אילוף דני ענק

אומרים שדברים טובים מגיעים באריזות קטנות, אך לא תמיד כך המקרה. לפעמים, אריזות גדולות במיוחד מביאות איתם דברים מצוינים וזה בדיוק מה שמתאר את כלב הדני הענק. הדני הענק הוא כלב שבניגוד לשמו המאיים והמראה שלו, הוא כלב חביב במיוחד, עם לב ענק.

למעשה, הוא נקרא "הענק העדין", והוא כלב מאוד חברותי, משפחתי ואוהב. המראה הגדול והמגושם שלו מטשטש את היכולת הנהדרת שלו להסתדר עם אנשים, אם כי כדי להגיע למצב האידיאלי של כלב שהוא חבר לכל דבר, אילוף דני ענק חייב להילקח בחשבון.

 

מה המאפיינים של דנים ענקיים?

הדנים הענקים הם גדולים במיוחד ויכולים להגיע גם למשקל של 70 ק"ג ומעלה. הראש של הדני הענק הוא גדול ביחס לגופו, ועדיין, הוא אינו כלב אגרסיבי. הוא כלב רגוע יחסית, ממושמע, אך מאוד אמיץ וערני. הדנים הענקיים נחשבים ככלבים אנושיים מאוד ונבונים להפליא.

הם קולטים פקודות בצורה מהירה ביותר, ונחשבים בעיני רבים לחכמים מרוב גזעי הכלבים האחרים. ברוב המקרים, הדנים הענקיים גדלים בבתים גדולים, בהם יש להם מקום, ויכולים ליהנות גם מישיבה ממושכת בחצר או במרפסת.

אילוף דני ענק
אילוף דני ענק

סביב מה נסוב האילוף של הדנים הענקיים?

אילוף כלבי דני ענק סובב סביב מוסר העבודה הגבוה של הכלבים הללו. הם מצליחים למקסם את היכולות הגופניות שלהם, ומסתדרים גם עם מאלפים קטנים יותר פיזית, שכן בשונה מגזעי כלבי אחרים, הם אינם נוהגים להשתמש בגופם הענק כדי לייצר דומיננטיות.

הם מהכלבים הגדולים הבודדים שהצליחו להיכנס לתחרויות כלבים הכוללות משמעת וגישוש, כל עוד הם מצליחים להישאר במשקלים סבירים. במקרים הקיצוניים, כלבי דני ענק מגיעים גם ל- 80 ק"ג, אך במשקל כזה הם נוטים להתעייף מהר ולאבד מהחיוניות האופיינית למרבית הפרטים בגזע.

סביב מה נסוב האילוף של הדנים הענקיים?

 

עד כמה המודעות של כלבי הדני הענק לגודלם היא משמעותית בהקשר האילופי?

אחד הדברים הכי חשובים בנושא של אילוף כלב דני ענק זה הנושא של מודעות לגודל. ברוב המקרים, הדנים אכן מודעים לגודל שלהם, אך יש מקרים בהם הם פשוט משתובבים ולא שמים לב לכך. חשוב להבהיר לכלב מהר מאוד כי הגודל שלו הוא משמעותי ושיש להיות עדין ליד הבעלים שלו.

חשוב מאוד לבסס את ההיררכיה הזו, גם להצלחת התהליך, וגם לשם השמירה על בריאותו של המטפל. ביסוס מערכת יחסים נכונה ותקשורת איכותית עם הדני הענק תשיג את המטרה הזו, ותגרום לכלב לשים לב לצעדיו ליד מי שצריך.

עד כמה המודעות של כלבי הדני הענק לגודלם היא משמעותית בהקשר האילופי?

 

מדוע חשוב לתת לדנים הענקיים את הפלטפורמה הנכונה ללמוד?

כלבי הדני הענק הם אינם כלבים אגרסיביים מיסודם, אך יש כלבים שיכולים לנצל הססנות של בעלים וחוסר סמכותיות, ואף להפוך לתוקפניים. הכלבים יהפכו לתוקפניים רק אם תעשו כל טעות אפשרית בספר, ולכן, כאשר אתם רואים שמשהו לא מסתדר לכם במישור האילופי, חשוב מאוד לפנות לאנשי מקצוע כדי לקבל עזרה.

מאלף כלבים לדני ענק יידע לשדרג את כל תהליך האילוף, להוסיף אלמנטים של אימון, ולספק לכם כלב ממושמע כפי שתמיד רציתם. הדנים הענקיים יכולים להיות נכס ענק לכל בית, אם כי צריך לתת להם את הפלטפורמה המתאימה לכך.

אילוף דני ענק
אילוף דני ענק

איך מבססים את ההיררכיה מול הדנים הענקיים?

ביסוס ההיררכיה מול הכלב בגיל צעיר היא כאמור עניין קריטי בכל מה שנוגע לעבודה עם דנים ענקיים. לעיתים, זה אפילו מאמץ משפחתי, שכן כל בני המשפחה צריכים להיות מעורבים בתהליך, ולתרום את חלקם, על מנת שהכלב יבין את מקומו בבית.

איך מבססים את ההיררכיה מול הדנים הענקיים?

 

באיזה גיל רצוי להתחיל באילוף דני ענק?

רצוי להתחיל לאלף כלבי דני ענקי כבר בגיל שלושה חודשים, כאשר הם עוזבים את אימם בתור גורים. כאמור, תחילה רצוי לבסס את ההיררכיה ואת מערכת היחסים בין הבעלים לכלב, ורק אז לעבור לפקודות אילוף פשוטות, לימוד שליטה בצרכים ואז פקודות מתקדמות יותר.

באיזה גיל רצוי להתחיל באילוף דני ענק?

 

האתגרים באילוף דני ענק

בניגוד למרבית הכלבים, שמסיימים את שלב הגורות בגיל 3, הדנים הענקיים הופכים לכלבים בוגרים בשלב הרבה יותר מאוחר. זה מקשה מאוד את העבודה, שכן גורים, כידוע, משתוללים, מביאים איתם הרבה אנרגיה וגם הורסים את הבית ואת הציוד בו.

בתוך כך, ההתפתחות האיטית גם אומרת שצריך לשמור על תהליך האילוף לאורך זמן, כי הכלב יכול לשכוח את הפקודות ואת ביסוס הדומיננטיות של הבעלים עם הזמן, ולהפוך לכלב אגרסיבי וקשה לטיפול. הכלב ממשיך להתחזק ולגדול עד גיל מאוחר יחסית, ויש לשמור לו על התזונה כדי שלא יגזים.

האתגרים באילוף דני ענק

 

על הצורך באימון יומיומי לכלבי דני ענק

הגודל העצום של הדני הענק מחייב את הבעלים לספק לו זמן של פעילות גופנית בכל יום. הפעילות חייבת להיות מתונה ומדודה, אך כזו שתגרום לכלב לזוז. הוא כלב מאוד גדול עם הרבה שרירים אשר זקוקים לחמצן, ולכן הסיבולת שלו אינה גבוהה.

כמובן שעדיף לא לגדל דני ענק בתוך דירה קטנטנה, שכן אז הוא יהפוך למתוסכל וחסר שקט, לאור הצורך הטבעי במרחב התואם את גודלו. עם זאת, גידול דני ענק בתנאים אלו עדיין אפשרי כאשר עדיין משקיעים בו ומספקים לו פעילות גופנית של כחצי שעה ביום לפחות.

על הצורך באימון יומיומי לכלבי דני ענק

 

לסיכום

אילוף של דני ענק סובב סביב היכולת לאתגר את הכלב ולגרום לו לרצות את הבעלים שלו. ככל שהכלב יצליח יותר, המוטיבציה שלו תגבר והרצון שלו ללמוד עוד ילך ויגדל. העניין הוא באמת לעבוד נכון ומסודר, ובעיקר עם סבלנות, מפאת גודלו העצום של הגזע. לכן, אם אינכם מסתדרים ואתם רוצים לקבל כלב מחונך ונעים, שווה לפנות לסיוע של מאלפי כלבים מקצועיים שמכירים את הגזע ויודעים איך להוציא ממנו את המקסימום בזמן קצר.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

אילוף דלמטי

הסרט המפורסם "101 כלבים דלמטיים" עושה חסד גדול עם הכלבים המפוארים והמנוקדים הללו. הוא הביא אותם לקדמת הבמה, וכיום, הדלמטיים מהווים חלק בלתי נפרד מהרבה

אילוף דוברמן

השם "דוברמן" מעניק לאנשים קונוטציות שלרוב הולכות לשני כיוונים שונים: מרבית האנשים חווים קונוטציות שליליות שמתחברות לדימוי שיצא לכלבים אלו ככלבי תקיפה אכזריים, בעוד שאנשים

אילוף לברדור

כלבי לברדור הינם כלבים אנרגטיים, חכמים ויציבים באופיים, ולכן הם מסייעים לאדם בפונקציות רבות כמו תמיכה באנשים עיוורים, עזרה בחיפוש ומציאת חומרי נפץ או סמים,

אילוף רועה בלגי

כאשר מביאים גור כלבים הביתה, יש צורך בייעוץ ועזרה באילופו, כך שתוכלו לחיות זה לצד זה בנוחות המירבית. גם אילוף רועה בלגי (הידועים גם ככלבי

אילוף פודל

יש כלבים שכאשר רואים אותם, מצליחים לזהות בדיוק מה הגזע שלהם, גם אם לא מבינים בכלבים בכלל. גזע הפודל הוא בדיוק גזע כזה, והוא זכה

אילוף רוטוויילר

בין אם אתם מתכננים לאמץ גור רוטווילר, מתקשים באילוף כלב הרוטוויילר שלכם או מודאגים מכך שלרוטוויילר שלכם יש נטיה לתוקפנות, הגעתם למקום הנכון. במדריך שלפניכם

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס