אילוף בולדוג צרפתי

בולדוגים צרפתיים מדורגים בין עשרת גזעי הכלבים הפופולריים ביותר בעולם מזה שנים, ולא במקרה. בולדוגים הם לא רק כלבים שובבים ומקסימים להפליא, אלא גם בעלי כושר הסתגלות מרשים ומתאימים לחיים בסביבה עירונית וכפרית כאחד. בולדוג צרפתי הוא גזע עם המון אישיות שמגיעה בחבילה קטנה וחסונה, מה שהופך אותם לכלבים המושלמים עבור אנשים המחפשים בן לוויה תוסס, חברותי וכיפי במיוחד.

 

האם קל לגדל בולדוגים צרפתיים?

אף שלבולדוגים יצא מוניטין של גזע עקשן, גידול כלבי בולדוג צרפתי בבית הוא חוויה מהנה מאוד כשדואגים לאלף אותם בגיל צעיר. למעשה מדובר בכלבים חכמים שאוהבים ללמוד ולשתף פעולה עם בעליהם, כאשר מספקים להם את המוטיבציה הנכונה.

אילוף בולדוג צרפתי
אילוף בולדוג צרפתי

אילו שיטות מומלצות לאילוף בולדוג צרפתי?

הבולדוגים הצרפתיים הם כלבים אוהבי אדם ששמחים ללמוד תרגילים חדשים. בדומה לכל גזע אחר, גם כלבי בולדוג צרפתי משגשגים כשהם מאומנים בשיטות אילוף מבוססות חיזוקים חיוביים, תוך שימוש בתגמול בדמות חטיפי אילוף לכלבים, משחקים, ליטופים ושבחים, ככלי להשגת מטרות האילוף. לכן אילוף בגישה החיובית הוא המומלץ ביותר עבור בולדוגים ובכלל.

אילו שיטות מומלצות לאילוף בולדוג צרפתי?

 

אילוף בולדוג צרפתי: מתי להתחיל?

הזמן הטוב ביותר להתחיל באילוף גורי בולדוג צרפתי הוא בהקדם. כמו כל הכלבים, עדיף להתחיל לעבוד על חינוך בסיסי למשמעת כבר כשהכלב גור בגיל שמונה שבועות. בשלב זה ניתן להתחיל ללמד את הכלב משמעת ומיומנויות בסיסיות כמו לשבת, לרדת, לבוא כשקוראים לו ולהימנע מלקפוץ על אנשים.

אולם גם אם אימצתם בולדוג בוגר, דעו כי אף פעם לא מאוחר מכדי להתחיל באילוף בולדוג צרפתי. בעוד שבולדוגים צרפתיים מבוגרים עשויים להיות יותר מקובעים יותר בהרגליהם, שיטות אילוף חיוביות וכיס מלא בחטיפי כלבים טעימים, בהחלט יכולים לסחוף גם את ה"תלמידים" העקשנים ביותר.

אילוף בולדוג צרפתי: מתי להתחיל?

 

טיפים ועצות לאימון בולדוג צרפתי

כלבי בולדוג צרפתי יכולים להיות עקשנים ובעלי אנרגיה גבוהה במיוחד. לכן חשוב להקפיד ולעקוב אחר העצות הבאות כשניגשים לאלף את הכלבים הללו:

 

הגבילו את משך מפגשי האילוף

כשמאלפים בולדוג צרפתי, יש לזכור שאימונים קצרים וחיוביים הם המפתח להצלחה. מפגשי אילוף קצרים עוזרים לשמור על המיקוד של הבולדוג הצרפתי שלכם בתהליך, ומבטיחים שיהנה לשתף פעולה ולציית לכם תמיד.

אילוף בולדוג צרפתי
אילוף בולדוג צרפתי

הפעילו שיקול דעת בבחירת סוג התגמול

בולדוגים צרפתיים הם כלבים נמוכים עם נטייה לעלייה במשקל, ולכן התמריצים שאתם מספקים לכלב כחלק מהאילוף, צריכים להיות קטנים ורצוי גם דיאטטיים, כדי שהכלב לא יעלה במשקלו יתר על המידה.

הפעילו שיקול דעת בבחירת סוג התגמול

 

בטיחות קודמת לכול

לבולדוגים צרפתים יש חוטם קצר ופחוס יחסית, מה שאומר שהם נוטים לקשיי נשימה. לכן יש להימנע ממאמץ יתר במהלך האימון, ובמיוחד במזג אוויר חם. ספקו לכלבכם תמיד מים מתוקים, במיוחד כאשר עובדים בחוץ, וקחו הפסקות תכופות אם הבולדוג הצרפתי שלכם מתחיל להתנשף בכבדות במהלך האימון.

בטיחות קודמת לכול

 

איך לחנך בולדוג צרפתי לצרכים מחוץ לבית?

למרות שלבולדוגים צרפתיים יש מוניטין של כלבים שקשה יחסית לחנך לעשיית צרכים מחוץ לבית, הלכה למעשה התהליך אינו שונה במיוחד מאילוף של כל כלב אחר לצרכים בחוץ. כמו כל הכלבים, הצלחת הגמילה של גור מצרכים בבית מחייבת את הבעלים לסבלנות רבה, התמדה, עקביות ומתן תגמול חיובי לכלב כשהוא עושה את צרכיו מחוץ לבית.

בשורות הבאות, נסקור כמה טיפים נוספים שיעזרו לכם לעזור לבולדוג שלכם, להצליח להתרגל לקונספט של עשיית צרכיו מחוץ לבית בלבד:

איך לחנך בולדוג צרפתי לצרכים מחוץ לבית?

 

הקפידו על שגרה קבועה

לא משנה מה גילו של הבולדוג צרפתי שלכם, שמירה על לוח זמנים קבוע, תעזור לכם להרגיל אותו בקלות רבה יותר לעשות את צרכיו מחוץ לבית. בין היתר מומלץ להקפיד על תזמון הארוחות של הכלב, זמני היציאה החוצה, זמני המשחק וזמן המנוחה. כל אלו יקנו לכלב תחושה של מסגרת ושגרת יום צפויה, ולכם – יכולת לחזות בצורה טובה יותר מתי הכלב צריך לצאת החוצה כדי להתרוקן.

הקפידו על שגרה קבועה

 

הוציאו את הגור לטיולים בתדירות גבוהה

כשמדובר על גורי בולדוג צרפתי, חשוב גם לזכור כי הצורך לעשות צרכים מגיע בדרך כלל לאחר שהכלבלב אוכל או שותה, לאחר סשן משחק אקטיבי עם הכלב (חלק מהגורים אף יעצרו את המשחק באמצע על מנת להתרוקן), כאשר הגור מתעורר מתנומה, וכן הלאה.

זכרו כי גור בולדוג אינו שונה מתינוק אנושי, במובן של קושי בשליטה על הסוגרים והיעדר יכולת פיזית להתאפק לאורך זמן. לכן חשוב להוציא את הבולדוג הקטן שלכם לטיולים תכופים מחוץ לבית בתדירות גבוהה ככל הניתן ולא פחות מ- 6 פעמים ביום. אין דבר כזה "יותר מדי טיולים בחוץ" בשלבים הראשונים של החינוך לצרכים.

הוציאו את הגור לטיולים בתדירות גבוהה

 

השגיחו על הכלבלב שלכם בכל עת

פיקוח הוא המפתח לאימון גורי בולדוג צרפתי לצרכים. ישנם גורים שמנסים להתגנב לחדר שמחוץ לטווח הראייה של בעליהם כדי להתרוקן, כך שמעקב אחר הכלב שלכם יאפשר לכם ללמוד לזהות את שפת הגוף שלו שאומרת שיש לו צורך להתפנות, כך שתדעו מתי הגיע הזמן לצאת החוצה. שימוש בגדר גורים הוא פתרון נוסף שיאפשר לכם לצמצם את השטח הפוטנציאלי בבית שבו הגור שלכם יכול לעשות צרכים ויסייע גם להאיץ את תהליך הגמילה.

השגיחו על הכלבלב שלכם בכל עת

 

לוו את הבולדוג הצרפתי שלכם בזמן הטיולים בחוץ וודאו שהוא אכן עושה את צרכיו

גם אם יש לכם בית עם חצר, כדאי להתלוות תמיד לגור הבולדוג שלכם כשהוא יוצא החוצה כדי לוודא שהוא באמת עשה את צרכיו מחוץ לבית. זכרו, כלבים אלו נוטים בקלות להסחות דעת ולכן הם עלולים לשכוח להתרוקן מחוץ. כאשר אתם מלווים את הגור שלכם החוצה, תוכלו גם להיות בטוחים שעשה את צרכיו בזמן הטיול וגם לתגמל אותו מיד כשהוא מסיים כדי לחזק אצלו את התחושה שעשיית צרכים מחוץ לבית היא דבר טוב ורצוי.

לוו את הבולדוג הצרפתי שלכם בזמן הטיולים בחוץ וודאו שהוא אכן עושה את צרכיו

 

מתי כדאי לפנות לאילוף בולדוג צרפתי אצל מאלף כלבים מקצועי?

אם אתם מתחילים להרגיש מתוסכלים מהתנהגותו של הבולדוג הצרפתי שלכם או מתקשים לאלף אותו בכוחות עצמכם, מומלץ לפנות לעזרה חיצונית ממאלף כלבים מוסמך. במסגרת אילוף מקצועי לבולדוג, תיוצר עבורכם ועבור כלבכם תוכנית אילוף מסודרת, שתאפשר לכם לחזק את התקשורת עם הבולדוג שלכם ולהפוך אותו לבן בית קשוב, ממושמע ונעים, שהוא חבר נהדר לכל החיים.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

אילוף דלמטי

הסרט המפורסם "101 כלבים דלמטיים" עושה חסד גדול עם הכלבים המפוארים והמנוקדים הללו. הוא הביא אותם לקדמת הבמה, וכיום, הדלמטיים מהווים חלק בלתי נפרד מהרבה

אילוף דוברמן

השם "דוברמן" מעניק לאנשים קונוטציות שלרוב הולכות לשני כיוונים שונים: מרבית האנשים חווים קונוטציות שליליות שמתחברות לדימוי שיצא לכלבים אלו ככלבי תקיפה אכזריים, בעוד שאנשים

אילוף לברדור

כלבי לברדור הינם כלבים אנרגטיים, חכמים ויציבים באופיים, ולכן הם מסייעים לאדם בפונקציות רבות כמו תמיכה באנשים עיוורים, עזרה בחיפוש ומציאת חומרי נפץ או סמים,

אילוף רועה בלגי

כאשר מביאים גור כלבים הביתה, יש צורך בייעוץ ועזרה באילופו, כך שתוכלו לחיות זה לצד זה בנוחות המירבית. גם אילוף רועה בלגי (הידועים גם ככלבי

אילוף פודל

יש כלבים שכאשר רואים אותם, מצליחים לזהות בדיוק מה הגזע שלהם, גם אם לא מבינים בכלבים בכלל. גזע הפודל הוא בדיוק גזע כזה, והוא זכה

אילוף רוטוויילר

בין אם אתם מתכננים לאמץ גור רוטווילר, מתקשים באילוף כלב הרוטוויילר שלכם או מודאגים מכך שלרוטוויילר שלכם יש נטיה לתוקפנות, הגעתם למקום הנכון. במדריך שלפניכם

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס