אילוף גורים לצרכים

גורי כלבים הם חמודים במיוחד, שובבים ורובם גם מאוד חברותיים, אך הם מביאים איתם מגוון רחב של בעיות בשבועות הראשונים לאימוץ. גורים רבים הם מאוד אנרגטיים, הם נושכים, הורסים את הרהיטים והבגדים בבית, והבעיה הכי גדולה עבור הרבה מאוד אנשים היא שהם פשוט עושים את הצרכים שלהם בבית.

בדיוק כמו בני אדם, גם כלבים לומדים רק עם הזמן לשלוט על הסוגרים שלהם, וצריך להיות סבלניים במיוחד כדי לעבור את התהליך הזה עם הכלב. אילוף גורים לצרכים זה לא עניין של מה בכך וצריך לעשות את זה נכון. לכן זהו הנושא שבו נדון במדריך שלפניכם.

 

מתי מתחילים חינוך גורים לצרכים?

בניגוד למה שמרבית האנשים חושבים, אי אפשר לאלף גור לצרכים כבר בימים הראשונים לחייו. מעבר לכך, רוב האנשים כלל לא מאמצים גורים לפני גיל חודשיים, שכן בחודשיים הראשונים הם נמצאים עם האם בבתי גידול או בפנסיונים.

גם אחרי שמביאים את הכלב הביתה, לרוב, לגורים אין שליטה על הסוגרים שלהם עד שהם מגיעים לגיל של כ- 14 שבועות. לכן, כל ניסיון לגמילת הכלב מעשיית צרכים בבית לפני כן, צפוי לגרור הרבה תסכול מיותר. בהחלט יש דברים שאפשר ללמד את הכלב כשהוא בן 10 שבועות, אך שליטה בצרכים היא לרוב לא אחד מהדברים הללו.

 

מתי מתחילים חינוך גורים לצרכים?

 

עם איזה סוג של אילוף כדאי להתחיל?

בשבועות הראשונים להגעתו של כלבלב הביתה, ועוד לפני שלב הצרכים, מגיע השלב של הרגלת הכלב להליכה עם רצועה, שהיא למעשה הבסיס לכך שאפשר יהיה לטייל עם הכלב מחוץ לבית כדי לאפשר לו לפרוק אנרגיה ולהתרוקן במקום המתאים לכך. רק בגיל של כ- 3 וחצי חודשים, אפשר לנסות להתחיל את האימונים לאילוף צרכים, אך צריך להתכונן לכך שלא מדובר בעניין קל, והוא יכול להיות מאוד מתסכל, לא נעים ואף מצחין.

 

עם איזה סוג של אילוף כדאי להתחיל?

 

איך לאלף גור כלבים לצרכים?

גמילה מעשיית צרכים בבית לא מתרחשת ביום אחד. כלבים רבים ממשיכים "לפספס" גם לאחר שנראה כי התרגלו לעשיית צרכיהם מחוץ לבית, וחשוב גם כאן לשמור על אורח רוח. אחרי הכל, מדובר בייצור חי שאוהב אתכם ולא עושה זאת בכוונה. אילוף יעיל של גור לצרכים, מצריך בראש ובראשונה יציאה לטיולים תכופים עמו מחוץ לבית, בתדירות גבוהה של אחת לשעה או שעתיים.

אל דאגה – זהו שלב זמני בלבד, אם כי הכרחי. בכל פעם שהכלב שלכם מצליח לעשות את הצרכים שלו בחוץ, תוכלו לתת לו חטיף לכלבים וחיזוק חיובי בדמות ליטוף ומילות עידוד. יש אנשים שממש יוצאים מגדרם כדי להבהיר לכלב שזוהי פעולה חיובית שצריך להמשיך ולבצע אותה שוב.

 

איך לאלף גור כלבים לצרכים?

 

מתי כדאי לפנות לאנשי מקצוע בנושא של אילוף גורים לצרכים?

אילוף כלבים לצרכים הוא תהליך לא פשוט, שלא לכולם יש את היכולת להתמודד איתו. בהרבה מקרים, הכלב עושה את הצרכים שלו בגינה, ואז חוזר הביתה ועושה אותם על הרצפה. צריך הרבה מאוד אורך רוח ובמקרים של גורים, גם לא מעט ניסיון.

הרבה מאוד בעלי מקצוע ממליצים לאנשים חסרי ניסיון עם כלבים פשוט לא לאמץ גורים, אלא כלבים שכבר מאולפים לצרכים. גורים לא מתאימים לכל אחד, ומדובר בהרבה מקרים על חוויה שהיא דומה לגידול תינוק.

 

מתי כדאי לפנות לאנשי מקצוע בנושא של אילוף גורים לצרכים?

 

כמה זמן אורך תהליך של אילוף כלבים לצרכים?

אילוף של כלבים לצרכים זהו תהליך שעלול לקחת מספר שבועות. כמובן שזה תלוי בהרבה מאוד משתנים כמו סוג הכלב, גילו, ורמת האילוף שלו. יש הרבה אנשים שלא יודעים כיצד לפעול בסיטואציות מסוימות ולכן, האופציה של לקחת מאלף גורים יכולה להיות רלוונטית להרבה בעלי כלבים.

אילוף של גור לצרכים על ידי מקצוען יקל עליכם מאוד את התהליך. המאלף יודע כיצד להתמודד עם הבעיה ואף נותן לבעלים כלים פרקטיים לעשות זאת בזמן אמת. בעזרת מאלפים טובים, זמן התהליך יכול להיחתך בצורה משמעותית ולמנוע הרבה מאוד תסכול מכל המעורבים.

 

כמה זמן אורך תהליך של אילוף כלבים לצרכים?

 

האם אילוף של כלבים לצרכים מועיל גם בדרכים אחרות?

אילוף גורים לצרכים הוא בין הקשיים היותר משמעותיים בגידול של גור כלבים. אולם חשוב מאוד לעשות זאת בצורה נכונה, להתאזר בסבלנות ואף להסתייע באנשי המקצוע הנכונים כדי שחינוך הכלבלב שלכם יועיל לו ולכם גם בהיבטי משמעות לטווח הרחוק, ולא יגרום לטראומות ונזקים מיותרים.

 

האם אילוף של כלבים לצרכים מועיל גם בדרכים אחרות?

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

שפת גוף כלבים

לכלבים יש שפת גוף הייחודית להם והיא נשענת על תנועות שונות וצלילים שהכלב יודע להפיק כדי להביע את עצמו. כבעלים לכלבים, חיוני שנכיר את השפה

ציוד וצעצועים לכלבים

הצורך של כלבים בתעסוקה הוא דומה מאוד לצורך של בני אדם. כלבים לא יכולים לשבת כל היום ולנוח, אלא הם צריכים משהו שיאתגר ויספק אותם,

שיטת ארגז הכלים לאילוף כלבים

הרבה מאוד שיטות אילוף ומתודות הומצאו בשנים האחרונות על מנת שמלאכת אילוף הכלב תהפוך לקלה ואפקטיבית יותר. אחת השיטות הטובות והאפקטיביות ביותר שמדברים עליה כיום,

למה הכלב לא מקשיב?

התסכול הוא האויב הכי גדול של אנשים שלא מצליחים לאלף או לאמן את הכלב שלהם. בהרבה מקרים, הכלב פשוט לא משתף פעולה, וקשה מאוד להביא

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס