אילוף כלב כנעני

הכלב הכנעני הוא בין גזעי הכלבים הוותיקים ביותר בארץ. שמו ניתן לו הודות למקורו שהוא כמובן בארץ ישראל. מדובר בגזע שגודלו בינוני, בעל פרווה קצרה ומבנה גוף רבוע מעט. הכנעניים הם כלבים מאוד ערניים, אינטיליגנטיים, חשדנים וטריטוריאליים באופיים, שיכולים גם לגלות תוקפנות כאשר הם מגינים על סביבתם או על בעליהם.

לכן הם נמצאים בשימוש תדיר ככלבי שמירה. אולם דווקא מפאת אופיים החזק של הכלבים הכנעניים, כאשר רוצים לשלב כלב כזה בהצלחה כחלק מהמשפחה, חשוב מאוד להתחיל בתהליך של אילוף כלב כנעני כבר כשהכלב צעיר.

 

מה המאפיינים של כלבים כנעניים?

הכלבים הכנעניים נחשבים לכלבים חכמים מאוד, אך גם עיקשים במיוחד.לכן ניתן לאלף אותם באופן אפקטיבי אם עושים זאת נכון. המפתח באילוף של כלבים כנעניים הוא התחלה מוקדמת של התהליך והתמדה לאורך זמן. כלבים אלו צריכים ללמוד לבטוח בבעליהם ולהכיר באופן בלתי ניתן לערעור את מקומם בהיררכיה המשפחתית.

מה המאפיינים של כלבים כנעניים?

 

יחד עם זאת, חשוב לדעת להקנות להם ביטחון, לאתגר אותם במידה ולעשות הכל בצורה מאוד מדורגת ומבוקרת. כלבים אלו מסתדרים בצורה טובה עם ילדים בבית, אך הם לא נחשבים לכלבים משפחתיים במיוחד, לאור התפקיד ההיסטורי שלהם והטבע שלהם.

אילוף כלב כנעני
אילוף כלב כנעני

מה מיוחד בכלבים כנעניים?

מה שיפה בכלבים כנעניים זה שהם מצליחים לשמור על האלמנט החייתי שטבוע בהם. הם מאוד מגוננים על הבעלים שלהם, אך זה משהו שצריך לדעת למנן כדי לא לפגוע באנשים תמימים. הנושא של חיבור בין הכלב לבעלים הוא חשוב מאוד עם הגזע הזה, ולכן יש לתת על כך דגש גדול. ככל שתבלו זמן רב יותר עם הכלב הכנעני שלכם, כך תהפכו את תהליך האילוף שלו לאפקטיבי ומתגמל יותר עבורכם ועבורו כאחד.

מה מיוחד בכלבים כנעניים?

 

למה חשוב לתרגל תקשורת בין כלב כנעני לבעליו?

הכלב הכנעני זכה למוניטין של גזע עצמאי באופיו ביחס למרבית גזעי הכלבים האחרים. זאת הודות להיותם כלבי בר במקור, שנאלצו לסגל לעצמם מיומנויות ומנטליות שאיפשרו להם לשרוד בכוחות עצמם בטבע. לכן חשוב מאוד לבצע עם כלב כנעני תרגילי תקשורת מרובים שיסייעו לחיזוק התקשורת וההקשבה שלו לבעליו.

למה חשוב לתרגל תקשורת בין כלב כנעני לבעליו?f

 

על חשיבות תהליך החיברות של כלבים כנעניים

חשוב לבצע עם כלב כנעני תהליך של סוציאליזציה (חיברות) שבמסגרתו הוא ייחשף לגירויים סביבתיים שונים ומגוונים כבר מגיל הגורות שלו. כחלק מהתהליך חשוב להגיע עם הכלב למקומות שבהם הוא יוכל לפגוש באנשים ובבעלי חיים זרים ולהתרגל לאינטראקציה מתונה מולם.

ללא חשיפה לגירויים הללו בשלבי חייו המוקדמים של הכלב הכנעני, הוא עלול לפתח נטיה לתוקפנות כלפי אנשים זרים ובעלי חיים מחוץ לביתו גם בלי קשר לנטיות הטריטוריאליות הטבעיןת שלו.

על חשיבות תהליך החיברות של כלבים כנעניים

 

מתי יש להתחיל באילוף כלב כנעני?

כלבים כנעניים נחשבים לכלבים דומיננטיים מטבעם. מכאן שעם בעלים המפגינים סממני חולשה, הכלב הכנעני עלול לפתח התנהגות דומיננטית עד כדי אגרסיבית. לכן קיימים כמה תרגילי שליטה שרצוי מאוד לעבוד עליהם עם כלבים כנעניים כבר בהגיעם לגיל 3 חודשים. זהו שלב שבו הגור הכנעני כבר בשל דיה לתהליך האילוף אך גם צעיר מספיק כדי להפנים את מקומו בהיררכיה המשפחתית ביחס לבעליו – שהוא מנהיג הלהקה.

אילוף כלב כנעני
אילוף כלב כנעני

מה האתגר הכי גדול באילוף כלבים כנעניים?

האתגר הכי גדול באילוף של כלב כנעני הוא שהם כלבים מאוד עצמאיים באופיים. עקב עצמאותו הרבה של הגזע, ישנה משמעות רבה כאמור, לתרגול של תקשורת ומשמעת מול הכלב. חשוב להבהיר לכלב הכנעני כי בעליו מעניין יותר מכל גירוי סביבתי שהוא נחשף אליו, וקריטי להגיע עמו לרמת משמעת גבוהה – עד כדי אילוף לטיולים ללא רצועה (זהו אילוף מתקדם שיש לבצע בעזרת הכוונה של מאלף כלבים מקצועי עם ניסיון ספציפי באילוף כלב כנעני).

ללא אילוף למשמעת ברמה כזו, הכלב הכנעני עלול להתרחק מבעליו מאוד. אף שישנם גם כלבים כנעניים שלומדים להישאר בקרבת בעליהם ולשמור על רוגע ומתינות בטיולים מחוץ לביתם, הודות לטבעו העצמאי והטריטוריאלי של הגזע, ללא אילוף מתקדם כלבים אלו עלולים לסכן את עצמם ואת סביבתם שלא לצורך. מכאן החשיבות הרבה של אילוף כלבים כנעניים למשמעת מתקדמת ועיצוב האופי שלהם, בדגש על חיזוק התקשורת שלהם עם בעליהם.

מה האתגר הכי גדול באילוף כלבים כנעניים?

 

דגשים מיוחדים שחשוב להכיר כשמתחילים בתהליך של אילוף כלב כנעני

אצל כלבים כנעניים וכלבים בכלל, עלייה בגובה מהווה סממן ברור לדומיננטיות של הכלב על זולתו. לכן אסור לאפשר לכלבים כנעניים לנזק על בעליהם או על אנשים אחרים, וגם לא לעלות על ספות ומיטות בבית. כל מצב שבו הכלב הכנעני עולה על משטח מוגבה עשוי לחזק את נטיותיו לדומיננטיות ולעכב את תהליך האילוף. מכאן שחשוב להקפיד מאוד על הנושא.

בנוסף לנושא העליה על מיטות וספות בבית, עם כלבים כנעניים הדומיננטיות והטריטוריאליות מתבטאות גם בנטייה להתנהגות אגרסיבית בסביבת קערות המזון שלהם. ללא עבודה נכונה עם הכלב הכנעני על נושא השליטה בסביבת האוכל כבר מגיל צעיר, בבגרותו הכלב עלול להפוך תוקפני בסביבת מזון.

לכן ישנה משמעות מכרעת לחיזוק המנהיגות של הבעלים מול הכלב והמשמעת של הכנעני בעזרת אילוף מקצועי, כבר משלב מוקדם בחיי הכנעני. זהו המפתח לחיים משותפים נעימים, כיפיים והרמוניים עם גזע חזק ונבון זה.

דגשים מיוחדים שחשוב להכיר כשמתחילים בתהליך של אילוף כלב כנעני

 

חשיבות הפנייה למאלף כלבים מקצועי באילוף כלב כנעני

כלבים כנעניים הם כלבים מאוד מיוחדים, והם יכולים להיות כלבים מדהימים אם נותנים להם את מה שהם צריכים מבחינת זמן, השקעה ואילוף. הם כלבים למשימות מיוחדות והם נוטים להיקשר מאוד לבעלים שלהם. לכן, מי שמאמץ כלב כנעני, צריך לדעת למה הוא נכנס ולהיות ערוך לתהליך אילוף מתמשך ומאתגר מעט.

העדיפות היא לחפש מאלף כלבים מומלץ עם ניסיון ספציפי בעבודה עם כלבים מהגזע הכנעני, אשר ידע לתת את המענה הנכון ביותר בהתאם לסיטואציה הרלוונטית.

חשיבות הפנייה למאלף כלבים מקצועי באילוף כלב כנעני

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

אילוף דלמטי

הסרט המפורסם "101 כלבים דלמטיים" עושה חסד גדול עם הכלבים המפוארים והמנוקדים הללו. הוא הביא אותם לקדמת הבמה, וכיום, הדלמטיים מהווים חלק בלתי נפרד מהרבה

אילוף דוברמן

השם "דוברמן" מעניק לאנשים קונוטציות שלרוב הולכות לשני כיוונים שונים: מרבית האנשים חווים קונוטציות שליליות שמתחברות לדימוי שיצא לכלבים אלו ככלבי תקיפה אכזריים, בעוד שאנשים

אילוף לברדור

כלבי לברדור הינם כלבים אנרגטיים, חכמים ויציבים באופיים, ולכן הם מסייעים לאדם בפונקציות רבות כמו תמיכה באנשים עיוורים, עזרה בחיפוש ומציאת חומרי נפץ או סמים,

אילוף רועה בלגי

כאשר מביאים גור כלבים הביתה, יש צורך בייעוץ ועזרה באילופו, כך שתוכלו לחיות זה לצד זה בנוחות המירבית. גם אילוף רועה בלגי (הידועים גם ככלבי

אילוף פודל

יש כלבים שכאשר רואים אותם, מצליחים לזהות בדיוק מה הגזע שלהם, גם אם לא מבינים בכלבים בכלל. גזע הפודל הוא בדיוק גזע כזה, והוא זכה

אילוף כלב תחש

כולנו מכירים את הספר המפורסם על כלב הבייגלה מילדותנו. כלב בייגלה הוא למעשה כלב מגזע תחש. הכלבים מגזע זה נחשבים חכמים וידידותיים מאוד ועל כן

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס