לחיות עם כלב בבית: כיצד עושים את זה?

כלבים מביאים איתם הרבה אושר ואור הביתה, אך באותה מידה – גם לא מעט בלאגן, אם לא נערכים לגידול הכלב כראוי. הצדדים הפחות נעימים בחיים עם כלב בבית, כוללים פרווה שנוטה להתפזר ברחבי הבית ולדבוק בבגדים, ריחות אופייניים לכלבים בחלק מהמקרים והצורך לטפל מדי יום ביומו בנושא ההזנה של הכלב ועשיית הצרכים.

יחד עם זאת, האתגר הגדול ביותר בגידול כלבים בבית הוא הקושי ההתנהגותי, במיוחד בהתחלה. כלבים צעירים וגורים בפרט, נוטים להסב נזקים לרהיטים וחפצים שונים ולהגיע למקומות שבהם הם פחות רצויים, כמו המיטה או הספה. בתוך כך, הרבה אנשים שואלים איך זה לחיות עם כלב בבית: כיצד עושים את זה? ובדיוק לשם כך נכתב מאמר זה.

 

מה חשוב להבין לפני שמאמצים כלב?

למרות שגידול כלבים נתפס כחוויה כיפית ומתגמלת מאוד, חשוב להבין שגידול כלב בית הוא בראש ובראשונה, מחויבות גדולה. כלב, ממש כמו ילד קטן, הוא יצור חי שיש לו צרכים, רצונות ומצבי רוח. אלא שבניגוד לילדים שמגיל מסוים כבר יודעים לדאוג לעצמם, כלבים נשארים תלויים בבעלים שלהם עבור מרבית ההיבטים ההישרדותיים הבסיסיים, עד יום מותם.

 

כדי לחיות עם כלב בבית צריך לחנך אותו לעשיית צרכים מחוץ לבית

אחד השינויים הגדולים ביותר של לגור עם הכלב בבית זה עניין הלו"ז והדאגה לצרכים הבסיסיים של הכלב. נגמרו הימים שיכולתם לצאת בהם מהבית בשעות הבוקר ולחזור באמצע הלילה. מרגע שאימצתם כלב, תידרשו להוציא אותו לטיולים בחוץ כדי לאפשר לו לעשות את צרכיו מחוץ לבית.

אנשים צריכים לשנות את סדר היום שלהם כדי לוודא שהכלב יורד למטה לפחות פעמיים ביום, עם עדיפות ל- 3 פעמים ביום, כדי שלא יילץ להתאפק ולסבול במשך שעות ארוכות. כאשר מאמצים גור כלבים, התלות היא גדולה אף יותר, מכיוון שלכלב אין שליטה בצרכים שלו וגם לא מערכת חיסונית פעילה. בקצרה, אימוץ כלבים כרוך בביצוע התאמות בסדרי העדיפויות ועריכת שינויים בלוחות הזמנים.

חשיבות הסוציאליזציה בכלבי בית

הטיולים עם הכלב מחוץ לבית לא נועדו על רק על מנת לאפשר לכלב לעשות את צרכיו ולחלץ את אבריו, אלא גם להיחשף לגירויים מסוגים שונים, לפגוש כלבים אחרים, להוציא אנרגיות ועוד. זהו הבסיס לבניית בטחונו של הכלב במפגש עם אנשים וחיות שונות, ובחשיפה לצלילים וריחות מגוונים.

אם כל זה נשמע לכם כמחויבות גדולה מדי, סביר להניח שזה לא הזמן המתאים ביותר עבורכם להכניס כלב לחיים שלכם.

 

כיצד מייצרים לכלב את הפינה שלו בבית?

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לדאוג להם כאשר מביאים כלב הביתה, הוא לייצר לכלב פינה משלו בבית, עם קערות האוכל והמים שלו, לצד מיטת כלבים משלו וצעצועים לכלבים שיעסיקו אותו. כך הוא יוכל להרגיש הרבה יותר בנוח, והוא ידע לאן הוא יכול לפנות כשהוא עייף, צמא או רעב.

הכלב הוא בעל חיים משפחתי בבסיסו, ולכן, הוא צריך להיות חלק אינטגרלי מהבית ולא להישאר בגפו מחוץ לו. הנוכחות של בעלי הבית במחיצת הכלב, נוטעת בו ביטחון ומאפשרת לו ללמוד את גבולות הגזרה והמשמעת המצופה ממנו על בסיס יומיומי.

 

איך מקנים לכלב בית משמעת?

גם בהיבט החינוכי – ממש כמו עם ילדים, כלבים תלויים ברצונן הטוב של הדמויות המטפלות בהם, ללמד אותם גבולות ולהקנות להם משמעת בסיסית. הנושא של אילוף כלבים הוא אלמנט חשוב מאוד בהקניית משמעת, אשר תשפר משמעותית את תנאי המחייה המשותפים.

כלב צריך לדעת לא רק לשמור על הסוגרים שלו, אלא הוא צריך לדעת גם פקודות בסיסיות. חינוך הכלב לצרכים הוא רק הצעד הראשון והכלב צריך לדעת להקשיב להוראות מבעליו ובמקרים חריגים, גם להיות חלק פעיל בשמירה על הבית או בסיוע קריטי למי שאחראי עליו. הכל מתחיל ונגמר בתהליך האילוף ובמחויבות הבעלים להתמיד בו עם הכלב ולתרגל את הנלמד עד להשגת התוצאות הרצויות.

 

רוצים לחיות עם כלב בבית ורוצים לדעת איך לעשות את זה נכון? זה הזמן לפנות למקצוענים!

אילוף כלבים הוא התשתית החיונית לבניית מערכת יחסים טובה ויציבה עם כלב חדש שמגיע הביתה. לטובת העניין, שווה להסתייע במאלף כלבים איכותי ומנוסה, שיוכל לקצר עבורכם תהליכים ולהקנות לכם את כל הכלים הנדרשים לחיים משותפים עם חברכם ההולך על ארבע, בין ארבעת קירות ביתכם.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

שפת גוף כלבים

לכלבים יש שפת גוף הייחודית להם והיא נשענת על תנועות שונות וצלילים שהכלב יודע להפיק כדי להביע את עצמו. כבעלים לכלבים, חיוני שנכיר את השפה

ציוד וצעצועים לכלבים

הצורך של כלבים בתעסוקה הוא דומה מאוד לצורך של בני אדם. כלבים לא יכולים לשבת כל היום ולנוח, אלא הם צריכים משהו שיאתגר ויספק אותם,

שיטת ארגז הכלים לאילוף כלבים

הרבה מאוד שיטות אילוף ומתודות הומצאו בשנים האחרונות על מנת שמלאכת אילוף הכלב תהפוך לקלה ואפקטיבית יותר. אחת השיטות הטובות והאפקטיביות ביותר שמדברים עליה כיום,

למה הכלב לא מקשיב?

התסכול הוא האויב הכי גדול של אנשים שלא מצליחים לאלף או לאמן את הכלב שלהם. בהרבה מקרים, הכלב פשוט לא משתף פעולה, וקשה מאוד להביא

למה כלב הוא חברו הטוב של האדם?

החיבור בין אנשים לכלבים הוא קשר עתיק יומין. אין זה מקרי שכלבים נחשבים לחבריהם הטובים ביותר של בני האדם. כלב הוא ללא ספק חיית המחמד

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס