אילוף כלבים מקצועי

גורי כלבים וכלבים בגילאים צעירים יותר הם בעלי חיים פעילים ושובבים מאוד שאינם יודעים עדיין גבולות. הם מחפשים בראש ובראשונה אחרי אוכל, הם מלאי אנרגיה, לא מקשיבים להוראות וכאשר הם צעירים מאוד, הם גם עושים צרכים בבית.

קשה מאוד להתמודד עם כלבים לא מאולפים, והחיים איתם בבית יכולים להיות קשים מאוד. הרבה אנשים מנסים לחנך את הכלבים שלהם, אך ללא הצלחה, ולפעמים מגיע הזמן לפנות לאופציה של אילוף כלבים מקצועי על ידי מאלף מנוסה.

 

מה זה אילוף כלבים מקצועי?

אילוף כלבים אשר מבוצע באופן מקצועי, הוא תהליך המתבצע בליווי של מאלף כלבים מוסמך, במטרה לשנות את הרגליו הבלתי רצויים של הכלב ולהטמיע בו הרגלים חיוביים כמו גם תקשורת טובה עם בעליו. כלבים לא מאולפים מקשים על הבעלים שלהם לא רק מבחינת עשיית צרכים בבית, אלא גם ביציאה לטיולים בחוץ, באינטראקציה עם אנשים, ילדים ובעלי חיים אחרים, ובהרס של רהיטים ואביזרים אחרים בבית.

על כן, חשוב מאוד לעבוד עם הכלב כבר מגיל צעיר על הקשבה וציות לבעליו, ולהרגיל אותו לגבולות גזרה בבית ובמרחב שמחוץ לו.

מה זה אילוף כלבים מקצועי?

 

מה עושה מאלף כלבים?

מאלף כלבים מקצועי עושה את העבודה שלו בכמה שלבים. ראשית, הוא יטפל בבעיות ההתנהגותיות הדחופות ביותר של הכלב, ולאחר מכן, ניתן להמשיך גם ללימוד של פקודות מתקדמות יותר. למשל, גורי כלבים מגיעים עם בעיית גבולות מובנית, מכיוון שהם לא מבינים עדיין את ההיררכייה בין כלב ובעליו.

הם נושכים, נובחים ללא אבחנה, לועסים את הריהוט והנעליים בבית, קופצים על ספות, מיטות, אנשים ובעלי חיים אחרים ובאופן כללי – נוטים לפרצי אנרגיה והשתוללות משולחת רסן.

כלבים צעירים וגורי כלבים בפרט, נמצאים במרדף בלתי פוסק אחרי אוכל, ולא אחת – כאשר מוליכים אותם ברצועה, הם עשויים להתעלם מקיומה ולגרור את בעליהם בעקבות הריחות שמסקרנים אותם. כל זאת, עוד מבלי לדבר על בעיית עשיית הצרכים בבית, שצריכה להיפתר במוקדם או במאוחר.

בכל אלו, יכול מאלף כלבים מקצועי לסייע, כמו גם בלימוד כלבים פקודות אילוף שישפרו את התקשורת של בעליו ואף יאפשרו לחנך אותו לביצוע פעולות מיוחדות, על פי הצורך.

מה עושה מאלף כלבים?

 

כיצד אילוף כלבים מקצועי מסייע בגמילת הכלב מעשיית צרכים בבית?

בעיית הצרכים היא בין הבעיות הבוערות והמתסכלות ביותר שבעלי כלבים נדרשים להתמודד עמן כאשר מביאים חבר חדש הביתה. הדבר גורם להמון תסכול אצל בעלי גורים, אך מהווה בעיה שהיא לעיתים גם מנת חלקם של בעלי כלבים שאימצו כלב בוגר ששהה בכלוב או בחצר תקופה ארוכה ומעולם לא הורגל לבית או לטיולים ברצועה.

בשני המקרים, מטרת הפנייה למאלף כלבים מקצועי היא לסייע בהרגלת הכלב ל"גבולות הגזרה" בבית ולמידת ההפרדה בין הטריטוריה שלו לבין החוץ.

כיצד אילוף כלבים מקצועי מסייע בגמילת הכלב מעשיית צרכים בבית?

 

במה תלויה ההצלחה של אילוף כלבים?

ההצלחה של אילוף כלבים תלויה בהרבה מאוד פרמטרים. יש חשיבות לסוג של הכלב, לגיל שלו, לשיטת האילוף ולסוג החיזוקים המשמש ליצירת ההתניות הרצויות. אולם מעבר לכל אלו, ישנה כמובן חשיבות רבה מאוד לבחירת המאלף עצמו. מאלפי כלבים איכותיים יודעים איך להתחבר לכלב, הם מכירים את הגזעים השונים ויודעים מה עובד יותר טוב או פחות טוב עבור כל אחד מהם וכיצד לפעול בכל סוג של סיטואציה.

במה תלויה ההצלחה של אילוף כלבים?

 

אילו מסלולי אילוף כלבים קיימים?

ישנם מאלפי כלבים שמציעים שירותי אילוף עד הבית, כך שניתן יהיה לאלף את הכלב בסביבה הטבעית שלו. לעיתים מדובר בפתרון שהוא נוח, פרקטי ונכון לכל המעורבים, אולם ישנם גם מקרים שבהם נעדיף דווקא לנתק את הכלב בזמן האילוף מהסביבה היומיומית שלו שבה ייתכן והושרשו בו כמה הרגלים בלתי רצויים שאנו מעוניינים לגמול אותו מהם.

לכן ישנה גם האפשרות להגעה עם הכלב אל המאלף עצמו או לפנסיון אילוף. מחיר אילוף כלבים מקצועי תלוי בין היתר מהמסגרת שבה תהליך האילוף מתבצע.

אילו מסלולי אילוף כלבים קיימים?

 

בשורה התחתונה

המטרה הסופית בפנייה לתהליך של אילוף מקצועי לכלבים היא להפוך את הכלב לבן לוויה נינוח וקשוב, שקל לגדל בבית וכן לבלות איתו מחוץ לו. כמו כל שירות שאנו רוכשים, גם אילוף כלבים מקצועי הוא השקעה לטווח ארוך שבמרבית המקרים, גם מחזירה את עצמה עם עודף.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

שפת גוף כלבים

לכלבים יש שפת גוף הייחודית להם והיא נשענת על תנועות שונות וצלילים שהכלב יודע להפיק כדי להביע את עצמו. כבעלים לכלבים, חיוני שנכיר את השפה

ציוד וצעצועים לכלבים

הצורך של כלבים בתעסוקה הוא דומה מאוד לצורך של בני אדם. כלבים לא יכולים לשבת כל היום ולנוח, אלא הם צריכים משהו שיאתגר ויספק אותם,

שיטת ארגז הכלים לאילוף כלבים

הרבה מאוד שיטות אילוף ומתודות הומצאו בשנים האחרונות על מנת שמלאכת אילוף הכלב תהפוך לקלה ואפקטיבית יותר. אחת השיטות הטובות והאפקטיביות ביותר שמדברים עליה כיום,

למה הכלב לא מקשיב?

התסכול הוא האויב הכי גדול של אנשים שלא מצליחים לאלף או לאמן את הכלב שלהם. בהרבה מקרים, הכלב פשוט לא משתף פעולה, וקשה מאוד להביא

למה כלב הוא חברו הטוב של האדם?

החיבור בין אנשים לכלבים הוא קשר עתיק יומין. אין זה מקרי שכלבים נחשבים לחבריהם הטובים ביותר של בני האדם. כלב הוא ללא ספק חיית המחמד

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס