אילוף רועה גרמני

אם החלטתם לאמץ כלב רועה גרמני, עליכם לקחת בחשבון שהוא לא יהפוך אוטומטית לחבר הכי טוב החדש שלכם: עליכם לעשות מאמץ לאלף אותו כך שיהפוך לבן לוויה חברותי ואוהב. לגורים ולרועים גרמניים בוגרים יש מזג מיוחד, ולכן הם צריכים לקבל הכשרה ספציפית כדי לגרום לאינטליגנציה והכישורים שלהם לפרוח.

במאמר זה נספר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על גזע זה ונשתף אתכם בטיפים לאילוף רועה גרמני שבעזרתם תוכלו לשפר את הקשר עם כלבכם בתוך פרק זמן קצר.

אילוף רועה גמרי
אילוף רועה גמרי

על המאפיינים הייחודיים של כלבי רועה גרמני ומשמעותם לתהליך האילוף שלהם

רועים גרמניים הם גזע כלבים חדש יחסית עם מקורות שניתן לייחס לשנת 1899. אף שלא מדובר בגזע ותיק במיוחד, הרועים הגרמניים הם כיום אחד מגזעי הכלבים הפופולריים ביותר בעולם. למעשה, לרועים גרמניים יש כישרונות רבים ותכונות רצויות שבטיפול נכון, הופכות אותם לכלבי בית נפלאים.

עובדה ידועה היא שרועים גרמניים הם כלבים אינטליגנטיים ביותר. הם יכולים ללמוד ולבצע בהצלחה כמעט כל משימה שנותנים להם. אולי זו הסיבה לכך שמרבית כלבי המשטרה בעולם הם כלבי רועה גרמני. בשל האינטליגנציה והרבגוניות הגבוהה שלהם, רועים גרמניים מאומנים גם ככלבי שירות כדי לסייע לאנשים עם מוגבלויות.

על המאפיינים הייחודיים של כלבי רועה גרמני ומשמעותם לתהליך האילוף שלהם

 

באיזה גיל כדאי להתחיל באילוף רועה גרמני?

ניתן לאלף כלבים בכל שלבי החיים, כך שגם אם תאמצו רועה גרמני בוגר, עדיין תוכלו לאמן אותו. יחד עם זאת, אילוף גור רועה גרמני כבר מגיל צעיר יספק לכם הזדמנות למנוע בעיות התנהגותיות מסוימות שצצות לעיתים קרובות בגזע זה, כמו פחדנות ורכושנות.

באיזה גיל כדאי להתחיל באילוף רועה גרמני?

 

הצעד הראשון באילוף גורי רועה גרמני – תהליך החיברות

הצעד הראשון באילוף גורי רועה גרמני נקרא תהליך הסוציאליזציה (בעברית: חיברות). זהו תהליך הדרגתי בו חושפים את הכלב לכל הגירויים החיצוניים שהוא צפוי להיתקל בהם בחייו הבוגרים – החל מבני אדם ועד חיות מחמד אחרות ואלמנטים שכיחים בסביבה החיצונית לרבות מכוניות, אופנועים ואופניים.

הצעד הראשון באילוף גורי רועה גרמני
הצעד הראשון באילוף גורי רועה גרמני

על התועלות הרבות הגלומות בסוציאליזציה בכלבי רועה גרמני

תהליך החיברות הנ"ל נועד להבטיח שהמגע הראשוני של הכלב עם העולם החיצון יהיה חיובי ומהנה עבורו. כך הוא לא יפחד או ילחץ, והוא יגדל להיות פתוח וחברותי בעתיד. בזמן שאתם מבצעים את תהליך הסוציאליזציה עם גור הרועה הגרמני שלכם, חשוב ביותר ללמד אותו גם לעשות את צרכיו מחוץ לבית.

על התועלות הרבות הגלומות בסוציאליזציה בכלבי רועה גרמני

 

חינוך רועה גרמני לצרכים: באיזו תדירות כדאי להוציא רועה גרמני לטיולים?

אף שחינוך הכלב לצרכים הוא תהליך מתמשך, אם תתאזרו בסבלנות ותקפידו לתגמל את הכלב בחיזוקים חיוביים כשהוא עושה את צרכיו בחוץ, לא יעבור זמן רב ותקופת הפיפי בבית תהיה מאחוריו. עם גור רועה גרמני כדאי לצאת לטיול לפחות 6 פעמים ביום, כדי שיפרוק אנרגיה כהלכה ויתרגל לעשות את צרכיו מחוץ לבית.

אולם יציאה עם כלבי רועה גרמני לטיולים מרובים בחוץ היא חיונית לא רק בהיבט הגמילה מצרכים, אלא גם בבגרותו של הכלב. הרועה הגרמני הוא כלב גדול ופעיל מאוד, ולכן חשוב מאוד להוציא אותו בבגרותו לטיול לפחות שלוש פעמים ביום, כשלפחות שניים מבין הטיולים היומיים יהיו ארוכים יותר ויימשכו בין 20 ל- 30 דקות. זאת כדי שהשרירים שלו ישארו במצב טוב.

חינוך רועה גרמני לצרכים: באיזו תדירות כדאי להוציא רועה גרמני לטיולים?

 

אילוף רועה גרמני לביצוע פקודות האילוף הבסיסיות

כאשר רועה גרמני נמצא בשלב המעבר מגור לכלב בוגר, מגיע הזמן ללמד אותו את פקודות האילוף הבסיסיות כולל "שב", "להישאר", "בוא", "רגלי" ו- "ארצה". אלו יעזרו לו ללמוד משמעת ומתינות ולהסתדר עם אנשים וחיות מחמד אחרות בצורה טובה יותר.

אילוף רועה גרמני לביצוע פקודות האילוף הבסיסיות

 

האם ניתן לאלף גם כלבי רועה גרמני בוגרים?

אם אימצתם כלב רועה גרמני בוגר, ראשית – כל הכבוד לכם על שבחרתם להעניק בית לכלב שעבר את גיל הגורות. שנית – אתם יכולים להסיר דאגה מליבכם. בהחלט ניתן לאלף בהצלחה גם כלבי רועה גרמני בוגרים, ולמעשה גזע זה ידוע בהיותו חכם במיוחד, ידידותי ולהוט ללמוד דברים חדשים.

באמצעות שימוש בחיזוקים חיוביים כמו חטיפי אילוף לכלבים, ליטופים ומילות שבח רבות, תוכלו ללמד את כלב הרועה הגרמני שלכם כמעט כל טריק או פקודה ללא כל בעיה.

האם ניתן לאלף גם כלבי רועה גרמני בוגרים?

 

כמה זמן כדאי להקדיש לכל סשן אילוף עם הרועה הגרמני שלי?

אימוני אילוף אינם צריכים להיות ארוכים יותר מ- 15 דקות, אבל הם בהחלט צריכים להתקיים מדי יום. התמדה ועקביות בתרגולים, תעזור לכלבכם להטמיע את ההרגלים הרצויים לכם במהירות רבה יותר, ולכם – ליהנות מהחיים עם כלב ממושמע, נינוח ובטוח לאורך זמן.

כמה זמן כדאי להקדיש לכל סשן אילוף עם הרועה הגרמני שלי?

 

האם יש דרך למנוע מכלב רועה גרמני למשוך ברצועה בזמן הטיולים בחוץ?

בעיה נפוצה שמדווחים עליה רבים מבעליהם של כלבי הרועה הגרמני, היא נטייתם למשוך ברצועה בטיולים. אולם זוהי בעיה שניתן לפתור על נקלה. שימוש בקולרים אינו מומלץ לגזע זה, ובמיוחד לא קולרי חנק או קולר דוקרנים, מכיוון שאלו עלולים להוביל למחלות עיניים ובמיוחד אצל כלבים צעירים יותר.

במקום זאת, מומלץ להשתמש ברתמה לכלבים, שניתן להשיג בכל חנות לציוד חיות מחמד. כמובן, ככל שתעבדו עם הרועה הגרמני שלכם על תרגילי משמעת לאורך זמן – כך גם נטייתו למשוך ברצועה תפחת מאליה.

האם יש דרך למנוע מכלב רועה גרמני למשוך ברצועה בזמן הטיולים בחוץ?

 

ממה חשוב להיזהר באילוף רועה גרמני?

באימון של כלבי רועה גרמני חשוב לזכור כי רועים גרמניים נוטים לדיספלסיה של מפרק הירך, שהיא מחלה ניוונית גנטית שעלולה לגרום לפריקת הגפיים שלהם. מסיבה זו, חשוב מאוד להימנע מביצוע  פעילות גופנית אינטנסיבית עם הכלב, במשך שעות על גבי שעות.

ממה חשוב להיזהר באילוף רועה גרמני?

 

על כלבי רועה גרמני ככלבי עבודה

גזע הרועה הגרמני, פותח במקור למטרת עבודה. כלבים אלו כשמם כן הם – גזע ששימש לרעיית עדרים. אולם הם שימשו גם ככלבי שמירה וכלבי משטרה וכח עזר נאמן לצוותי כיבוי, חילוץ והצלה. כיום, רועים גרמניים נחשבים גם לכלבי שירות וטיפול מצוינים. הנטייה של גזע גדול ויפה זה למצוינות, הובילה אותו למלא תפקידי מפתח בשירות האדם במשך שנים רבות. אולם ידוע זה מכבר שהם יודעים גם להיות בני לוויה נפלאים לכל סוג של משפחה.

אם אתם רוצים לאלף את הרועה הגרמני שלכם ככלב עבודה, עליכם לפנות למאלף כלבים מקצועי. עם זאת, זכרו שגזע זה רגיש, ועלול להפוך לתוקפני או לסבול מבעיות התנהגות חמורות אם האילוף יתבצע על ידי מישהו שמשתמש בטכניקות ענישה מיושנות. לכן יש להקפיד ולפנות אך ורק למאלפי כלבים שמשתמשים בשיטות אילוף מודרניות והומניות, המבוססות על חיזוקים חיוביים.

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

אילוף דלמטי

הסרט המפורסם "101 כלבים דלמטיים" עושה חסד גדול עם הכלבים המפוארים והמנוקדים הללו. הוא הביא אותם לקדמת הבמה, וכיום, הדלמטיים מהווים חלק בלתי נפרד מהרבה

אילוף דוברמן

השם "דוברמן" מעניק לאנשים קונוטציות שלרוב הולכות לשני כיוונים שונים: מרבית האנשים חווים קונוטציות שליליות שמתחברות לדימוי שיצא לכלבים אלו ככלבי תקיפה אכזריים, בעוד שאנשים

אילוף לברדור

כלבי לברדור הינם כלבים אנרגטיים, חכמים ויציבים באופיים, ולכן הם מסייעים לאדם בפונקציות רבות כמו תמיכה באנשים עיוורים, עזרה בחיפוש ומציאת חומרי נפץ או סמים,

אילוף רועה בלגי

כאשר מביאים גור כלבים הביתה, יש צורך בייעוץ ועזרה באילופו, כך שתוכלו לחיות זה לצד זה בנוחות המירבית. גם אילוף רועה בלגי (הידועים גם ככלבי

אילוף פודל

יש כלבים שכאשר רואים אותם, מצליחים לזהות בדיוק מה הגזע שלהם, גם אם לא מבינים בכלבים בכלל. גזע הפודל הוא בדיוק גזע כזה, והוא זכה

אילוף רוטוויילר

בין אם אתם מתכננים לאמץ גור רוטווילר, מתקשים באילוף כלב הרוטוויילר שלכם או מודאגים מכך שלרוטוויילר שלכם יש נטיה לתוקפנות, הגעתם למקום הנכון. במדריך שלפניכם

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס