איך בוחרים כלב?

ההחלטה להביא כלב הביתה היא אינה בחירה פשוטה ויש לה הרבה מאוד השלכות. פתאום יש עוד מישהו בבית שצריך לדאוג לו, צריך לשנות את הלו"ז במיוחד בשבילו, לארגן עבורו "בייביסיטר" כשיוצאים לחופשה, לקנות לו אוכל, לדאוג שיתפנה מצרכיו במקום ובזמן הנכון, וכמובן – להקדיש לו תשומת לב רבה.

מאחר ואימוץ כלב הוא כאמור החלטה כבדת משקל, חשוב לדעת איך לבחור בכלב שיתאים לתא המשפחתי שלכם ולאורחות החיים שלכם. אז איך בוחרים כלב ואיך עושים זאת בצורה הנכונה? הנה כמה טיפים מעניינים.

 

למה צריך לשים לב כאשר בוחרים כלב?

ברמת העיקרון, אפשר להסתדר עם כל כלב בכל סיטואציה, אם דואגים לבצע את ההתאמות הנכונות בבית ובשגרה. יחד עם זאת, חשוב לקחת כמה נושאים בחשבון כשבוחרים את גודל וסוג הכלב שתאמצו. הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא גודל הבית שבו אתם מתגוררים.

 

מדוע בבחירת כלב צריך לקחת בחשבון את גודל הבית והאזור שבו גרים?

יש מן הסתם, הבדל משמעותי בין דירה קטנה בלב העיר לבין בית צמוד קרקע עם חצר ענקית באזור כפרי. בניגוד לסברה הרווחת, לא גודל הכלב, אם כי אופיו, צריך להתאים לגודל הבית והמרחב הזמין לכלב בשטחי החוץ הסמוכים לו.

זאת מהסיבה הפשוטה שכלבים אנרגטיים מאוד אשר חיים בדירות קטנות וצפופות עלולים לסבול מתסכול, שעמום וחוסר באמצעים לפריקת האנרגיה שלהם – מה שיוביל בסבירות גבוהה לפיתוח הרגלים בלתי רצויים. עבור כלב שובב ופעלתן מאוד, דרושה סביבת מחיה שתאפשר לו חשיפה תמידית לגירויים, מרחב להתרוצץ בו והזדמנויות לשחק עד שיתעייף.

 

איך בוחרים כלב מתאים עבור בית עם ילדים?

אימוץ של כלב כמוהו כאימוץ ילד או ילדה אנושיים. הכלב מצטרף כבן משפחה חדש לתא משפחתי קיים ועל מנת שההתאמה וההסתגלות תהיינה קלות לכל הצדדים – חשוב לבחור כלב שיתאים למשפחה שלכם. לעניין זה, חשובה במיוחד ההלימה בין גיל הילדים וגיל הכלב שמאמצים. צירוף כלב חדש לבית עם ילדים בני עשרה אינו זהה בשום מובן לצירוף של כלב חדש לבית עם פעוטות.

לצורך העניין, בבחירת כלב עבור משפחה עם ילדים קטנים יחסית, חשוב לברר אם מדובר בכלב שמורגל לנוכחותם של ילדים בגילאים הללו בסביבתו ולברר כמה הוא נינוח במגע תכוף וקרוב עם ילדים. אף שמרבית הכלבים להוטים לרצות ונוחים מאוד עם ילדים, הצלחת ה"שידוך" תלויה במידה רבה בנכונות ובפניות שלכם את שני הצדדים איך לכבד את הגבולות האחד של השני.

אימוץ של גור אנרגטי לבית עם ילדים קטנים, גם אם נראה בתחילה כרעיון מקסים, עלול להתברר בדיעבד כטעות חמורה, לאור האתגר בהתמודדות עם גמילת הגור מצרכים בבית במקביל לטיפול השוטף בילדים, שהוא מאתגר ממילא. כאשר הילדים קטנים, תרומתם לגידול הכלב ולטיפול בו מועטה עד לא קיימת, כך שמרבית הנטל נופל על כתפיי ההורים העמוסים ממילא.

כלבים צעירים וגורים בפרט, זקוקים להמון תשומת לב כדי ללמוד את גבולות הגזרה בבית, ובעלי כלבים שאינם פנויים דיה כדי להשקיע בחינוך הכלב, עשויים לגלות כי הם מתקשים להתמודד עם המזג שלו, שובבותו ושאר האתגרים שגידול כלב עשוי לזמן לביתם.

 

חשיבות ההתאמה בין המצוי לרצוי בבחירת כלבים

אימוץ של כלב הוא מהלך משנה חיים כשהבחירה מתבצעת בתבונה. אנשים שחיים אורח חיים פעיל ואקטיבי מאוד, עשויים ליהנות מאוד מחברתו של כלב צעיר מגזע אנרגטי וחובב פעילות, שיוכל להתלוות אליהם לפעילויות ספורטיביות המתבצעות מחוץ לבית או בחצר הבית. לעומת זאת, אנשים מבוגרים החפצים בבן לוויה נינוח, סביר שיהנו יותר מחברתו של כלב בוגר, עדין ורגוע.

 

עם מי ניתן להתייעץ לגבי בחירת הכלב המתאים לפני שמאמצים?

כלבים הם הרבה מעבר לחיות מחמד. מדובר בחברים לכל החיים שהם בני משפחה לכל דבר ועניין. כלב מכניס הרבה אור ושמחה הביתה, ויכול לסייע גם בהתמודדות עם קשיים נפשיים ופיזיים של בעליו. אולם על מנת שהכלב יתאים לסביבת המחיה שלכם, לאורח החיים ולאופי שלכם, מומלץ להתייעץ עם מאלף כלבים מקצועי לגבי בחירה בסוג הכלב האידיאלי עבורכם.

 

לסיכום

בחירת כלב היא החלטה שאמנם רצוי ואפשר להיערך אליה מראש, אבל כמו באהבה ממבט ראשון – את ההחלטה הסופית שלכם אתם תעשו רק כאשר תפגשו בכלב הנכון עבורכם. הניסיון מלמד כי אנשים רבים שתכננו לאמץ כלב מסוג מסוים החליטו לאמץ בסופו של דבר כלב אחר לחלוטין והתאהבו בו עד כלות.

לכן ההמלצה שלנו היא לגשת לעמותה או להסגר העירוני הקרוב לביתכם, ולגלות ממקור ראשון מי ממתין שם למשפחה שתאהב אותו. אין לנו ספק שתצליחו למצוא באחד המקומות הללו, חבר כלבבכם.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

שפת גוף כלבים

לכלבים יש שפת גוף הייחודית להם והיא נשענת על תנועות שונות וצלילים שהכלב יודע להפיק כדי להביע את עצמו. כבעלים לכלבים, חיוני שנכיר את השפה

ציוד וצעצועים לכלבים

הצורך של כלבים בתעסוקה הוא דומה מאוד לצורך של בני אדם. כלבים לא יכולים לשבת כל היום ולנוח, אלא הם צריכים משהו שיאתגר ויספק אותם,

שיטת ארגז הכלים לאילוף כלבים

הרבה מאוד שיטות אילוף ומתודות הומצאו בשנים האחרונות על מנת שמלאכת אילוף הכלב תהפוך לקלה ואפקטיבית יותר. אחת השיטות הטובות והאפקטיביות ביותר שמדברים עליה כיום,

למה הכלב לא מקשיב?

התסכול הוא האויב הכי גדול של אנשים שלא מצליחים לאלף או לאמן את הכלב שלהם. בהרבה מקרים, הכלב פשוט לא משתף פעולה, וקשה מאוד להביא

למה כלב הוא חברו הטוב של האדם?

החיבור בין אנשים לכלבים הוא קשר עתיק יומין. אין זה מקרי שכלבים נחשבים לחבריהם הטובים ביותר של בני האדם. כלב הוא ללא ספק חיית המחמד

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס