4 טיפים לאילוף גורי כלבים

מי שגידלו בעבר גור כלבים, יכולים לומר גם מתוך שינה כי מדובר בעניין שמצריך סיוע מצד גורמים חיצוניים. שכן, הליך של אילוף שכזה מצריך היכרות עם גורים שעשויים להיות קצת שובבים ולא קשובים. יצאנו לבדוק מה הם הטיפים שיקלו על מי שרוצים לאלף את הגורים שלהם וחזרנו עם מידע שכל בעלים לכלב גור צריך להכיר מקרוב.

 

יש לכם גור? הנה הטיפ ה – 1 שאתם צריכים להכיר: אתם צריכים להיאזר בסבלנות

אם חשבתם שתתחילו בהליך של אילוף ותראו ביום שלמחרת את התוצאות, כדאי שתדעו מראש שאין זה המצב. הגור שלכם הוא כמו תינוק קטן. כך שאתם יכולים להגיד לו משהו או לנסות לאלף אותו לבצע פעולה מסוימת ולהיתקל ב"קיר". חשוב מאוד שתזכרו כי אתם מלמדים את הגור שלכם לגבי דברים שמותר לו לעשות ודברים שאסור לו לעשות. כמו לגור, גם לנו, בני האדם, לוקח זמן להפנים כללים. עובדה זו צריכה להיטמע אצלכם, כדי שתוכלו לעבור את הליך האילוף על הצד הטוב והרגוע ביותר.

תמיד תחזיקו חטיף זמין

יש לכם גור? הנה הטיפ ה – 2 שאתם צריכים להכיר: תמיד תחזיקו חטיף זמין

יש מי שקוראים לחטיף "שוחד", שכן, במצבים שבהם הכלב מתנהג באופן רצוי, הוא מקבל על כך תמורה. אנחנו ממליצים לקרוא לחטיף כ"חיזוק חיובי" – ביטוי שנשמע הרבה יותר טוב מאשר שוחד (מושג בעל קונוטציה שלילית). זה רק הטיפ ה – 2 שלנו עבורכם, דעו כי יש עוד המון טיפים שרשומים ברחבי הרשת. לטיפים נוספים לחצו כאן ותוכלו לגלות עולם שלם שיקל עליכם בהליך האילוף.

 

יש לכם גור? הנה הטיפ ה – 3 שאתם צריכים להכיר: תדעו מתי צריך להתעלם

גורים לפעמים חושבים שהם מרכז העולם. האמת, אפשר להבין אותם – הם מקבלים תשומת לב באופן קבוע. אם ראיתם שהגור שלכם ביצע משהו רע, חשוב מאוד שתדעו שזה הזמן שלכם לא לתת לו תשומת לב. אנשים רבים נותנים לכלב תשומת לב שלילית במצבים שכאלה. זהו מצב שראוי להימנע ממנו. מדובר כמובן במצב שבו האדם צועק או נוזף על הכלב. הטיפ שלנו הוא להימנע מתגובה כלשהי. נשמו עמוק ותתעלמו. הדרך הזו תעביר לכלב את המסר כי הוא ביצע מעשה שאינו ראוי.

 

יש לכם גור? הנה הטיפ ה – 4 שאתם צריכים להכיר: תסתייעו בגורמים חיצוניים בעת הצורך

אם אתם מרגישים שהגור שלכם לא מקשיב לכם למרות שיישמתם את הטיפים שלעיל – עליכם לפנות אל בעל מקצוע. פנו אל מאלף מוסמך ותבקשו את עזרתו. חשוב לבצע את הפנייה בשלב מוקדם ככל הניתן, כדי למנוע היטמעות של התנהגויות שליליות בכלב.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את 4 הטיפים שאתם צריכים להכיר אם יש לכם גור. נאחל לכם כעת שתגדלו אותו בנחת ושתצליחו לאלף אותו על הצד הטוב ביותר.

שיעור אילוף

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

מתי מומלץ להתחיל לאלף גור כלבים?

כשזה מגיע לאילוף והתפתחות גור כלבים, התזמון הוא הכל. במאמר זה נחקור את הגיל המומלץ לתחילת אילוף גורים ונשפוך אור מדוע גיל ספציפי זה נחשב

5 תרופות לא שגרתיות לחתולים וכלבים

כשזה מגיע לבריאות ולרווחה של חיות המחמד האהובות שלנו, רפואה וטרינרית קונבנציונלית היא לרוב האופציה הרצויה. עם זאת, ישנן תרופות חלופיות ולא קונבנציונליות שיכולות להועיל

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס