איך לאלף כלב לצרכים?

יש הרבה מאוד דרכים לאלף כיום כלבים, על מנת שידעו לבצע מגוון רחב מאוד של פעולות ומחוות. עם זאת, כל אילוף של כלב מתחיל בבסיס – עשיית צרכים מחוץ לבית. כלב בחודשים הראשונים הוא כמו תינוק, והוא עושה את צרכיו ללא שליטה על הסוגרים שלו.

זה יכול להיות בכל רחבי הבית, בלובי הבניין או ברחוב, בהתאם לצורך המיידי שלו. אז איך מתמודדים עם הבעיה בצורה נכונה? המשיכו לקריאת המדריך שלפניכם ותגלו איך לאלף כלב לצרכים בצורה נכונה.

 

מה החלק הקשה ביותר בנושא של אילוף כלבים לצרכים?

ההתעסקות עם צרכים של כלבים יכולה להיות מאוד מתסכלת. בעלי כלבים צריכים גם להתמודד עם הניקיון של הצרכים עצמם, וגם עם החינוך של הכלב במקביל. בנוסף, רהיטים וציוד נוסף יכולים להיהרס, ועל הריח החריף בבית, אנחנו בכלל לא מדברים.

מעבר לכך, כשמדובר בגורים צעירים חינוך הכלב לצרכים כרוך בהוצאה תכופה של הגור לטיולים, גם כשקר וגשום או חמסין בחוץ. התהליך יכול לקחת מספר שבועות ולכן, יש לקחת בחשבון את האתגר הכרוך בגמילת הכלב מצרכים כאשר מביאים גור הביתה, ולהתאזר בסבלנות עד שההרגל לעשיית צרכים מחוץ לבית, משתרש.

מה החלק הקשה ביותר בנושא של אילוף כלבים לצרכים?

 

מתי מתחילים לאלף כלב לצרכים?

בניגוד לתפיסה הרווחת, אילוף לצרכים לא מתחיל מיד כשהכלב נולד. למעשה, גורים צריכים להישאר עם אמם לפחות בחודשיים הראשונים לחייהם, על מנת שיוכלו לינוק, להתחזק ולהתפתח בצורה בריאה ותקינה. גורים בדרך כלל נמסרים או נמכרים לאנשים בגיל של שלושה חודשים פחות או יותר, כשהם לרוב לא מאולפים לצרכים.

למעשה, הזמן האידיאלי לאלף כלב לצרכים הוא סביב גיל שלושה חודשים, ולא לפני כן. זאת מאחר ובגילאים צעירים יותר ברמה הפיזית הכלב נעדר יכולת לשמירה על סוגריו ולכן האילוף לצרכים בשלב זה נדון לכישלון – מה שגם אינו הוגן כלפי הכלב וגם מייצר תסכול מיותר בקרב הבעלים.

מתי מתחילים לאלף כלב לצרכים?

 

אז איך לאלף את הכלב לצרכים?

אילוף כלב לצרכים מתחיל בערך בגיל 10 עד 12 שבועות, כשלכלב יש יכולת בסיסית להתאפק. הבסיס של אילוף כלבים לצרכים הוא כמובן תגמול על התנהגות נכונה. כלומר, כל פעם שהכלב עושה את צרכיו בגינה, עליו לקבל ממתק או פינוק אחר. זאת בנוסף להוצאה תכופה של הכלב לטיולים בחוץ בתדירות של אחת לשעה או שעתיים. חשוב מאוד להראות לכלב התלהבות ולגרום לו להבין שזהו המעשה הנכון.

אז איך לאלף את הכלב לצרכים?

 

מה חשוב לדעת כאשר מאלפים כלב לצרכים?

השלב הבא באילוף של כלבים לצרכים זה הנושא של התמודדות עם "בריחות". הכלבים לא מפסיקים לעשות את הצרכים בבית ברגע, וגם לאחר שנראה שהם הבינו כי מקומם של השתן והצואה הוא מחוץ לטריטוריה שלהם, זה עדיין יכול לקרות.

מכאן שנדרשת סבלנות רבה מצידכם בתהליך האילוף של הכלב לצרכים והוצאתו לטיולים תדירים, מה שעשוי בהחלט לקחת מספר שבועות, אם כי אפשר לקדם ולזרז את התהליך אם עובדים עם מאלף כלבים מקצועי.

מה חשוב לדעת כאשר מאלפים כלב לצרכים?

 

איך לא לאלף כלב לצרכים

חשוב לזכור כי בסיכומו של דבר, כלב שעושה את צרכיו בבית, אינו עושה זאת בכוונת זדון. לכן יש לשמור על אורך רוח ומתינות בתהליך האילוף לצרכים, ממש כשם שמתנהלים כאשר מנסים לגמול פעוטות וילדים קטנים. לעיתים הכלב שאינו מצליח להימנע מעשיית צרכיו בבית מרגיש אשם ומפחד שבעליו יכעסו עליו, ולכן יש לנסות ולהיות כמה שיותר רגישים וסבלניים ולקחת את העניין בפרופורציות המתאימות.

איך לא לאלף כלב לצרכים

 

התועלות בפנייה לסיוע ממאלף בחינוך הכלב לצרכים בחוץ

מאלפי כלבים מגיעים עם המון ידע וניסיון אשר מאפשר להם להבין דפוסים התנהגותיים בכלבים ולראות כיצד אפשר לסייע להם באופן הומאני ויעיל כאחד. למאלפים יש שיטות שבמסגרתן הם ממקסמים את זמן הלימוד של הכלב, ועוזרים לו להבין מהר יותר את המשוואה של – צרכים בבית זה אסור וצרכים בחוץ זה חיובי.

הלימודים של הכלב הם מאוד אסרטיביים וחינוך מהיר של צרכים יעזור לו גם באספקטים אחרים של חינוך למשמעת. לכן,מומלץ להסתייע במאלפי כלבים מקצועיים שיעזרו לכם להשיג את המטרה בצורה אופטימלית.

התועלות בפנייה לסיוע ממאלף בחינוך הכלב לצרכים בחוץ

 

בשורה התחתונה

אילוף כלבים לצרכים הוא אחד האתגרים בגידול כלבים צעירים או כלבים שלא הורגלו בצעירותם לחיים בבית. אולם מי שצולחים את האתגר הזה שאורך כמה שבועות עד מספר חודשים, צפויים ליהנות מחיים שלמים של אהבה וחברות אמת עם ההולך על ארבע שצירפו למשפחה.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

שפת גוף כלבים

לכלבים יש שפת גוף הייחודית להם והיא נשענת על תנועות שונות וצלילים שהכלב יודע להפיק כדי להביע את עצמו. כבעלים לכלבים, חיוני שנכיר את השפה

למה כלב הוא חברו הטוב של האדם?

החיבור בין אנשים לכלבים הוא קשר עתיק יומין. אין זה מקרי שכלבים נחשבים לחבריהם הטובים ביותר של בני האדם. כלב הוא ללא ספק חיית המחמד

שיטות אילוף כלבים

חינוך כלבים למשמעת יכול להתבצע באמצעות מגוון רחב של שיטות אילוף כלבים. המכנה המשותף לכל השיטות הללו, היא השאיפה למתן את הכלב ולעצב את אופיו

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס