אילוף ג'ק ראסל

ג'ק ראסל טרייר הוא אחד מגזעי הכלבים הפופולריים ביותר בעולם. מדובר בגזע שבמקור נועד לשמש ככלב עבודה, והוא ניחן באינטליגנציה גבוהה, אתלטיות, ערנות, יכולות אתלטיות וזריזות רבה. כלב הג'ק נשאר קטן, ולכן הרבה אנשים מניחים שיוכלו לגדל אותו בנוחות גם בבתים קטנים ובדירות ממוצעות.

אולם בפועל מדובר בכלבים אנרגטיים להפליא שחשוב לאפשר להם להתפרק ממרצם מדי יום ביומו למשך שעה לפחות כדי שלא יהפכו הרסניים בסביבה הביתית.

 

מה מיוחד בכלבי ג'ק ראסל?

אף שג'ק ראסל הוא כלב חביב ואוהב אדם, אילוף ג'ק ראסל צריך להיעשות בחוכמה ובשלב די מוקדם, על מנת שידע גבולות מהם וניתן יהיה ליהנות ממנו כחלק בלתי נפרד מהמשפחה. כלבי הג'ק הם כאמור, כלבים אנרגטיים וערניים מאוד, הניחנים בשובבות, אומץ ותעוזה רבה. 

בזכות תכונותיהם אלו והאנרגיה המתפרצת שלהם, הם מככבים במגוון תחרויות ספורטיביות כדוגמת תחרויות אג'יליטי לכלבים. כלבים אלו אוהבים מאוד תשומת לב מאנשים, אך עם זאת, נוטים להיות עיקשים במיוחד (לעיתים אף באופן מתסכל עבור בעליהם). 

הודות לחוכמתם של הכלבים הללו, כאשר בעליהם משקיעים באילופם כראוי הם יכולים להפוך לכלבים נפלאים, כיפיים וממושמעים ביותר. מנגד, כאשר לא דואגים לאלף אותם – הם עשויים גם לגרום ללא מעט נזקים ואף לסכן את עצמם, מפאת נטייתם לרדוף אחרי כל דבר שזז. בכל זאת, מדובר בגזע שפותח ככלב ציד ולכן זהו טבעו הבסיסי.

אילוף ג'ק ראסל
אילוף ג'ק ראסל

מהו הגיל המומלץ לאילוף ג'ק ראסל?

עם כלב ג'ק ראסל, מומלץ להתחיל ולעבוד כבר בגיל 3 חודשים על נושא הגמילה מהרס של רהיטים וחפצים בבית. עיצוב האופי של הכלב הוא חיוני להפיכתו לכלב שנוח לגדל בבית, משום שבהעדר חינוך למשמעת גבוהה, כלבים אלו נוטים להפוך חסרי סבלנות, הרסניים ובלתי ניתנים לשליטה.

מהו הגיל המומלץ לאילוף ג'ק ראסל

 

מה חשוב לזכור כשמאלפים כלב מגזע ג'ק ראסל?

כשמדובר על אילוף של ג'ק ראסל חשוב ביותר להשקיע בתהליך של חיברות (סוציאליזציה) על מנת להבטיח שהכלב לא יהפוך להיות אגרסיבי כלפי בני אדם (מבוגרים וילדים כאחד), בעלי חיים וגירויים מסוגים אחרים. בתהליך זה נהוג להפגיש את הכלב שעובר אילוף עם אנשים, כלבים וחתולים ושאר גירויים במטרה לחשוף אותו למנעד רחב יחסית של גירויים באופן מבוקר.

כך ניתן להבטיח כי הכלב לא יפחד מאלו כאשר יפגוש בהם מחוץ לביתו או יגלה תוקפנות כלפיהם. את תהליך הסוציאליזיציה חשוב מאוד לבצע עם כלבי ג'ק ראסל כבר בשלב הגורות שלהם.

מה חשוב לזכור כשמאלפים כלב מגזע ג'ק ראסל

 

אילוף מבוסס דומיננטיות של ג'ק ראסל

אצל כלבי ג'ק ראסל יש חשיבות רבה לדומיננטיות של הבעלים מול הכלב. אחד השלבים הראשונים באילוף של כלבי ג'ק ראסל צעירים, הוא כמובן ליצור קשר חזק עם הכלב, לרכוש את אמונו ולתת לו להבין שאתם נמצאים במעמד הבלתי מעורער של "ראש הלהקה" – לכן על הכלב להישמע להוראותיכם. זהו המפתח להצלחתו של תהליך האילוף כולו.

אילוף מבוסס דומיננטיות של ג'ק ראסל

 

תדירות מפגשי האילוף של ג'ק ראסל

כלבי ג'ק ראסל ניחנים ביכולת למידה גבוהה אולם לאור אופיים העיקש, האילוף צריך להתבצע בתדירות גבוהה ובעקביות, על מנת לשמר את הישגי התהליך.

אילוף ג'ק ראסל
אילוף ג'ק ראסל

פקודות אילוף בסיסיות שכדאי ללמד כלבי ג'ק

הפקודה "רגלי", היא בין פקודות האילוף הבסיסיות שהכי חשוב ללמד את כלב הג'ק על מנת להבטיח שיידע ללכת לצד בעליו בטיולים מחוץ לבית מבלי להתפתות לרדוף אחרי בעלי חיים אחרים או לאבד קשב בהינתן גירויים חיצוניים בסביבתו.

פקודות אילוף בסיסיות שכדאי ללמד כלבי ג'ק

 

דגשים לאילוף מוצלח ואפקטיבי של כלבי ג'ק ראסל

אימון, משמעת וצייתנות אלו אלמנטים חשובים מאוד אצל כל ג'ק ראסל, כי הם כלבים נמרצים באופיים שיכולים לאבד קשב בקלות. עם זאת, כאשר מאמנים אותם בצורה נכונה, הם קולטים את הפקודות במהרה, והופכים לכלבים שקל יחסית לאלף. הם רוצים ללמוד, סתגלנים, ומתגברים על החולשות המובנות שלהם (גודל) בצורה מעוררת השראה. השאלה הגדולה עבור הרבה מאוד בעלי כלבים היא מתי בדיוק להתחיל, ואיך להתקדם בהדרגה.

דגשים לאילוף מוצלח ואפקטיבי של כלבי ג'ק ראסל

 

איפה כדאי לאלף כלבים מגזע ג'ק ראסל טרייר?

אימונים מבוססי משחקי כדור ונשיכה, מהווים חלק בלתי נפרד מתהליך האילוף של כלבים מגזע ג'ק ראסל. הם נחשבים מאוד יעילים אצל הכלבים הללו, לאור נטייתם הטבעית לצוד שמולידה יצר משחקי חזק אצלם (בהשוואה לכלבים מגזעים קטנים אחרים). שילוב המשחק באילוף מאפשר לכלבי הג'ק ליהנות יותר מהתהליך ולשתף עם מאלפיהם פעולה בצורה טובה יותר.

יחד עם זאת, חיבתם של הג'קים למשחקים עלולה, ביד לא מקצועית, להפוך גם לחרב פיפיות. יצר המשחק של הכלבים הללו כה חזק, עד שללא הקניית הרגלים נכונים, הם עשויים להסב נזקים לרכוש ולריהוט בבית. לכן מומלץ מאוד להיעזר במאלף כלבים מוסמך עם ניסיון באילוף ג'ק ראסל, שידריך את בעליו של הכלב בהרגלתו למשחקי כדור ונשיכות מחוץ לסביבה הביתית ולכרסום של עצמות לעיסה לכלבים בלבד בתוך הבית.

איפה כדאי לאלף כלבים מגזע ג'ק ראסל טרייר

 

האם מומלץ להסתייע במאלף כלבים מקצועי במסגרת אילוף של כלבי ג'ק ראסל?

כפי שציינו קודם לכן, באילוף של כלבים מגזע הג'ק ראסל, עקביות היא המפתח וגם התמדה והרבה מאוד סבלנות. אלו נדרשות, לאור שובבותם הרבה והתזזיתיות של כלבים אלו, שהופכות אותם מועדים לאובדן קשב וריכוז, ובפרט כאשר הם צעירים. כלבי ג'ק ראסל יגיבו בדרך כלל באופן חיובי ויעיל מאוד לעבודה מול מאלף כלבים טוב, היות שמדובר על גזע אוהב אדם.

 

בשורה התחתונה

אילוף כלבים מקצועי יכול להיות הפתרון לחינוך כלבי ג'ק ראסל למשמעת ומתינות, כמו גם להכשרתם לרכישת מיומנויות ספציפיות. ליווי מקצועי של מאלף כלבים מנוסה הוא המפתח לחיים משותפים נעימים עם כלב מסוג ג'ק ראסל, שיכול להפוך לחלק בלתי נפרד ואהוב מאוד מהתא המשפחתי שלכם. 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

אילוף דלמטי

הסרט המפורסם "101 כלבים דלמטיים" עושה חסד גדול עם הכלבים המפוארים והמנוקדים הללו. הוא הביא אותם לקדמת הבמה, וכיום, הדלמטיים מהווים חלק בלתי נפרד מהרבה

אילוף דוברמן

השם "דוברמן" מעניק לאנשים קונוטציות שלרוב הולכות לשני כיוונים שונים: מרבית האנשים חווים קונוטציות שליליות שמתחברות לדימוי שיצא לכלבים אלו ככלבי תקיפה אכזריים, בעוד שאנשים

אילוף לברדור

כלבי לברדור הינם כלבים אנרגטיים, חכמים ויציבים באופיים, ולכן הם מסייעים לאדם בפונקציות רבות כמו תמיכה באנשים עיוורים, עזרה בחיפוש ומציאת חומרי נפץ או סמים,

אילוף רועה בלגי

כאשר מביאים גור כלבים הביתה, יש צורך בייעוץ ועזרה באילופו, כך שתוכלו לחיות זה לצד זה בנוחות המירבית. גם אילוף רועה בלגי (הידועים גם ככלבי

אילוף פודל

יש כלבים שכאשר רואים אותם, מצליחים לזהות בדיוק מה הגזע שלהם, גם אם לא מבינים בכלבים בכלל. גזע הפודל הוא בדיוק גזע כזה, והוא זכה

אילוף רוטוויילר

בין אם אתם מתכננים לאמץ גור רוטווילר, מתקשים באילוף כלב הרוטוויילר שלכם או מודאגים מכך שלרוטוויילר שלכם יש נטיה לתוקפנות, הגעתם למקום הנכון. במדריך שלפניכם

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס