חינוך גור לצרכים

אימונים למניעת עשיית צרכים במקומות לא נכונים הם משותפים גם לילדים קטנים וגם לגורי כלבים. באופן כללי, יש הרבה קווי דמיון בין השניים, אם כי ההתמודדות היא שונה לחלוטין. חינוך גור לצרכים זה משהו שמגיע יחסית מוקדם בחיי הכלב, כ- 14 או 16 שבועות לאחר לידתו, ובמקום לרוץ לשירותים, רצים למטה, לגינה.

זה לא תמיד עובד, ויש צורך בסבלנות, אך בסופו של דבר, אחרי שעוברים את זה, עידן חדש נפתח בבית. יש הרבה אנשים שלא יודעים כיצד להתמודד עם הנושא הזה, וזקוקים לעזרה מקצועית של מאלפי כלבים, ולשם כך בדיוק – נכתב המדריך שלפניכם.

 

מה התזמון המתאים לחינוך גור לצרכים?

הרבה מאוד אנשים לא מבינים את לוחות הזמנים בכל הנוגע לאימוץ ואילוף של כלבים. מרבית האנשים חושבים שכבר איך שהכלב מגיע הביתה, צריך להתחיל ולראות כיצד מונעים ממנו לעשות צרכים בבית. האמת היא, שהגורים לא אמורים להיות מופרדים מאימם בחודשיים הראשונים לחייהם, והם גם לא מסוגלים לשמור על הסוגרים שלהם עד גיל 3 חודשים לערך. רק בגיל 14 שבועות זו הנקודה בה צריך להתחיל את אימוני הצרכים באופן רשמי.

מה התזמון המתאים לחינוך גור לצרכים?

 

חינוך גורים לצרכים בגיל שלושה חודשים – איך מתחילים?

בגיל הזה גורי כלבים כמעט ואינם מסוגלים להתאפק מעשיית צרכים. הם נוהגים לעשות את צרכיהם מדי שעתיים עד ארבע שעות לערך, כתלות בכמות הפעילות שלהם סביב פרק הזמן הזה. בקצרה, זהו עדיין לא הגיל שבו אתם אמורים לצפות מהגור שלכם לדעת איך להתאפק.

זהו השלב שבו אתם אמורים להיות מעורבים בצורה הכי אקטיבית שאפשר, בבניית ההרגל של הכלב לעשיית הצרכים שלו מחוץ לבית. זהו הבסיס לגמילה יעילה ועקבית הכלבלב שלכם מצרכים בהמשך הדרך.

לצורך כך, תידרשו לצאת לטיולים תכופים עם הכלב מדי שעה או שעתיים, ובפרט לאחר שהתעורר משינה, סיים לשתות מים או לאכול או לאחר ששיחק. עליכם לגלות גם ערנות תמידית לשפת הגוף של הכלב שלכם שתאפשר לכם לזהות בהדרגה את המצבים שבהם הכלבלב עומד לעשות את צרכיו בבית, ולהוציא אותו לטיול גם בזמנים אלו.

בסיכומו של עניין – הרבה מהצלחת הגמילה מצרכים של הגור שלכם, תלוי בכם. ככל שתרגילו אותו בעקביות לעשיית הצרכים שלו מחוץ לבית בגיל חודשיים שלושה, כך הגמילה שלו תהיה מוקדמת יותר ורצונית.

חינוך גורים לצרכים בגיל שלושה חודשים - איך מתחילים?

 

ממה חשוב להימנע כשמחנכים גור כלבים לצרכים?

אם יש לכם בבית גור שאינו גמול עדיין מצרכים, הקפידו שלא להשאיר בסביבתו שטיחים או מחצלות. זהו מתכון בדוק ל"הפתעות" לא רצויות, תסכול רב, ריחות לא נעימים וכסף שהולך לפח. זכרו גם כי הכלב – ממש כמו תינוק, מתקשה להתאפק ואין לו את הפריבילגיה לעשות את צרכיו בחיתול או בשירותים. לכן חשוב לגלות חמלה וסבלנות ולהימנע מכעסים ועונשים.

ממה חשוב להימנע כשמחנכים גור כלבים לצרכים?

 

כמה זמן אורכת גמילת כלב מצרכים?

התהליך של גמילה מצרכים בבית הוא תהליך שעלול לקחת כמה שבועות. הרבה אנשים הופכים מתוסכלים מאוד, ולא רואים את הסוף. אותם אנשים בדיוק צריכים להבין שיש קיצור דרך, ואפשר לעבוד עם מאלף כלבים איכותי שיעזור לכם לעבור את הצרה הזו בצורה כמה שיותר חלקה.

מאלף איכותי מכיר את שיטות האילוף השונות, יכול לנסות כמה טכניקות במקביל, וברוב המקרים, הוא גם מצליח לקצר ולשפר משמעותית את התהליך. בנוסף, אותו מאלף יכול לעזור באלמנטים אחרים באילוף של גורים, כולל ציות לפקודות פשוטות ומורכבות, התניות נכונות ועוד.

כמה זמן אורכת גמילת כלב מצרכים?

 

על החשיבות של חיזוקים חיוביים לאילוף גורים לצרכים

בסיומו של תהליך של גמילה של כלב מצרכים, הוא גם צריך להבין שלא רק שהוא עושה עכשיו את הצרכים שלו בחוץ, אלא גם שמדובר בפעולה טריוויאלית, ולא כזו שמחייבת חיזוק חיובי. גם כאן יש עבודה חשובה עם הכלב, שתעזור לו גם בחינוך העתידי שלו. כמובן שגם לאיכות המאלפים והבעלים ולסוג הכלב יש כאן השפעה.

על החשיבות של חיזוקים חיוביים לאילוף גורים לצרכים

 

מתי עדיף לפנות למאלף מקצועי?

כאמור, הנושא של אילוף כלבים לצרכים הוא אינו פשוט, והרבה אנשים פשוט לא מסוגלים להתמודד איתו. החדשות הטובות הן שגם בנושא הזה כמו בנושאים רבים ונוספים הקשורים בהתנהגות כלבים,  מאלף כלבים מקצועי ידע לספק לכם את המענה הנכון והטוב ביותר.

אילוף כלבים לצרכים יחסוך מכם תסכול וכאבי ראש, כאשר יתבצע בליווי של מאלף מיומן ויניח את הבסיס לאילוף איכותי וטוב יותר בהמשך הדרך. מאלפי כלבים טובים יודעים לעבוד לא רק עם הכלב אל לעזור גם לבעלים לסגל לעצמם שיטות וכלים שיקלו עליהם בגידול כלבים ממושמעים ונוחים יותר.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

שפת גוף כלבים

לכלבים יש שפת גוף הייחודית להם והיא נשענת על תנועות שונות וצלילים שהכלב יודע להפיק כדי להביע את עצמו. כבעלים לכלבים, חיוני שנכיר את השפה

למה הכלב לא מקשיב?

התסכול הוא האויב הכי גדול של אנשים שלא מצליחים לאלף או לאמן את הכלב שלהם. בהרבה מקרים, הכלב פשוט לא משתף פעולה, וקשה מאוד להביא

למה כלב הוא חברו הטוב של האדם?

החיבור בין אנשים לכלבים הוא קשר עתיק יומין. אין זה מקרי שכלבים נחשבים לחבריהם הטובים ביותר של בני האדם. כלב הוא ללא ספק חיית המחמד

שיטות אילוף כלבים

חינוך כלבים למשמעת יכול להתבצע באמצעות מגוון רחב של שיטות אילוף כלבים. המכנה המשותף לכל השיטות הללו, היא השאיפה למתן את הכלב ולעצב את אופיו

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס