הכל על בחירה נכונה של אוכל לכלבים

כמו שהדיאטה שלנו, בני האדם, חשובה לבריאות שלנו – כך גם בחירת האוכל לכלב שלנו. בחירת מזון נכון עבור הכלבים שלנו הינה חיונית לבריאות ולרווחה של חברינו בעלי הזנב. כיום קיימות אופציות רבות בשוק, וזה יכול להיות קשה לדעת איזה מזון לכלבים הוא הבחירה הטובה ביותר עבור כלבכם הנאמן. כדי להקל עליכם, החלטנו לרכז כמה טיפים מרכזיים לבחירה נכונה של אוכל לכלבים.

 

1. התאימו את המזון על פי גיל וגזע

התינוקות שלכם לא אוכלים את ההמבורגרים שאתם אוכלים כאנשים מבוגרים, וגם אתם כמבוגרים לא אוכלים את הגרבר של התינוקות שלכם. דבר זה נכון גם לכלבים- הגיל והגזע של הכלב הם גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת אוכל לכלבים שנכון להם. כלב צעיר מגזע אנרגטי במיוחד יהיה זקוק לסוג שונה של תזונה מכלב מבוגר מגזע פעלתני פחות. על כן חשוב להציץ על העטיפה של המזון בה מתואר לאיזה כלבים המזון הספציפי הזה מתאים.

 

2. חלבונים, חלבונים, חלבונים

הרכיב החיוני ביותר במזון של כלבים הוא חלבון, ועל כן חשוב לבחור בסוג אוכל שבו יש כמות גדולה של חלבון ובאיכות גבוהה. חפשו מזונות שמכילים בתוכם בתור מרכיב מרכזי עוף, בקר או דגים. מומלץ להימנע ממזונות שמכילים תירס וחיטה, מכיוון שמדובר במקורות חלבון באיכות נמוכה שלא תורמים לבריאותו של הכלב שלכם ועלולים אף לפגוע בתהליך העיכול שלו.

 

3. הימנעו מחומרים משמרים מלאכותיים

חומרים משמרים מלאכותיים עלולים להזיק לבריאות של הכלב שלכם ולכן מומלץ להימנע מהם ככל האפשר. חפשו מזונות שמכילים חומרים משמרים טבעיים, כמו ויטמינים מסוגים שונים, והימנעו מחומרים משמרים מלאכותיים כגון BHA, אתוקסיקין ועוד.

 

4. התייעצו עם הווטרינר שלכם

לפעמים הכי טוב זה להתייעץ עם הווטרינר שלכם מהו המזון הנכון ביותר לכלבכם. הווטרינר שלכם יכול לעזור לכם לבחור מזון בהתאם לגיל, גזע ולבריאות של הכלב שלכם, ולייעץ גם בכל דרישה תזונתית מיוחדת שעלולה להיות לו (לדוגמה- כלב סכרתי, כלב עם אלרגיות וכדומה).

כלב אוכל

5. בדקו מה הכלב שלכם אוהב

בסופו של דבר, גם אם תבחרו את המזון הנכון ביותר מבחינת המרכיבים שלו לכלב שלכם- אם הוא לא יתחבר לטעם ולא יאכל אותו- לא יהיה טעם בזה שקניתם אותו. נסו לבדוק כמה סוגים שונים על הכלב שלכם ולראות שהוא אכן אוכל ונהנה מהטעם של המזון, ורק אחר כך תקבעו מהו הסוג איתו אתם ממשיכים את הדרך.

 

לסיכום

לסיכום, בחירה נכונה של מזון לכלבים מצריכה מכם התייחסות לגיל ולגזע של הכלב שלכם, למרכיבים השונים במזון עצמו, להמלצות מגורמים מקצועיים ולדעתו של הכלב עצמו. על ידי שכלול כל הגורמים הללו תוכלו להבטיח את זה שהכלב שלכם יקבל את התזונה הנכונה לו.

בונזו

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

מתי מומלץ להתחיל לאלף גור כלבים?

כשזה מגיע לאילוף והתפתחות גור כלבים, התזמון הוא הכל. במאמר זה נחקור את הגיל המומלץ לתחילת אילוף גורים ונשפוך אור מדוע גיל ספציפי זה נחשב

5 תרופות לא שגרתיות לחתולים וכלבים

כשזה מגיע לבריאות ולרווחה של חיות המחמד האהובות שלנו, רפואה וטרינרית קונבנציונלית היא לרוב האופציה הרצויה. עם זאת, ישנן תרופות חלופיות ולא קונבנציונליות שיכולות להועיל

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס