור זאת, העיקור נעשה בהרדמה מלאה והכלבה לא תרגיש שום דבר ממנו. לאחר ההתעוררות מהניתוח היא עלולה להרגיש אי נעימות מסוימת, אולם לא מדובר על כאבים קיצוניים או משהו שדומה לכך. בתור הבעלים של הכלבה, אתם באמת יכולים להיות רגועים בהקשר הזה.

 

השלכות עתידיות

לא מעט בעלי כלבים חוששים מביצוע של עיקור בשל השלכות עתידיות שיכולות להיות לו על הכלב או הכלבה שלהם. חשוב להבין שאין שום השפעה שלילית של העיקור על הכלבה שלכם, וניתן לומר שאפילו להפך. מעבר לזה הכלבה שלכם תהיה בטוחה יותר, והכי חשוב, לא תגמרו למצב שבו נותרים כלבים שאין לנו מה לעשות איתם.

 

לסיכום

עיקור של כלבים נועד בסופו של דבר לטובתם, על מנת למנוע מצב שבו נותרים כלבים חסרי בית. אם יש לכם כלבה ואתם מעוניינים לעקר אותה, עליכם לבצע את זה רק במרפאה מוסמכת, לאור העובדה שמדובר על הליך רפואי לכל דבר. במהלך הניתוח מעקרים את מערכות הרבייה של הכלבה, וכך היא לא תוכל להתרבות. לאחר כעשרה ימים ממועד הניתוח עליכם להגיע לביקורת לוודא שהכל בסדר.

חיית מחמד

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

מתי מומלץ להתחיל לאלף גור כלבים?

כשזה מגיע לאילוף והתפתחות גור כלבים, התזמון הוא הכל. במאמר זה נחקור את הגיל המומלץ לתחילת אילוף גורים ונשפוך אור מדוע גיל ספציפי זה נחשב

5 תרופות לא שגרתיות לחתולים וכלבים

כשזה מגיע לבריאות ולרווחה של חיות המחמד האהובות שלנו, רפואה וטרינרית קונבנציונלית היא לרוב האופציה הרצויה. עם זאת, ישנן תרופות חלופיות ולא קונבנציונליות שיכולות להועיל

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס