אילוף בול טרייר

הבול טרייר האנגלי הוא כלב מתוק ומיוחד מאוד בעל מראה יוצא דופן. אולם אם אתם שוקלים לאמץ כלב מהגזע הנפלא הזה, תחילה עליכם לעשות כמיטב יכולתכם כדי ללמוד כיצד לטפל בו בצורה נכונה. בדרך זו, הבול טרייר העתידי שלכם יהפוך לכלב בוגר ידידותי, יציב ושמח. במאמר זה נסקור המאפיינים הייחודיים לכלבי בול טרייר ונשתף אתכם בכמה הנחיות וטיפים מועילים שמסייעים מאוד באילוף בול טרייר.

 

כיצד הפכו הבול טרייר מכלבי ציד לכלבי בית?

כלבי הבול טרייר גודלו במקור בבריטניה כדי לצוד מזיקים ולעיתים גם לטובת רעיית עדרים. לכן זריזותם ומהירותם הרבה הן תכונות שטופחו ונשמרו עם השנים. למרבה הצער, כלבי בול טרייר אנגלי גודלו לא אחת גם ככלבים ששימשו בקרבות כלבים ובספורט דמים מסוגים מחרידים אחרים. כך במרוצת השנים הפכו כלבי הבול טרייר לכלבים חזקים מאוד, הידועים באומץ ליבם ובעקשנותם.

הם גם פיתחו נטייה לנעול את הלסתות שלהם כאשר הם נושכים, והם יכולים לשמור על אחיזתם לאורך זמן. אולם בסופו של דבר, כלבי בול טרייר החלו להיתפס כחיות מחמד במקום ככלבי עבודה, ומגדליהם החלו לרכך את הנטיות האגרסיביות שהוטמעו בהם. הודות לכך, כלבי הבול טרייר האנגלי של ימינו אינם נחשבים עוד לכלבים אגרסיביים אלא כבני לוויה נאמנים וחברותיים להפליא.

אילוף בול טרייר
אילוף בול טרייר

מה מייחד כלבי בול טרייר וכיצד זה רלוונטי לאילוף שלהם?

גזע הבול טרייר האנגלי שומר על תכונות מסוימות מההיסטוריה שלו ככלב ציד, כולל אישיות דומיננטית. לכן לכלבי הבול טרייר קשה לפעמים להסתדר עם כלבים אחרים. אולם ניתן בהחלט לפתור זאת באמצעות תהליך סוציאליזציה מבוקר כבר בגיל צעיר.

בכל מקרה, את נטייתו של הבול טרייר לאגרסיביות כלפי כלבים אחרים, ניתן למתן במידה משמעותית באמצעות עיקור או סירוס. לא זאת בלבד שהדבר מסייע להפוך את הכלב לבעל מזג יציב ומתון יותר, אלא שיש לכך יתרונות בריאותיים רבים אחרים.

מה מייחד כלבי בול טרייר וכיצד זה רלוונטי לאילוף שלהם?

 

האם כלבי בול טרייר מתאימים למשפחות עם ילדים?

אף שכלבים אלו נוטים להגיב בחשדנות בסיסית כלפי זרים, כאשר הם מתרגלים לבעליהם החדשים, הם נקשרים לבני המשפחה האנושיים שלהם מאוד והופכים לכלבים מלאי חיבה. כלבי בול טרייר יכולים להסתדר היטב גם עם ילדים, אבל חשוב לעבוד איתם לאט ובעקביות על סוציאליזציה וגבולות, משום שהאנרגיה והשובבות שלהם לא תמיד אידיאליות לאינטראקציה עם ילדים קטנים מאוד.

האם כלבי בול טרייר מתאימים למשפחות עם ילדים?

 

על חשיבות הסוציאליזציה באילוף בול טרייר

אם החלטתם שבול טרייר אנגלי הוא הכלב עבורכם, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לוודא שהוא עבר תהליך חיברות (סוציאליזציה) או להיות מוכנים להעביר אותו תהליך כזה בעצמכם. סוציאליזציה היא תהליך ארוך, ורצוי להתחיל אותו בזמן שגור הבול טרייר הצעיר עדיין עם אמו.

קל יותר לאמן אותם כשהם מאומצים בגיל 6 עד 8 שבועות. לצורך כך, יהיה עליכם להפגיש את גור הבול טרייר החדש שלכם עם אנשים, חיות וחפצים רבים ושונים בהדרגה ובשלווה, כך שילמדו להתנהג בצורה ידידותית בעתיד ולהגיב בחיוב לסביבתו, מבלי להראות פחד או תוקפנות.

אילוף בול טרייר
אילוף בול טרייר

ההכנה לאילוף כלבי בול טרייר

מעבר לתהליך הסוציאליזציה שבו גור הבול טרייר שלכם יורגל באופן הדרגתי לאינטראקציה עם סביבתו, חשוב להרגיל אותו גם לעשיית צרכים מחוץ לבית, לזמני ארוחות קבועים וללינה במיטה משלו. הבול טרייר צריך גם להתרגל להיות לבד כדי למנוע ממנו לפתח בעיות הקשורות בחרדת נטישה והתנהגויות הרסניות בהיעדר בעליו.

ההכנה לאילוף כלבי בול טרייר

 

אילוף בול טרייר לצרכים בעזרת חיזוקים חיוביים

הדרך הטובה ביותר לאילוף בול טרייר לצרכים היא בעזרת חיזוקים חיוביים, כמו חטיפים לכלבים, פינוקים ושבחים. מנגד, יש להימנע ממתן עונשים לכלב בכל מחיר. אם אתם רוצים שכלבכם יסגל לעצמו הרגלים מסוימים, תגמלו אותו מיד כשהוא עושה את הפעולה הרצויה והקפידו להתעלם באופן גורף מכל התנהגות שאתם רוצים שימנע ממנה.

לדוגמא, כאשר גור הבול טרייר שלכם עושה את צרכיו ברחוב, תגמלו אותו מיידית בחטיף ובליטופים. לעומת זאת, אם בורח לו פיפי בבית, התעלמו ממנו לחלוטין. כן, זה יאתגר גם את כושר האיפוק שלכם, אבל אם תתמידו בכך תראו שבסופו של דבר זה ישתלם.

אילוף בול טרייר לצרכים בעזרת חיזוקים חיוביים

 

באיזה גיל כדאי להתחיל לאלף כלבי בול טרייר?

אילוף בול טרייר אינו תמיד משימה פשוטה ולעיתים נדרשת מהבעלים סבלנות רבה עד שהכלב מטמיע ומיישם את הפקודות הנלמדות. יחד עם זאת בהחלט ניתן להתחיל בלימוד פקודות אילוף בסיסיות עם כלבי בול טרייר בגיל 6 חודשים, עם פקודות כמו "שב", "הישאר", "בוא" או "רגלי" שחיוני שידע כשאתם יוצאים איתו לטיולים. כדי לעשות זאת, תנו לכלב את הפקודה תוך הכוונתו לביצוע הפעולה הרלוונטית בו זמנית.

למשל, לחצו בעדינות על הגב התחתון של הכלב כשאתם מלמדים אותו את פקודת ה"שב". חשוב להקפיד על עקביות ודיוק בפעולה שאתם מדריכים את הכלב לבצע, ולתגמל אותו בכל פעם שהוא מבצע אותה בצורה נכונה. המשיכו בכך עד שהכלב ילמד לעשות זאת בעצמו אך זכרו שהאימונים חייבים להיות קצרים, החל מ- 5 דקות ולא מעבר ל- 20 דקות רצופות.

באיזה גיל כדאי להתחיל לאלף כלבי בול טרייר?

 

לכמה פעילות גופנית כלבי בול טרייר זקוקים?

כל הכלבים זקוקים לפעילות גופנית יומיומית, שאמורה להשתנות בהתאם לגילם ולגזעם. ניתן להימנע מבעיות התנהגות רבות אם מאפשרים לכלב לפרוק את מרצו באמצעות טיולים בחוץ ומשחקים. בול טרייר בוגר צריך לצאת לטיול לפחות 3 פעמים ביום, שמתוכן שתיים צריכות להיות קצרות ולהימשך כ- 15 דקות, ואחת צריכה להימשך לפחות שעה.

גורי בול טרייר לעומת זאת, צריכים לצאת לטיולים מחוץ לבית בתדירות גבוהה יותר של לפחות 6 פעמים ביום. הקפדה על טיולים עם הכלב בתדירות הנדרשת ופעילות גופנית סדירה, היא המפתח לשמירה על כלב הבול טרייר שלכם שמח, רגוע וצייתן.

לכמה פעילות גופנית כלבי בול טרייר זקוקים?

 

לסיכום

בול טרייר הם בני לוויה נפלאים, אבל העקשנות שלהם ותהליך האילוף הממושך לו הם זקוקים, הופך אותם לכלבים שמתאימים יותר לבעלי כלבים מנוסים ופעילים. כך או כך, חשוב לזכור שאילוף כלב, ללא קשר לגזע שלו, אינו פשוט כפי שהוא נראה.

תצטרכו סבלנות וידע כדי להגיב לאתגרים שתתקלו בהם ולכן לא מומלץ לצרף כלב למשפחה אם אין באפשרותכם להתחייב לתהליך. מרגישים שאתם זקוקים להכוונה נוספת באילוף בול טרייר? זה הזמן להתייעץ עם מאלף כלבים מקצועי המתמחה בעבודה עם כלבים מגזע זה. בהצלחה!

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

אילוף דלמטי

הסרט המפורסם "101 כלבים דלמטיים" עושה חסד גדול עם הכלבים המפוארים והמנוקדים הללו. הוא הביא אותם לקדמת הבמה, וכיום, הדלמטיים מהווים חלק בלתי נפרד מהרבה

אילוף דוברמן

השם "דוברמן" מעניק לאנשים קונוטציות שלרוב הולכות לשני כיוונים שונים: מרבית האנשים חווים קונוטציות שליליות שמתחברות לדימוי שיצא לכלבים אלו ככלבי תקיפה אכזריים, בעוד שאנשים

אילוף לברדור

כלבי לברדור הינם כלבים אנרגטיים, חכמים ויציבים באופיים, ולכן הם מסייעים לאדם בפונקציות רבות כמו תמיכה באנשים עיוורים, עזרה בחיפוש ומציאת חומרי נפץ או סמים,

אילוף רועה בלגי

כאשר מביאים גור כלבים הביתה, יש צורך בייעוץ ועזרה באילופו, כך שתוכלו לחיות זה לצד זה בנוחות המירבית. גם אילוף רועה בלגי (הידועים גם ככלבי

אילוף פודל

יש כלבים שכאשר רואים אותם, מצליחים לזהות בדיוק מה הגזע שלהם, גם אם לא מבינים בכלבים בכלל. גזע הפודל הוא בדיוק גזע כזה, והוא זכה

אילוף כלב תחש

כולנו מכירים את הספר המפורסם על כלב הבייגלה מילדותנו. כלב בייגלה הוא למעשה כלב מגזע תחש. הכלבים מגזע זה נחשבים חכמים וידידותיים מאוד ועל כן

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס