אילוף דוג דה בורדו

ישנן הרבה מאוד שיטות של אילוף כלבים, והבחירה בדרך הנכונה היא זו שתטיב עם הכלב שלכם. משתנים רבים משפיעים על בחירת השיטה הנכונה, כמו גיל הכלב, סוג הכלב, סביבת המחיה שלו והרקע האילופי שעימו הגיע.

חשוב לזכור כי כל כלב הוא שונה, ולכן כדאי להביא בחשבון בהקשר לאילוף גם את אופיו של הכלב הספציפי המושפע בין היתר ממוצאו הגזעי. הדבר ניכר במיוחד באילוף דוג דה בורדו שהם גזע כלבי מיוחד במינו, ועל כך נרחיב בפרוטרוט בשורות הבאות.

 

מה חשוב לדעת על כלבי דוג דה בורדו?

דוג דה בורדו הוא גזע צרפתי ממשפחת כלבי המסטיף, שהיה פופולרי במיוחד בבתיהם של אצילים בצרפת, הודות ליכולות השמירה המפותחות שלו. כלבים אלו נחשבים אמיצים מאוד, נאמנים ומגוננים מאוד כלפי בעליהם והטריטוריה שלהם. הם חזקים מאוד ולעיתים גם רכושניים ואגרסיביים כלפי זרים.

לכן, האילוף שלהם כבר ממועד הגעתם לביתם החדש, הוא בגדר חובה. כאשר מאלפים דוג דה בורדו, חשוב להפגין מנהיגות מצד אחד, אך גם חמלה וסבלנות מנגד. יש לזכור שלמרות גודלם המרתיע קמעה, כלבים אלו ניחנו דווקא במזג יחסית רגוע, חברותיות ונטיה להקשר מאוד לבעליהם – כולל לילדים במשפחה, שאיתם הם מגלים עדינות רבה.

יחד עם זאת, תהליך האילוף של כלבים אלו הוא די מורכב, מעצם היותם בעלי רמות נמוכות יחסית של אנרגיה. בהתאם לזאת, אימוני דוג דה בורדו למשמעת וצייתנות מצריכים עקביות והתמדה רבה מצד בעליהם.

אילוך דוג דה בורדו
אילוך דוג דה בורדו

מהו הגיל המומלץ לאילוף דוג דה בורדו?

עם דוג דה בורדו בדומה לכל גזע אחר של כלבים, עשרים השבועות הראשונים לחיי הכלב מהווים תקופה אופטימלית ללמידה. זוהי תקופה בה מוחו של הכלב עדיין פנוי ללמידה ונוטה להטמיע בהצלחה כל שיעור. צבירת חוויות חיוביות ורכישת הרגלי סוציאליזציה (חיברות) בתקופה זו, הן חיונית ביותר להתפתחותו התקינה של הדוג דה בורדו בתור כלב בוגר.

בקצרה, כמות הזמן ואיכות האינטראקציה שלכם עם גור הדוג דה-בורדו שלכם בשלב זה, היא המפתח להפיכתו לכלב בוגר ממושמע, צייתן ונוח. את האילוף של כלבי דוג דה בורדו באופן ספציפי, כדאי להתחיל בערך בגיל 8 שבועות, שזהו גם הגיל שניתן לשחרר בו גור מהאם שלו. התחלה מוקדמת תסייע מאוד בתהליך כי מדובר בכלבים שאילופם הוא תהליך מתמשך.

מהו הגיל המומלץ לאילוף דוג דה בורדו

 

איך מתחילים אילוף של דוג דה בורדו?

את האילוף של דוג דה בורדו רצוי להתחיל עם אימוני ציות בסיסיים, כמו "שב", "בוא", "רגלי" וכדומה, כדי להבהיר לכלב את הדומיננטיות שלכם בתור בעלים, ולהקנות להם את הבסיס לאימונים המתקדמים יותר. עם דוג דה בורדו חשוב מאוד להיות סבלניים, כאמור, מפאת רמת האנרגיה היחסית נמוכה שלהם, שמקשה על המאלף להניע אותם לפעול.

לכן ייתכן שתצטרכו לחזור על הפקודות כמה וכמה פעמים עד שהכלב יבין מה הוא אמור לעשות. אגב, חשוב לא לגרום לכלב לקפוץ, כי מדובר בגזע עם בעיות מבניות במפרקי הירכיים.

איך מתחילים אילוף של דוג דה בורדו?

 

איפה כדאי לאלף דוג דה בורדו?

כמו הרבה כלבים ביתיים, גם את כלבי הדוג דה בורדו אפשר ורצוי לאלף בבית. הם כלבים שמרגישים נוח וטוב בבית – במחיצת בני משפחתם, וקל להם הרבה יותר לאמץ את הפקודות החדשות שלהם בסביבה המוכרת להם. לכן, האופציה של אילוף בפנסיון לאילוף כלבים, היא פחות מומלצת במקרה הזה.

חשוב לזכור שלא מדובר בכלב שהוא אתלטי במיוחד, ויהיה להם קשה להתאמן בחוץ, שכן הם עלולים לחטוף מכת חום או לסבול מקוצר נשימה. בנקודה זו חשוב להזכיר שאין להשאיר את הכלבים הללו בחום היוקד למשך זמן רב, מכיוון שיש להם אף פחוס והם מתקשים בנשימה.

אילוך דוג דה בורדו
אילוך דוג דה בורדו

מתי בכל זאת רצוי לשקול את האפשרות של אילוף דוג דה בורדו בפנסיון כלבים?

האופציה של אילוף דוג דה בורדו בבית אילוף או בפנסיון אילוף, היא כאמור לעיל, אפשרות פחות מומלצת, לאור הנטיה הטבועה בהם להיקשר מאוד לבעליהם ולחוש נטושים כשמשאירים אותם לבד. אולם אין לפסול את האפשרות הזו על הסף במקרים שבהם ניכר שהאילוף הביתי אינו משיג את מטרותיו בשום אופן.

ישנם כלבי דוג דה בורדו אשר אינם מצליחים לעבור את התהליך האימוני בהצלחה וצריכים מסגרת לימוד שהיא יותר ממוקדת, רציפה ואינטנסיבית. כמובן, חשוב לזכור שאילוף כלבים הוא לא תורה סדורה, ואפשר לחרוג מן הנורמה על מנת להגיע לתוצאות בהתאם למצב בשטח וההתקדמות בכל מקרה לגופו.

במקרה כזה, חשוב מאוד לחפש אחר מאלף כלבים מומלץ עם ניסיון ספציפי באילוף כלבי דוג דה בורדו, אשר ידע איך להתייחס לכלב, לצרכים ולמגבלות המיוחדות לו, כמו גם לתהליך האילוף באופן כללי, כדי להשיג את התוצאות הרצויות בתוך פרק זמן סביר.

מתי בכל זאת רצוי לשקול את האפשרות של אילוף דוג דה בורדו בפנסיון כלבים?

 

על חשיבות החיברות באילוף דוג דה בורדו

אחד האלמנטים הכי חשובים באילוף של דוג דה בורדו הוא הנושא החברתי. הכלבים נוטים מאוד להיקשר לבעלים שלהם והם נאמנים מאוד. הם תלויים בבעלים שלהם, ומקשיבים להם הרבה יותר מאשר למאלפים מקצועיים לרוב. חשוב ללכת איתם שלב אחר שלב, צעד אחר צעד עם המון סבלנות, ולהטמיע בהם את האלמנטים השונים בצורה מדורגת.

האילוף מתבצע כמובן עם המון חיזוקים חיוביים, כגון חטיפים, פינוקים ודברי שבח לכלב, בדגש על התמדה ועקביות מצד הבעלים במתן החיזוקים הללו בתיזמון המתאים לכך. המעורבות של הבעלים באילוף דוג דה בורדו היא קריטית מכיוון שהכלבים הללו זקוקים נואשות לחיבת הבעלים שלהם ומחפשים בקביעות את אישורם.

באילוף דוג דה בורדו חשוב לעבוד לאט, לא לדחוק בכלב ולא לאמץ אותו יתר על המידה. בסופו של דבר, התמדה ועקביות הן המפתח לקבלת כלב משפחתי ונאמן מאין כמוהו, שכיף להיות בסביבתו. לכן שווה להתאזר בסבלנות ולהשקיע בתהליך האילוף.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

אילוף דוברמן

השם "דוברמן" מעניק לאנשים קונוטציות שלרוב הולכות לשני כיוונים שונים: מרבית האנשים חווים קונוטציות שליליות שמתחברות לדימוי שיצא לכלבים אלו ככלבי תקיפה אכזריים, בעוד שאנשים

אילוף לברדור

כלבי לברדור הינם כלבים אנרגטיים, חכמים ויציבים באופיים, ולכן הם מסייעים לאדם בפונקציות רבות כמו תמיכה באנשים עיוורים, עזרה בחיפוש ומציאת חומרי נפץ או סמים,

אילוף רועה בלגי

כאשר מביאים גור כלבים הביתה, יש צורך בייעוץ ועזרה באילופו, כך שתוכלו לחיות זה לצד זה בנוחות המירבית. גם אילוף רועה בלגי (הידועים גם ככלבי

אילוף פודל

יש כלבים שכאשר רואים אותם, מצליחים לזהות בדיוק מה הגזע שלהם, גם אם לא מבינים בכלבים בכלל. גזע הפודל הוא בדיוק גזע כזה, והוא זכה

אילוף דלמטי

הסרט המפורסם "101 כלבים דלמטיים" עושה חסד גדול עם הכלבים המפוארים והמנוקדים הללו. הוא הביא אותם לקדמת הבמה, וכיום, הדלמטיים מהווים חלק בלתי נפרד מהרבה

אילוף כלב תחש

כולנו מכירים את הספר המפורסם על כלב הבייגלה מילדותנו. כלב בייגלה הוא למעשה כלב מגזע תחש. הכלבים מגזע זה נחשבים חכמים וידידותיים מאוד ועל כן

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס