אילוף אקיטה יפני

אקיטה יפני ובשמו הנוסף – "אקיטה אינו" הוא גזע כלבים מלכותי, עוצמתי, עצמאי ודומיננטי, שמקורו – כפי שמרמז שמו, הוא ביפן. עבור כלב כל כך עצמאי, גדול וחסר פחד, דרושים בעלים עקביים ובטוחים בעצמם, שידעו להציב לו גבולות. לכן אילוף אקיטה יפני הוא חיוני להבטחת ההרמוניה בביתו של כל מי שמאמץ כלב כזה ובמאמר זה, נעבור על כמה מהדברים שכדאי לדעת לפני שניגשים לתהליך.

 

מה כדאי לדעת על אילוף אקיטה יפני?

חשוב לדעת שכלבי אקיטה יפני, לא כל כך מעוניינים להיות בקרבת כלבים אחרים. למעשה, לעתים קרובות הם יכולים להראות סימני תוקפנות, במיוחד אם הם לא עברו סוציאליזציה כראוי מגיל צעיר. באופן כללי, הם נוטים להיות מאושרים יותר ככלבי בית יחידים, או לכל היותר, לחיות בבית שיש בו כלב אקיטה נוסף בלבד.

 

מה כדאי לדעת על אילוף אקיטה יפני?

 

אולם יש לזכור גם שלגזע זה עלולות להיות בעיות עם בני מינם (למשל, זכרים מול זכרים ונקבות מול נקבות) ועם בעלי חיים אחרים. לכן, סוציאליזציה מוקדמת כחלק גדול מהאילוף הבסיסי של האקיטה היפני, היא ללא ספק חשובה מאוד.

אילוף אקיטה יפני
אילוף אקיטה יפני

אקיטה יפני וילדים

כלבים אלו טובים עם ילדים כל עוד הילדים מתייחסים לכלב בכבוד ולא מטפסים עליו. מסיבה זו, אקיטות נוטים להיות חיית מחמד טובה יותר לילדים גדולים יותר, שאולי מנוסים בהיותם ליד כלבים ויודעים כיצד להתנהג כראוי סביבם. בגלל גודלם, הם יכולים להפחיד ילדים קטנים יותר, גם אם יש להם מזג רגוע. לכן מומלץ לאמץ אקיטה יפני בעיקר למשפחות עם ילדים בוגרים.

אקיטה יפני וילדים

 

התועלות באילוף כלבי אקיטה יפני

למרות שלעתים קרובות כלבי אקיטה אינו מגיבים לזרים בחשדנות, הם מאוד אוהבים ומגוננים על בני משפחתם. בדרך כלל כלבים אלו טובים עם ילדים, כל עוד הילדים לא רואים בכלב צעצוע ענק. כך או כך, באמצעות סוציאליזציה נכונה ומנהיגות חזקה, כלבי אקיטה יפניים הופכים לבני לוויה נהדרים אוהבים ונאמנים להפליא. זה בא לידי ביטוי בעובדה שאקיטות משמשים לעיתים קרובות ככלבים טיפוליים עבור קשישים וילדים כאחד.

התועלות באילוף כלבי אקיטה יפני

 

הבסיס לאילוף אקיטה אינו

יצירת קשר עוצמתי והצגת מנהיגות עקבית עם כלב האקיטה שלכם, הם הבסיס ליצירת מערכת יחסים מוצלחת עם כלבכם. עם כלבי אקיטה, נכון הביטוי "בשביל כבוד צריך לעבוד". פירושו שאם אתם רוצים שכלב אקיטה יפני יכבד אתכם כבעליו ויקבל עליו את סמכותכם, עליכם לעבוד עימם במתינות, חמלה, סבלנות וכבוד.

חשוב לזכור כי מדובר בכלבים חזקים שעלולים להיות מסוכנים כאשר הם נמצאים בידיים הלא נכונות או מאולפים בגישה אלימה ואגרסיבית. לכן בעלים שמעוניינים לגרום לאקיטה היפני שלהם להקשיב להם ולפעול לפי הוראותיהם, יידרשו קודם כל להשקיע ביצירת יחסי אמון וכבוד הדדי עם כלבם.

אילוף אקיטה יפני
אילוף אקיטה יפני

איך מתמודדים עם חרדת נטישה של אקיטה יפני?

דבר נוסף שכדאי לזכור הוא שגזע זה יכול להיות חרד מאוד כאשר הוא נשאר לבד. האקיטות היפניים בהחלט אוהבים חברה, ואם אתם נעדרים למשך זמן רב, זה יכול לגרום להתנהגות חרדה והרסנית מצידם. לכן, חשוב שלא להשאיר את האקיטה שלכם לבד לפרקי זמן ממושכים מדי, ולספק להם גירוי מנטלי כמו צעצוע 'קונג', כדי להעסיק את המוח החכם שלהם בהעדרכם, כך שלא יתחילו ליילל וללעוס חפצים שונים בבית.

איך מתמודדים עם חרדת נטישה של אקיטה יפני?

 

10 הטיפים המובילים שלנו לחינוך אקיטה יפני

אין ספק שכלבים מגזע האקיטה היפני יכולים להפוך לכלבי משפחה מדהימים שכולם יהנו לבלות בחברתם, כל עוד משקיעים באילוף שלהם כראוי. להלן עשרת הטיפים המנצחים שלנו שיסייעו לכם לגשת לתהליך בצורה נכונה ולהפיק ממנו את המירב:

 

הקפידו על אסרטיביות ועקביות מול האקיטה היפני שלכם

כבעלים לאקיטה יפני, חשוב שתישארו אסרטיביים ועקביים באילוף ובחינוך כלבכם. הסיבה לכך היא שהאקיטות הם גזע עיקש באופיו, ולכן הם זקוקים לכללי משמעת ברורים וגבולות עקביים, כדי לשגשג.

הקפידו על אסרטיביות ועקביות מול האקיטה היפני שלכם

 

סוציאליזציה היא המפתח

כלבי אקיטה אינו נוטים להיות חשדנים למדי כלפי בני אדם שאינם מכירים, מה שעלול להתבטא גם בתוקפנות מצידם כלפי אנשים זרים שהם פוגשים מחוץ לבית. לכן, זה רעיון טוב להכיר לאקיטה הרבה אנשים חדשים כשהם צעירים. זה יעזור למתן את החשדנות הבלתי פוסקת שלהם ולהפוך אותם לכלבים חברותיים שנעים ובטיחותי לטייל עימם.

חשוב מאוד להרגיל את האקיטה היפני כבר מגיל צעיר, גם למפגש עם כלבים אחרים, ובמיוחד עם בני מינם (זכרים עם זכרים ונקבות עם נקבות). בנוסף לכך, חשוב גם לוודא שהם מתרועעים עם חיות אחרות כמו חתולים, ככל האפשר. פעולה זו מבטיחה שהם יתרגלו לנוכחותם של יצורים אחרים בסביבתם כבר מגיל צעיר, ותפחית את הסיכויים לתוקפנות או חששנות של האקיטה שלכם בעתיד.

סוציאליזציה היא המפתח

 

מנפו את יכולות הקוגניטיביות של כלבכם

אקיטות הם גזע כלבים אינטליגנטי ביותר וכשנותנים להם לבצע משימות שונות זה מסייע לעורר אותם נפשית ולהפוך אותם רגועים יותר. ככל שמספקים לאקיטה יפני גירויים מנטליים רבים יותר ביומיום, כך גם קל יותר לאלף אותם, משום שהדבר מחזק את חדוות הלמידה אצלם. משחקי תפיסה או משיכה הם דוגמאות טובות לפעילויות שתוכלו לבצע עם האקיטה שלכם, כדי למנף את חדוות הלמידה שלו, באמצעות יצר המשחק החזק שטבוע בו.

מנפו את יכולות הקוגניטיביות של כלבכם

 

לסיכום

לחלק מהאנשים יש תפיסה שלילית על גזע האקיטה היפני בגלל גודלו והמוניטין שיצא לכלבים הללו כחשדנים כלפי אנשים וחיות אחרות. יחד עם זאת, אם משקיעים באילוף אקיטה יפני בצורה נכונה ודואגים לעבוד עם הכלב באופן עקבי ותדיר, אין סיבה שהוא לא יהפוך לכלב בית נהדר, אוהב וחברותי במיוחד. כל מה שצריך זה להקפיד על שילוב של שיטות האילוף החיוביות הנכונות, כבוד, סבלנות ועקביות, כדי לעזור לגזע הזה לפרוח באמת.

לסיכום

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

אילוף דוברמן

השם "דוברמן" מעניק לאנשים קונוטציות שלרוב הולכות לשני כיוונים שונים: מרבית האנשים חווים קונוטציות שליליות שמתחברות לדימוי שיצא לכלבים אלו ככלבי תקיפה אכזריים, בעוד שאנשים

אילוף לברדור

כלבי לברדור הינם כלבים אנרגטיים, חכמים ויציבים באופיים, ולכן הם מסייעים לאדם בפונקציות רבות כמו תמיכה באנשים עיוורים, עזרה בחיפוש ומציאת חומרי נפץ או סמים,

אילוף רועה בלגי

כאשר מביאים גור כלבים הביתה, יש צורך בייעוץ ועזרה באילופו, כך שתוכלו לחיות זה לצד זה בנוחות המירבית. גם אילוף רועה בלגי (הידועים גם ככלבי

אילוף פודל

יש כלבים שכאשר רואים אותם, מצליחים לזהות בדיוק מה הגזע שלהם, גם אם לא מבינים בכלבים בכלל. גזע הפודל הוא בדיוק גזע כזה, והוא זכה

אילוף דלמטי

הסרט המפורסם "101 כלבים דלמטיים" עושה חסד גדול עם הכלבים המפוארים והמנוקדים הללו. הוא הביא אותם לקדמת הבמה, וכיום, הדלמטיים מהווים חלק בלתי נפרד מהרבה

אילוף כלב תחש

כולנו מכירים את הספר המפורסם על כלב הבייגלה מילדותנו. כלב בייגלה הוא למעשה כלב מגזע תחש. הכלבים מגזע זה נחשבים חכמים וידידותיים מאוד ועל כן

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס