אילוף כלבים גדולים

בעוד שכל סוגי הכלבים יכולים להפיק תועלת רבה מתהליך אילוף מקצועי, כאשר מדובר בכלב גדול, יש לכך משמעות רבה אף יותר. גידול של כלבים גדולים ובפרט אם מדובר בכלב שאנו מעוניינים לגדל בתוך הבית או הדירה, יכול להתגלות כאתגר לא פשוט בכלל אם לא דואגים לחנך את הכלב כראוי למשמעת.

זאת מאחר ולמרבית סוגי הכלבים הגדולים יש הרבה אנרגיה שעלולה לבוא לידי ביטוי באופן הרסני ואדרבא כאשר הכלב עדיין צעיר. החדשות המעודדות הן, כי בעזרת שיטות האילוף הנכונות, ניתן בהחלט להפוך גם כלבים עצומים בגודלם לבני משפחה נהדרים, מתונים, רגועים וממושמעים, שיהיו נוחים גם לבריות וגם לחיות מחמד אחרות. את הדרכים המומלצות לעשות זאת, נסקור בפרוטרוט בשורות הבאות.

 

כמה מילים על החשיבות הגדולה של אילוף כלבים גדולים

אילוף כלבים גדולים למשמעת הוא המפתח לחיים שלווים והרמוניים עם הכלב הגדול שלכם. כלב מאולף היטב הוא כלב שכיף לחיות במחיצתו ונוכחותו יכולה לשמח את כל בני המשפחה – מגדול ועד קטן. גם אם אימצתם גור של כלב גדול ממש עכשיו וגם אם פתחתם את ליבכם ודלתכם לכלב גדול בוגר, דעו כי הפנייה לתהליך אילוף מקצועי יכולה להקל מאוד גם על כלבכם וגם עליכם בבניית יחסים של אמון הדדי ותקשורת שתועיל לכל דיירי הבית.

כמה מילים על החשיבות הגדולה של אילוף כלבים גדולים

 

מי יוצא נשכר מאילוף של כלב גדול בסופו של דבר?

בין אם יש לכם ידע קודם וניסיון מעשי באילוף כלבים גדולים, ובין אם חוויית האילוף זרה וחדשה לכם, מדובר בתהליך שכולם יוצאים ממנו נשכרים: גם הכלב וגם הבעלים. טיב מערכת היחסים שתבנו עם הכלב שלכם, חשוב לא פחות מאיכות הקשר שלכם עם כל אחד מבני משפחתכם האחרים. ככל שהכלב הגדול שלכם ואתם תלמדו להכיר ולסמוך אחד על השני ולשתף פעולה בשלב מוקדם יותר – כך ייטב לכולם.

מי יוצא נשכר מאילוף של כלב גדול בסופו של דבר?

 

טיפ מספר 1 – הציעו לכלבכם תגמול חיובי על התנהגות טובה

חשוב לגשת לאילוף כלב גדול בגישה חיובית וסבלנות רבה. זכרו כי גם כשהכלב הענק והכבד שלכם קופץ עליכם או מצליח להעיף כלי יקר משולחן הקפה כשהוא מכשכש בזנב בהתלהבות – הוא לא באמת מבין את הבעייתיות במעשיו וודאי שלא עושה זאת בכוונה.

בניגוד למה שאנשים רבים מניחים, הרמת קול על הכלב וגילויי תסכול, לא רק שאינם עוזרים לכלב להבין מה הבעיה במעשיו, אלא מפריעים לו להתרכז בפעולות החלופיות שבעליו כן רוצים שיבצע. את אלו יש ללמד את הכלב מראש במסגרת תהליך אילוף ולתרגל אותן על בסיס יומיומי גם בבית, תוך הצעת חיזוקים חיוביים לכלב כשהוא מבצע את מה שמבקשים ממנו.

טיפ מספר 1 - הציעו לכלבכם תגמול חיובי על התנהגות טובה

 

כלבים גדולים מאוד אוהבים חטיפי אילוף, וניתן לחלק אותם בנדיבות לאורך תהליך האילוף. חלק מבעלי הכלבים מפיקים תועלת רבה גם משימוש בקליקר כחלק מהתרגול. הצליל שהקליקר מפיק מייצר התניה ברורה מאוד בין המעשה החיובי שהכלב ביצע לבין התגמול שניתן לו בעקבותיו (למשל החטיף לכלבים) – מה שיכול לזרז את תהליך הלימוד.

כדאי גם לפרגן לכלבכם הגדול בהמון שבחים כשהוא מגיב לפקודות שלכם. זכרו כי אתם כל עולמו של כלבכם ושכל הבעת חיבה מצידכם מעצימה את הצורך שלו להקשיב לכם כדי לרצות אתכם.

 

טיפ מספר 2 – דעו איך להגיב להתנהגויות בלתי רצויות

כלבים, ממש כמו ילדים קטנים, משתוקקים לתשומת לב ויקפצו על כל הזדמנות להזכיר לכם שהם בסביבה. לפעמים אנחנו מתגמלים בטעות את ההרגל הבעייתי הזה אצל הגורים שלנו, בכך שאנו מעניקים להם את תשומת הלב שהם משתוקקים לה כשהם קופצים עלינו.

טיפ מספר 2 - דעו איך להגיב להתנהגויות בלתי רצויות

 

אולם הדרך הנכונה להגיב בה להתנהגויות מסוג זה, היא דווקא להתעלם מהן. הרגילו את שאר בני משפחתכם לא להתייחס לכלב כשהוא קופץ עליהם או נובח לעברם בניסיון ללכוד את תשומת ליבם. חשוב להתרגל לפעול כך עם הכלב כבר מגיל צעיר, משום שבגיל מבוגר יותר הרבה יותר מאתגר לטפל בהרגלים הללו.

בנוסף, ככל שהכלב גדל – כך גדלים גם משקלו ומימדיו. ההתמודדות עם כלב נלהב במשקל עשרות קילוגרמים שמזנק עליכם או על האורחים שלכם – היא כבר לא עניין של מה בכך ועלולה אף להסתיים בפציעתכם. לכן הקפידו ללמד אותו כבר בגיל צעיר שקפיצות ונביחות הן לא הדרך הנכונה להשיג את שתומת ליבכם.

 

טיפ מספר 3 – הרגילו את כלבכם לטיולים עם רצועה

אחד החלקים הקשים ביותר באילוף כלב גדול הוא לחנך את הכלב ללכת עם רצועה. כלבים, במיוחד גדולים, זקוקים להרבה פעילות גופנית, וכשיוצאים איתם מהבית, יש להם צורך טבעי להתרוצץ ולפרוק אנרגיה. בצורך כשלעצמו אין כל פסול, אך הכלב עלול למצוא את עצמו בסכנה אם ירוץ לכביש או יתרחק מדי מבעליו ולא יצליח למצוא את דרכו חזרה.

מכאן החשיבות האדירה בהרגלת הכלב לטיולים עם רצועה. מדובר כמובן בתהליך שבתחילתו הכלב נוטה לגרור את בעליו אחריו כשהוא מנסה לשעוט קדימה. זכרו כי החוץ מלא בגירויים סביבתיים עבור כלבכם, בין אם מדובר בריחות חדשים, נוכחות של בעלי חיים אחרים ואנשים זרים.

טיפ מספר 3 - הרגילו את כלבכם לטיולים עם רצועה

 

כדי להרגיל את כלבכם לסנן את הסחות הדעת הללו וללכת בנחת עם הרצועה, עליכם להציע לו גירוי חלופי שיהיה לא פחות אטרקטיבי עבורו. גם כאן, חטיפים לכלבים עושים עבודה מצוינת ותמיד כדאי להחזיק כאלו בכיס או בפאוץ' אילוף כשאתם מוציאים את הכלב לטיול. אם אתם משתמשים בקליקר עבור תרגילי משמעת אחרים על הכלב, כדאי לנסות להשתמש בו גם בטיולים איתו כדי להרגיל אותו להקשיב לכם גם מחוץ לבית.

כמובן, בחלק ניכר מהמקרים לוקח זמן להרגיל את הכלב להישאר צמוד לבעליו בזמן הטיול ולא למשוך ברצועה. לכן מומלץ להתחיל עם רצועה קצרה באורך של כ- 2 מטרים שאינה רצועה מתארכת. גם רתמה לכלבים עשויה לעזור לשמור על כלבכם בשליטה בתחילת התהליך ויכולה להיות נוחה יותר עבור גור גדול.

לבסוף, ודאו שהכלב והילדים הקטנים שלכם שניהם באמת מוכנים לפני שאתם מוסרים להם את הרצועה, אחרת זה עלול להסתיים בילד בוכה וגור בורח.

 

טיפ מספר 4 – אפשרו לכלבכם לפרוק אנרגיה, הוא זקוק לזה

בנוסף לאימוני משמעת, כלבים גדולים רבים נהנים מאימוני אג'יליטי או פעילויות דומות אחרות. אימוני אג'יליטי הם אימוני זריזות שמסייעים לכלב לפתח מודעות לגודלו הפיזי ומלמדים אותו יותר שליטה עצמית. מדובר אמנם באימון למתקדמים שמתאים יותר לכלב גדול שכבר הטמיע את פקודות האילוף הבסיסיות.

אולם הדגש כאן הוא על הצורך להפעיל את הכלב ולבצע איתו פעילות גופנית מחוץ לבית על בסיס יומיומי. כלבים גדולים זקוקים לזה ובפרט כשהם צעירים. זהו הבסיס להפיכת הכלב הגדול שלכם לכלב בריא, מרוצה, נוח ורגוע.

טיפ מספר 4 - אפשרו לכלבכם לפרוק אנרגיה, הוא זקוק לזה

בשורה התחתונה

במאמר זה בחנו מספר טיפים מועילים שמסייעים מאוד באילוף של גזעי כלבים גדולים. כמובן, כל כלב הוא עולם ומלואו ולכן זה אך טבעי שתרגישו כי יש לכם עוד הרבה מה ללמוד. לכן אם שקלתם להתחיל בתהליך לאילוף הכלב הגדול שלכם, זה הזמן המושלם ליצור קשר עם מאלף לכלבים גדולים, ולקבל הדרכה פרטנית שתקנה לכם כלים לעבודה נכונה עם כלבכם ושיפור התקשורת ביניכם.

בשורה התחתונה

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

אילוף דוברמן

השם "דוברמן" מעניק לאנשים קונוטציות שלרוב הולכות לשני כיוונים שונים: מרבית האנשים חווים קונוטציות שליליות שמתחברות לדימוי שיצא לכלבים אלו ככלבי תקיפה אכזריים, בעוד שאנשים

אילוף לברדור

כלבי לברדור הינם כלבים אנרגטיים, חכמים ויציבים באופיים, ולכן הם מסייעים לאדם בפונקציות רבות כמו תמיכה באנשים עיוורים, עזרה בחיפוש ומציאת חומרי נפץ או סמים,

אילוף רועה בלגי

כאשר מביאים גור כלבים הביתה, יש צורך בייעוץ ועזרה באילופו, כך שתוכלו לחיות זה לצד זה בנוחות המירבית. גם אילוף רועה בלגי (הידועים גם ככלבי

אילוף פודל

יש כלבים שכאשר רואים אותם, מצליחים לזהות בדיוק מה הגזע שלהם, גם אם לא מבינים בכלבים בכלל. גזע הפודל הוא בדיוק גזע כזה, והוא זכה

אילוף דלמטי

הסרט המפורסם "101 כלבים דלמטיים" עושה חסד גדול עם הכלבים המפוארים והמנוקדים הללו. הוא הביא אותם לקדמת הבמה, וכיום, הדלמטיים מהווים חלק בלתי נפרד מהרבה

אילוף כלב תחש

כולנו מכירים את הספר המפורסם על כלב הבייגלה מילדותנו. כלב בייגלה הוא למעשה כלב מגזע תחש. הכלבים מגזע זה נחשבים חכמים וידידותיים מאוד ועל כן

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס