אילוף קאנה קורסו

קאנה קורסו (Cane Corso) – גזע כלבים הידוע גם בשם "מסטיף איטלקי", הוא אחד מגזעי הכלבים האיטלקיים המרשימים ביותר. אלו הם כלבים שקל לאלף באמצעות שימוש בחיזוקים חיוביים ובמאמר זה נחשוף כמה טיפים מועילים במיוחד לאילוף קאנה קורסו בגישה זו.

 

המאפיינים והטמפרמנט של כלבי הקאנה קורסו

כלבי קאנה קורסו הם גזע עצמאי באופיו. כלבים אלו יכולים להיות די טריטוריאליים והם גם נאמנים וגם מגנתיים מאוד כלפי בעליהם. יש להם נטיה לפתח קשרים עמוקים מאוד עם המשפחה שדואגת להם, ובמיוחד עם ילדים. אף שהמראה החיצוני של הכלבים הללו גורם להם להיראות מאיימים למדי, הם לרוב אינם נובחים או תוקפים, אלא אם הם מרגישים שמשפחתם נמצאת בסכנה.

כך שבפועל, מדובר בכלבים מאוד עדינים ומסורים למשפחה ולילדים. גזע זה אתלטי יותר ממסטיפים אחרים והם אוהבים לצאת החוצה ולהתאמן – מה שהופך את כלבי הקנה קורסו לבחירת אידיאלית עבור משפחות פעילות ובעלי כלבים עם מעט ניסיון אילופי. אולם למרות אהבתם של כלבים אלו לפעילות אקטיבית מחוץ לבית, כשהם בתוך הבית הם דווקא נוטים להיות רגועים ושקטים.

אילוף קאנה קורסו
אילוף קאנה קורסו

מתי כדאי להתחיל באילוף גור קנה קורסו?

החלק הארי של הלמידה בגורי קאנה קורסו מתרחש בין גיל 3 ל- 12 שבועות. לכן חשוב מאוד להתחיל אילוף קל עם הקאנה קורסו כשהם צעירים מאוד ולהקנות להם היכרות עם פקודות האילוף הבסיסיות, כגון "שב", "הישאר", "ארצה" או "רגלי" , שהן חשובות ביותר עבור השמירה על בטיחותו של הכלב, של בני משפחתו ושל כל מי שנקרה בדרכו.

מתי כדאי להתחיל באילוף גור קנה קורסו?

 

על תהליך הסוציאליזציה כחלק מאילוף קאנה קורסו

חשוב מאוד להתחיל בחינוך בסיסי של גורי קאנה קורסו כבר עם הגיעם לגיל שלושה שבועות ולהתחיל סוציאליזציה לפני שיגיעו לגיל 4 חודשים. סוציאליזציה היא תהליך שבו מרגילים את הכלב להתרועע עם אנשים, בעלי חיים וסביבות מכל הסוגים, להימנע מגילויי תוקפנות כמו נשיכה, ולתרגל פקודות אילוף בסיסיות כמו לשבת, להישאר במקום, לשכב או לבוא לבעלים.

כישורים אלה הם בסיסיים לשמירה על בטיחות כלבכם וכל מי שנמצא בסביבתו. זכרו שכלבים שעוברים סוציאליזציה כראוי יכולים להיות בני לוויה ידידותיים ונהדרים, עם סבלנות לבני אדם וכלבים זרים כאחד.

עם זאת, קאנה קורסו שלא עבר סוציאליזציה וחינוך כהלכה יכול להיות טריטוריאלי ביותר, חסר אמון ואפילו תוקפני כלפי אנשים וכלבים. לכן אימוץ קאנה קורסו מומלץ רק לאנשים שמוכנים וזמינים להשקיע בתהליך החיברות והאילוף של הכלב ופחות לאנשים חסרי ניסיון לחלוטין בגידול כלבים.

על תהליך הסוציאליזציה כחלק מאילוף קאנה קורסו

 

איך מרגילים את הקאנה קורסו לאינטראקציה עם אנשים חדשים?

כחלק מתהליך הסוציאליזציה של הקנה קורסו, מומלץ להצטייד בחטיפים לכלבים בכל פעם שמוציאים את הכלב לטיול. כך בכל פעם שאדם חדש פוגש את הגור שלכם, תוכלו לתת לכלבכם צ'ופר. באופן זה, הקאנה קורסו שלכם ילמד לקשר את המפגש עם זרים לחוויה חיובית ויהפוך לכלב בוטח וחברותי בבגרותו.

אילוף קאנה קורסו
אילוף קאנה קורסו

איך להגדיר לקאנה קורסו גבולות ברורים?

מהרגע שגור הקאנה קורסו שלכם מגיע הביתה, עליכם להגדיר לו גבולות ברורים ולא לאפשר לו לסגל לעצמו התנהגויות לא רצויות כמו קפיצה על הספה, נשיכת נעליים וכדומה. אם אתם חיים עם אנשים אחרים, עליכם לקבוע מה אתם רוצים ללמד את הכלב שלכם כך שאף אחד אחר לא ייתן  לו פקודות סותרות. זה כמובן עלול רק לבלבל את הכלב ולפגוע ביעילות האילוף שלו.

בכל מקרה, באילוף קאנה קורסו חשוב להשתמש תמיד בחיזוקים חיוביים. חיזוק חיובי פירושו תגמול של התנהגויות חיוביות באמצעות חטיפים לכלבים, פינוקים, מילות שבח או משחק בצעצועים לכלבים. מנגד, כאשר הכלב עושה משהו שאתם לא מסכימים לו, די באמירת המילה "לא" בקול תקיף וסמכותי.

מנגד, יש להימנע מלהרים קול על הגור שלכם וודאי שלא לגלות כלפיו אלימות. נזיפות וענישה לא רק שאינן תורמות לחינוכו של הכלב, אלא שהן נוטות גם לגרום לקאנה קורסו לפתח בעיות התנהגות שונות שקשה להתמודד עימן הרבה יותר.

איך להגדיר לקאנה קורסו גבולות ברורים?

 

בעיות התנהגות בכלבי קאנה קורסו בוגרים והדרך הנכונה להתמודד איתן

כמו עם גזעים רבים אחרים, קאנה קורסו הוא כלב שיכול לפתח בעיות התנהגות אם לא מאלפים אותו כהלכה בעודו גור. לכן לא מומלץ לאמץ כלב כזה אם אין לכם ניסיון קודם בגידול גורי כלבים.

בין הבעיות שעלולות להופיע עם כלבי קנה קורסו ובפרט כשהם צעירים, ישנן הנטייה לנבחנות מופרזת, ההרגל לקפוץ על אנשים, אגריסיביות ונטייה לנשוך וכן רכושנות למזון. הדרך היעילה ביותר להתמודד עם כל אחת מן הבעיות הללו, היא באמצעות אילוף מבוסס חיזוקים חיוביים, כפי שנמחיש בדוגמה הבאה.

בעיות התנהגות בכלבי קאנה קורסו בוגרים והדרך הנכונה להתמודד איתן

 

איך מתמודדים עם רכושנות למזון של קאנה קורסו באמצעות תגמול חיובי?

כלבי הקנה קורסו עלולים להפגין אגרסיביות מסוימת כלפי מי שמתקרב לקערת המזון להם. זוהי רכושנות שחשוב מאוד למתן אותה כדי לא לאפשר לאגרסיביות ודומיננטיות מופרזת בכלבים אלו, ובפרט כלפי בעליהם. לכן, אם אתם שמים לב שהקאנה קורסו שלכם מתחיל לנהום עליכם אחרי שאתם שמים מזון בקערת האוכל שלו, חשוב להראות לכלב מי בעל הסמכות בבית.

טכניקה אחת שתוכלו להשתמש בה, היא לעבור ליד קערת האוכל של הכלב שלכם מדי כמה זמן ולהניח בקרבת הכלב פינוק. באופן זה, הכלב שלכם ילמד לאט לאט לקבל בברכה ובשמחה את הנוכחות שלכם בקרבתו בזמן הארוחות שלו.

איך מתמודדים עם רכושנות למזון של קאנה קורסו באמצעות תגמול חיובי?

 

בשורה התחתונה

אנו מקווים מאוד שהמידע שסקרנו במדריך זה יסייע לכם באילוף כלב הקאנה קורסו שאימצתם. כמובן, אם אתם מרגישים שיש לכם צורך בהכוונה נוספת לאילוף כלבי קאנה קורסו, מומלץ מאוד לפנות לעזרתו של מאלף כלבים מנוסה שיש לו היכרות ספציפית עם גזע נהדר זה. בהצלחה!

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

אילוף דלמטי

הסרט המפורסם "101 כלבים דלמטיים" עושה חסד גדול עם הכלבים המפוארים והמנוקדים הללו. הוא הביא אותם לקדמת הבמה, וכיום, הדלמטיים מהווים חלק בלתי נפרד מהרבה

אילוף דוברמן

השם "דוברמן" מעניק לאנשים קונוטציות שלרוב הולכות לשני כיוונים שונים: מרבית האנשים חווים קונוטציות שליליות שמתחברות לדימוי שיצא לכלבים אלו ככלבי תקיפה אכזריים, בעוד שאנשים

אילוף לברדור

כלבי לברדור הינם כלבים אנרגטיים, חכמים ויציבים באופיים, ולכן הם מסייעים לאדם בפונקציות רבות כמו תמיכה באנשים עיוורים, עזרה בחיפוש ומציאת חומרי נפץ או סמים,

אילוף רועה בלגי

כאשר מביאים גור כלבים הביתה, יש צורך בייעוץ ועזרה באילופו, כך שתוכלו לחיות זה לצד זה בנוחות המירבית. גם אילוף רועה בלגי (הידועים גם ככלבי

אילוף פודל

יש כלבים שכאשר רואים אותם, מצליחים לזהות בדיוק מה הגזע שלהם, גם אם לא מבינים בכלבים בכלל. גזע הפודל הוא בדיוק גזע כזה, והוא זכה

אילוף בורדר קולי

כלבי בורדר קולי נחשבים לגזע כלבים נבון בצורה יוצאת מן הכלל. לכן אילוף בורדר קולי הוא תהליך שיכול להיות מתגמל מאין כמוהו, אם עושים אותו

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס