איך לחנך את הכלב שלכם להתנהג בתספורת נכון?

מאז ומתמיד כלבים היו חיית מחמד אהובה על בני האדם. משפחות רבות בוחרות לגדל כלבים כחיית מחמד לאור היתרונות הרבים הכרוכים בה כגון, חיזוק המערכת החיסונית של הילדים ולימוד הילדים מהי אחריות. כמו כל דבר, הטיפול בכלב כרוך בהרבה דברים וביניהם רחיצת ותספורת לכלב.

פעולות אלו לא תמיד נעימות לכלב שלנו ולכן הכלב שלנו עלול להתנהג לעיתים בצורה אגרסיבית ולנבוח בזמן התספורת או הרחצה. להלן מספר הצעות איך לחנך את הכלב להתנהג בצורה טובה יותר במהלך תספורת.

 

חיזוקים חיוביים

כמו בכל למידה, חיזוקים חיוביים הינם דרך טובה לעודד את הכלב שלנו להתנהג בצורה רגוע ונוחה במהלך תספורת. חיזוק חיובי יכול להיות ליטוף ומחמאה בקול נעים או לתת חטיף לכלב. כבר לפני המספרה כדאי לעבוד עם הכלב על התנהגות רגועה מפני שלל גירויים, על ידי נתינת חטיף ועידוד ההתנהגות הטובה בליטוף ומחמאה.

חִיוּבִי

חשיפה לרעשים ומכשירים שונים

כאשר הכלב חשוף לרעשים או מכשירים שונים שיוצרים רעש ולעיתים מאיימים על הכלב, ניתן להכין אותו גם לרעש שיכול להיות מהמכונה של התספורת. נסו להרגיל את הכלב שלכם לרעשים אלו על ידי מתן חיזוקים ועידוד של התנהגות רגועה ובכך תוכלו להפחית את רמת החרדה של הכלב מהרעש או המכונות שקיימים במספרות כלבים.

 

התייעצות עם מאלף

ישנם כלבים שהינם יותר רגישים ושצריכים חינוך יותר אינטנסיבי. במקרה כזה כדאי מאוד להתייעץ עם מאלף כלבים מוסמך. מאלפי כלבים מוסמכים יוכלו לעבוד איתנו ועם הכלב שלנו על ההתנהגויות הרצויות למספרת כלבים ובכלל. בסופו של דבר ההתנהגות במספרת כלבים צריכה להיות רגועה והכלב צריך להיות קשוב לספר בעת עבודתו. מיומנויות אלו חשובות לכלבים באופן כללי כי חשוב שהכלב יהיה ממושמע ורגוע גם בסיטואציות אחרות וגם בביתנו.

 

הרגילו את הכלב למספרה

הפכו את המספרה למקום שהוא חלק מהסביבה הטבעית של הכלב. הגיעו לאזור המספרה עם הכלב בתדירות של פעם בשבוע ושחקו עם הכלב ליד. כמו כן, ניתן גם כאן לתת חטיף לכלב ובכך ליצור קשר בין המקום לחטיף. קשר זה יגרום לכלב לשמוח ולאהוב את המקום יותר.

דרך נוספת היא גם להיכנס למספרה ולשבת בה כמה דקות – אולי גם לקבל ליטוף חביב מצוות המספרה וכך הכלב יהיה יותר רגוע כאשר נכנס למספרה וכתוצאה מכך יהיה רגוע יותר במהלך התספורת.

לסיכום, חשוב מאוד להשקיע בחינוך הכלב באופן כללי להתנהגות רגוע ונעימה ובכך גם תזכו בכלב רגוע בבית וגם כאשר מגיעים למקומות שהכלב לעיתים מקשר עם חוויה פחות נעימה כמו מספרת הכלבים או המרפאה הווטרינרית. כמו כן, חשוב גם לבחור מספרה שבה הצוות סבלני ובעל גישה חיובית לכלבים כמו צוות הספרים של מספרת קלין דוג.

לְחַנֵך

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

10 פריטים שהחתול שלכם יהנה מהם

חתולים הם יצורים סקרנים ושובבים, שתמיד מחפשים דרכים חדשות להעביר את זמנם. הם מטפסים על הרהיטים, רודפים אחרי צעצועים או פשוט נחים בשמש, חתולים נהנים

הכל על הדברת מזיקים

פרעושים וקרציות בחצר? מקקים ותיקנים בחדר האמבטיה? נמלים במטבח ועכברים במזווה? שוקלים להזמין מדביר ומתלבטים? במאמר זה נספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על

חמשת החצאיות היפות ביותר מבית H&M

H&M ידועה באופנה העדכנית שלה עם המחיר המשתלם. הרשת מציעה מגוון רחב של אפשרויות לבוש מסוגננות לחובבי אופנה. כשזה מגיע לחצאיות, H&M תמיד מצליחה להרשים

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס