איך לאלף גור?

גורי כלבים הם הדבר הכי חמוד שיש. הם קטנים, אנרגטיים, רוצים לשחק ובעיקר מאוד מאוד מתוקים. יחד עם זאת, לא הכל דבש כשמדובר בגורים, ובפועל אנשים אשר מאמצים או קונים גור כלבים מדווחים על התמודדות עם הרבה מאוד קשיים.

גורים הם לרוב אנרגטיים להפליא, גם כשלבעליהם אין בהכרח אנרגיה למשחקים, גורים רבים נוהגים לבחון גבולות ולנגוס בבני הבית, כמו גם בביגוד ורהיטים, אך הקושי הגדול ביותר הוא נושא החינוך של הגור לצרכים. הרבה אנשים שואלים את עצמם איך לאלף גור כלבים בצורה הפרקטית והנכונה ביותר, וחשוב להכיר את האפשרויות הרלוונטיות, לפני שמכניסים חבר על ארבע הביתה.

 

על הצורך באילוף גורי כלבים

אימוץ של גור כלבים מכניס הביתה אנרגיות חדשות, חדווה רבה ושמחה, אך במקביל – גם מייצר לא מעט תעסוקה לכל המשפחה. גורי כלבים, ממש כמו תינוקות אנושיים, זקוקים לתשומת לב מתמדת מבני משפחתם במשך רוב שעות היממה.

אולם בניגוד לתינוק אנושי, גור הכלבים הוא עצמאי ויכול להסב נזקים של ממש לבית ולחפצים, אם לא מלמדים אותו גבולות. לכן, בחודשים הראשונים יש לאזור הרבה סבלנות וללמוד איך לאלף גורים בצורה נכונה ואפקטיבית.

 

איך מאלפים גורי כלבים לצרכים?

אין זה סוד שכלבלבים נוהגים להשאיר ברחבי הבית מוקשים קטנים וריחניים. למרות שמדובר כמובן בהפתעה פחות נעימה, חשוב להבין שהגור שלכם אינו עושה זאת בכוונה. עשיית צרכים היא אחרי הכל צורך פיזי של הגור, שמתעורר לעיתים קרובות היות וגופו עדיין אינו בשל להתאפק.

נשאלת אם כך השאלה המתבקשת: מה אנחנו יכולים לעשות על מנת לגמול את הגור שלנו מעשיית הצרכים שלו דווקא בבית? התשובה הראשונה היא – להוציא אותו לטיולים בחוץ בתדירות גבוהה של אחת לשעה או שעתיים לכל היותר, ובייחוד אחרי שמשחקים איתו, מאכילים אותו או נותנים לו לשתות.

גם כשהגור מתעורר משינה סביר להניח שיתעורר בו צורך להתרוקן. אלו הם הזמנים שבהם חשוב להוציא את הכלבלב החוצה למקום שבו מותר לו לעשות צרכים ולהתאזר בסבלנות.

 

כמה זמן אורך חינוך גורים לגמילה מצרכים?

התמודדות עם גמילת גור הכלבים מעשיית צרכים בבית, היא נושא שהטיפול בו יכול להצריך תהליך אילוף שאורך מספר שבועות ומצריך את הבעלים ללא מעט סבלנות. זהו למעשה הקושי העיקרי של הרבה מאוד אנשים, ולכן, חשוב מאוד להיות אקטיביים ולהוציא את הכלב בתדירות גבוהה לטיולים כמו גם לתגמל אותו על התנהגות רצויה (פיפי וקקי בחוץ). בכל מקרה, חשוב מאוד לפעול באופן מתון ומחושב ולהבין שלכל פעולה יש גם השלכות.

 

מה אסור לעשות כשמנסים לאלף גור?

אלימות לסוגיה, כולל צעקות על הגור שלכם, לא רק שלא ישיגו את המטרה הרצויה מבחינתכם, שהיא גמילה מזורזת שלו מעשיית הצרכים בבית, אלא עלולה גם לעכב את ההתקדמות באילוף הגור, שלא לומר – לפגוע באמון שלו בכם.

 

מה חשוב לדעת כשפונים לאילוף גור כלבים?

ההתקדמות באילוף הגור מטבע הדברים אינה תמיד ליניארית, ובתהליך ישנם גם פרקי זמן שבהם אתם עלולים לחוש כי אינכם משיגים התקדמות. מסיבות אלו, הרבה בעלי כלבים צעירים מחליטים לפנות לעזרתם של מאלפי כלבים מקצועיים, שיש להם את הידע ואת הכלים הנכונים לזירוז תהליכים.

 

מדוע חשוב להתאים את שיטות האילוף לאופיו של הכלב?

בכל הנוגע לאילוף גורי כלבים, יש משמעות רבה לגזע של הגור שאימצתם, שכן ישנם גזעי כלבים בעלי אופי סתגלני ויכולת למידה מהירה יחסית, לעומת כאלו שהתפתחות הקשב שלהם היא מעט איטית יותר והצורך שלהם לפרוק אנרגיה ולבחון גבולות – גדול יותר.

מכאן שטכניקת האילוף צריכה להיות מותאמת גם לאופיו ונטיותיו הטבעיות של הגור שלכם, כאשר יעילות תהליך האילוף של הגור תלויה מאוד גם במאלף, ובשאלה האם יש לו ניסיון, ידע ואורך רוח מספקים.

 

חשיבות הבחירה במאלף כלבים מקצועי להשגת התוצאות הרצויות

גידול גורי כלבים הוא משימה לא פשוטה שמחייבת את הבעלים להשקיע לא מעט זמן, אנרגיה ולעיתים גם סכומי כסף בלתי מבוטלים. בתהליך של אילוף גור כלבים, רמתו המקצועית וניסיונו המעשי של המאלף, הם פרמטרים שנוטים להשפיע מאוד על הישגי האילוף לא רק בטווח הקצר, אלא גם בראייה קדימה. לכן, אם בוחרים להיעזר במאלף לגורי כלבים חשוב ביותר לבצע סקר שוק ולבחור במאלף כלבים מומלץ, גם אם העלות מעט יקרה יותר.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

שפת גוף כלבים

לכלבים יש שפת גוף הייחודית להם והיא נשענת על תנועות שונות וצלילים שהכלב יודע להפיק כדי להביע את עצמו. כבעלים לכלבים, חיוני שנכיר את השפה

ציוד וצעצועים לכלבים

הצורך של כלבים בתעסוקה הוא דומה מאוד לצורך של בני אדם. כלבים לא יכולים לשבת כל היום ולנוח, אלא הם צריכים משהו שיאתגר ויספק אותם,

שיטת ארגז הכלים לאילוף כלבים

הרבה מאוד שיטות אילוף ומתודות הומצאו בשנים האחרונות על מנת שמלאכת אילוף הכלב תהפוך לקלה ואפקטיבית יותר. אחת השיטות הטובות והאפקטיביות ביותר שמדברים עליה כיום,

למה הכלב לא מקשיב?

התסכול הוא האויב הכי גדול של אנשים שלא מצליחים לאלף או לאמן את הכלב שלהם. בהרבה מקרים, הכלב פשוט לא משתף פעולה, וקשה מאוד להביא

למה כלב הוא חברו הטוב של האדם?

החיבור בין אנשים לכלבים הוא קשר עתיק יומין. אין זה מקרי שכלבים נחשבים לחבריהם הטובים ביותר של בני האדם. כלב הוא ללא ספק חיית המחמד

לייעוץ עם מאלף מקצועי עכשיו
השאירו פרטים בטופס